15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur TIMIFY

Planificateur de rendez-vous en ligne pour votre entreprise. Les clients peuvent consulter vos disponibilités et prendre rendez-vous en quelques clics.

En savoir plus sur TIMIFY

Avantages :

Ease of setting up an account, integrating it with my website and Facebook page and not needing to give clients step by step instructions, its very intuitive.

Inconvénients :

The user interface is bizarre to say the least. For instance, when you write a name in the 'Service/Title' field, you then have to move your mouse down to select it.

TIMIFY - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Probabilité de recommander le produit

8,2/10

TIMIFY a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 43 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Emilie
Praticienne (France)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Essayer Timify c’est l’adopter

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Timify est hébergé en Allemagne avec un service allemand de grande rigueur. Le rapport qualité prix est très bon. Le service client est très pro. J’ai souscrit chez différents concurrents auparavant et je ne regrette pas d’avoir changer. C’est une plateforme qui tient la route et je pense faire un long voyage avec eux

Avantages :

-possibilité d’essayer la plateforme avant de souscrire -le service d’accompagnement/après vente est au top : réactif, pro et honnête -les fonctionnalités complètes d’agenda en ligne avec possibilité de personnalisation des mails de confirmation et rappel -synchronisation avec Google agenda -possibilité d’importer sa base de données clients

Inconvénients :

-temps d’adaptation un peu long pour maîtriser l’outil mais on y arrive sans problème avec le service client et les articles écrits sur différentes problématiques

Jean
RESP INF (France)
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

UTILISATION DE TIMIFY EN ENTREPRISE

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Facilité d'utilisation. Lisibilité et modifications faciles à réaliser.

Inconvénients :

Il n'y a pas de possibilité de mettre deux réservation le même jour pour la même ressource, comme dans google

Laurence
PRATICIENNE DE MASSAGE BIEN-ETRE (France)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Logiciel performant

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

Facilité d'utilisation, convivialité, support assistance efficace

Inconvénients :

Fonctionnalités différentes en fonction de l'abonnement choisi. Les commentaires sur la fiche client n'apparaissent sur chaque RV pris, avec mon option choisie... dommage !

Mika
Empolyé administratif (Belgique)
Eau/gaz/électricité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Utilisation logiciel

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Je trouve qu'on se familiarise facilement au logiciel et il est facile d'utilisation. tout est facilement compréhensible.

Avantages :

Rapide, pratique, facile d'utilisation Service d'écoute et de réponse sont très bons.

Inconvénients :

la recherche pour trouver comment ajouter des choses sur l'utilisation de Timify est plus difficile

Melvin
Melvin
Massage Therapist (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Five Stars All Round

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : TIMIFY provides a way both I and my clients can keep track of appointments, it also gives them the flexibility to schedule appointments at their leisure. For me, I can enter appointments wherever I am, at the treatment room or on the go and know it will always be up to date.

Avantages :

Ease of setting up an account, integrating it with my website and Facebook page and not needing to give clients step by step instructions, its very intuitive.

Inconvénients :

Unable to change bookable times of individual days, only days per week which then carry throughout the year. For example most days I work 9.30am - 2.30pm then 6.30pm - 9pm, however when I'm with a Corporate Client work 9am - 5pm so need to amend the diary to enable their employees to book online, but doing so has allowed other clients to slip in at times I wouldn't normally be working.

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 5 ans

Hi Melvin, Thanks for your review. We¿re really happy you find our software so helpful. Have you tried out our Shift Planner tool? It gives you the flexibility to set your schedule exactly as you wish, to address the concern you outlined. Here¿s some more info¿(https://www.youtube.com/watch?v=5ft5CYmG9cI). If you haven¿t tried the Shift Planner, and are not a Premium user, contact our CRM via the live chat on our website, who will be happy to give you a complimentary trial for 10 days. Best, Your TIMIFY team.

Anna-Maria
Student (Allemagne)
Organisme social ou civique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Timify - gives you more time for things that really matter

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : So, I only need TIMIFY once a year for about a month for my unsalaried work. It's just to let people book a "Santa-Service" for their kids (catholic tradition). When I found TIMIFY I was relieved, because it saved my so much time - i don't need to be home, so that people can call me and book their dates on phone. They can do it on TIMIFY and I can easily check dates from everywhere I am. It helps you to focus on important things and is easy to use and handle. If you're in trouble or having problems you can't solve by reading the manuals oder FAQs, costumer service is accessible and replies within a short period (only a few hours, depending on the time you contact them).

Avantages :

TIMIFY is totally easy to use, even if you're not a pro by building a website. You only need to follow the guidance tour. Your costumers can book free dates by different employees of your business - you're allowed to fill in your hours, block dates, set different booking times for your employees and set varying panels for your costumers to complete. If someone books by a time you're already blocked, you can easily cancel the reservation. Thumbs up for the fact that you can use TIMIFY on Smartphone, Tablet or PCs. So you're not relied on working from home or a static working place. I'm most excited about their costumer service. Without being intrusive, they give you the feeling to always be responsive and helpful. You'll get Mails, asking if everything is fine and ask you to give constructive feedback. If there's anything you complain or don't understand, they will work as fast as possible to fix your problem or accommodate concerning your wishes. So I can completely recommend you TIMIFY for your business!

Inconvénients :

If you wanna test the classic version, you're automatically testing the premium version - that's a little bit confusing, but the costumer service is working on that problem already.

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 5 ans

Dear Anna-Maria We're delighted you found our software so beneficial. Thanks for taking the time to tell us! As you said, our customers will be able to decide when they want to star the 14 day free Premium trial. We know that can be confusing and we are working to change this as fast as we can. Once again thanks a lot! Your TIMIFY team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Seems to be stuck in v1.0

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : At some point, I will move to a more advanced online calendaring platform, but right now, i have so many meetings occuring daily, I will have to wait until I have a break in my schedule.

Avantages :

Like other online calendars, it's easy for me to send out a link to it and anyone can book time with me.

Inconvénients :

There are SO many: * The user cannot select the time zone * it is very hard for the external user to change their appointment * The user interface is bizarre to say the least. For instance, when you write a name in the 'Service/Title' field, you then have to move your mouse down to select it. Why not just write it in the field? When you select a time to enter an appointment, you have to select when it starts, then how long it is? Why? Have you ever used Microsoft office? I should just be able to drag across the calendar slot, and on and on... * The Timify calendar does not integrate well with Outlook or Gmail calendar. * Why can't I see more information about the booking just with a mouse over? Why can't I mouse over the appointment, then copy and paste key elements of the appointment?

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 5 ans

Thank you for taking the time to leave us your feedback. It's really valuable for us. In response to your comments, our IT team have been working for the last year on TIMIFY 4.0, which will be released in February 2019. It addresses each point you have made (and more), and will offer significantly enhanced usability and functionality, for the user and their customers. We are sorry for the shortcomings you have experienced, but please be assured, we are working hard on developing what we hope will be something really special. In the meantime, we hope you will continue using our software and let us know how you find the new version. If there is any further feedback you would like to give, or anything you would like to discuss in terms of suggestions, our CRM team would love to talk to you. It sounds like you use our software a lot and your feedback would be appreciated. You can contact then from the chat box on our homepage Thanks again for your time. The TIMIFY team.

Graziella
Salon Owner and Beauty Therapist (Malte)
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Very happy with Timify

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Very pleased with their customer support. Had an issue with service provider a few months back. Even though they knew the problem was not from their end, they still tried their best to help me. A big job well-done!

Avantages :

Very easy to use by myself and my clients.

Inconvénients :

When Emails are sent to clients, they are from Timify, not my business

Rowland
Director (R.-U.)
Matériel informatique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good not great

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Good not great, TIMIFY suggest they take on board customer comments but I’m none the happier with it than I was day one. If some simplification changes were to be made it would be a great tool but sadly it only rates as clunky but functional in my opinion. Currently experiencing difficulty with the client email confirmation not working currently waited 2 days and still no response.

Avantages :

client data storage and calendar booking system. It’s nice that it keeps a service history and also the ability to email the client booking details.

Inconvénients :

No function to view customer address details from the appointment directly, this causes the user to lookup the customer from the client database and view from within client details. Very clunky process for a mobile service provider using the app on a mobile device, a quick link to customer address details from the booking preview would solve this.

Eve
Coach (France)
Formation professionnelle et coaching, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It started well...

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : The people working there do their best but even they were at a loss with the issues I had.

Avantages :

It seemed to have all the features I needed: timezone management, multiligual, rooms management, multiple login, synchronization with Calendar, multi-products...

Inconvénients :

I had bugs on Summer/Winter-time change day, I had accounting bill me too much or not notice my payment, synchronization stopped, my coworker never understood it, clients did not find the translation... it worked great for 4 months and I got an automatic yearly renewal. I experienced the change to NOVA and it sucked.

Gerhard
Dr. med. (Autriche)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Short Review

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Fast and reliably managment of work flow, especially the daily timetable!

Avantages :

It is easy to handle, patients find it very convenient, and most important at all they can make an appointment very fast, this is helpful both for patients and our work in daily routine

Inconvénients :

Only thing we are really missing: a possibility to directly rmember patients on their appointment via sms , still not all people check their Email!

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 5 ans

Hallo Dr. Bencsits, Thank you so much for taking the time to write your positive review about TIMIFY, we appreciate it a lot and are happy to hear that it has been beneficial for your medical practice. About the SMS function, a member of our customer support team will contact you soon to offer you this possibility, we haven't made it public yet, but you could be one of the first to use it. :) Thanks again, Your TIMIFY Team

Sava
MD, PhD (Bulgarie)
Cabinets médicaux, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Perfect scheduling program

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Helps me a lot in my everyday practice.

Avantages :

The free version is very good and useful.

Inconvénients :

Can be little less expensive for Bulgaria.

Stijn
Personal trainer (Belgique)
Sports, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A real nice trustful booking system

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : A helpful customer support

Avantages :

The accuracy and software is trustful to implement with my agenda

Inconvénients :

There is no application easy to use for my customers but they can book by the widget or banner on my site and it fits for me.

nathalie
manageress (France)
Électronique grand public, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very good software

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : I use Timify everyday, at least 10 times a day to planify my actions and it's very simple and clear.

Avantages :

I first chose Timify because it was free, I was looking for an easy and free software, and I don't regret my choice.

Inconvénients :

The fact that I didn't discover Timify sooner !

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 5 ans

Thanks for the awesome review, Nathalie! We work hard to meet expectations like yours, and we really appreciate you being a loyal customer. Thanks for taking the time to tell us! Your TIMIFY Team!

Petra
Kosmetikerin (Autriche)
Cosmétiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Wir lieben dieses System!!!

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Timify ist ein toll durchdachtes System und der Support ist spitze!!! Unser Arbeitsalltag ist seit der Einführung um so Vieles leichter geworden. Kein ständiges Telefon-Klingeln mehr, bei dem man die Arbeit unterbrechen muss. Davor gab es wöchentlich mind. 10-15 Anrufe, bei denen die Kunden einfach nur nachgefragt haben "Du, wann hab ich jetzt genau meinen nächsten Termin".... Seit der Buchungsbestätigung per Mail und VOR ALLEM der Erinnerung 2 Tage vorher gibt es viel weniger Terminausfälle.

Avantages :

Die Online-Buchung, die Verwaltung der Kundendaten, das E-Mail-Erinnerungsservice

Inconvénients :

Toll wäre, wenn die Kunden als E-Mail-Absender "Style you" - also unseren Studionamen sehen würden, da bei mehreren vereinbarten Terminen (hintereinander viele Mails an den Kunden) oft alles im Spam landet und dem Neu-Kunden selbstverständlich der Name Timify nichts sagt... Selbst wenn die Mails im Posteingang landen, werden sie oft von Kunden unabsichtlich gelöscht, da sie den Namen nicht kennen.... und paar Tage später weden wir angerufen, weil sie die Buchungsbestätigung vermissen...

Barbara
Heilpraktikerin (Allemagne)
Médecine douce, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Bewertung timify

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Super Einrichtung für Menschen wie ich - nicht mehr Vollzeit arbeitend

Avantages :

Kostenlos :-) - [sensibler Inhalt ausgeblendet] schätzen online-Buchungen außerordentlich - problemlos - begleitet mich seit einigen Jahren - schätze es selbst sehr - da kein Telefonat vorab notwendig

Inconvénients :

Leider - durch Unpersönlichkeit der Buchung evt mehr Nichterscheinen der Pat ohne Grund und Melden - Vollversion sollte in Teilbereichen möglich sein (nicht jeder braucht alles der Vollversion) und dadurch kostengünstiger

Volker
Facharzt für Kinder-/Jugendmedizin (Allemagne)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Hervorragender Terminkalender

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : SUPER! Wir führen damit seit Jahren den Terminkalender für die Praxis, ohne eine zusätzliche weitere Lösung zusätzlich beanspruchen zu müssen. Dabei nutzen wir bei weitem nicht einmal annähernd den gesamten angebotenen Funktionsumfang aus, der möglich wäre.

Avantages :

Das Produkt erfüllt alle Anforderungen an ein modernes Buchungs- und Terminmanagement. Der Funktionsumfang liegt dabei weit über dem, was Branchenlösungen als Terminkalender in eine berufsgruppenspezifische Software einbauen (und dafür meist extra noch einen Modulpreis erheben). Insbesondere ist für uns die Feinjustierung von Terminerinnerungen nützlich, die der Terminuntreue der Kunden entgegen wirkt.

Inconvénients :

da gibt es nichts! Und da dieses Feld erst nach mehr Eingaben keine Fehlermeldung mehr zeigt, sage ich nochmal: es gibt keine Negativkritk!

Tina
Holistic Gesundheitscoach Fitnesstainerin Wellnesstrainerin (Allemagne)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Nie mehr ein anderes tool

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Es ist wirklich einfach zu bedienen und der Kunde kommt auch super zurecht.

Inconvénients :

Weiß ich nicht. Ich habe nichts gefunden was mir nicht passt.

Christian
Administrador Ti (Chili)
Restaurants, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

El software a tu Medida.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Es efectivo ,facil de usar, auto actualizable y practico , los usuarios se adaptan rapido.
un Excelente chat, la comunicación es fluida y el soporte es bueno.
En el momento que me decidí, había uno o dos Plataformas que eran similares ,la relación precio calidad , solo uno que dio el ancho y este fue Timify.

Avantages :

Es efectivo ,facil de usar, auto actualizable y practico , los usuarios se adaptan rapido.

Inconvénients :

nada , con lo que tiene y las nuevas actualizaciones suple todo lo necesario, para nuestro buen funcionamiento.

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 3 ans

Hola Christian, muchas gracias por tus comentarios. Nos alegra saber que nuestro software satisface tus necesidades y que tus clientes se han adaptado a el con facilidad. No dudes en contactarnos en cualquier momento que lo necesites. Tu equipo TIMIFY.

Santi
Gerente (Espagne)
Médecine douce, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Estoy feliz con Timify

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Estoy muy contento con Timify, me gusta, es cómo parte de mi y de mi trabajo.

Avantages :

Es completamente adaptable, personalizable y cómodo en su uso. Tiene muchas capacidades e incluso puedes interactuar con otras aplicaciones. Lo uso a diario para la gestión de todos mis clientes y mis consultas.

Inconvénients :

Que sólo puedes cobrar con Paypal y Stripe, eso supone una espera para tener en tu cuenta el dinero que has ganado cada día, me gustaría poder introducir BIZUM y TPV de mis bancos.

Gabi
Nageldesignerin (Allemagne)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Sehr empfehlenswert!

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Sehr übersichtlich, einfach zu handhaben (auch von den Kunden), die eigenen Dienstleistungen können problemlos angelegt und verwaltet werden.

Avantages :

Für mich ausschlaggebend war seinerzeit, dass ich für den Anfang eine kostenlose Basisversion nutzen konnte. Als Existensgründer schaut man halt auch auf den finanziellen Aspekt. Was aber noch viel wichtiger war, dass ich jederzeit von überall her auf meine Termine zugreifen kann und vor allem, dass auch meine Kunden direkt selbst und 24/7 ihre Termine selbst buchen können.

Inconvénients :

Eigentlich kann ich nicht wirklich was negatives nennen. Was mir in der Basisversion fehlte kann in der Pro-Version zu einem monatlich gerechtfertigten Preis genutzt werden.

Martina
Martina
Geschäftsführerin (Allemagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Sehr gutes Online-Terminplanungstool.

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Die Möglichkeiten, die das Tool bietet. Eigene Anpassungen sind leicht umsetzbar.

Inconvénients :

Da gibt es nur Kleinigkeiten, die aber vom Support schon aufgenommen worden sind.

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 2 semaines

Vielen Dank Frau Martina für Ihre Bewertung! Ihr Feedback ist uns sehr wichtig, und wir freuen uns, dass Sie eine positive Erfahrung mit unserem Produkt gemacht haben. Wir schätzen Ihre Unterstützung sehr und arbeiten kontinuierlich daran, unsere Leistungen zu verbessern, um Ihren Erwartungen gerecht zu werden.

Björn
CEF (Allemagne)
Santé, bien-être et fitness, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Schlechter SUPPORT - Abzocke

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : NIE wieder TIMIFY oder ähnliches von der Firma

Avantages :

Im nachgang nichts, schafft jedes unternehmen besser als dieses

Inconvénients :

Schlehter Service, Schlechte Buchhaltung, UNFREUNDLICHE Mitarbeiter, Unkooperativ

Joan
Director Ejecutivo (Espagne)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Atención al cliente y personalización

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Muy buena! Atención al cliente excelente!

Avantages :

Como cliente nos hemos encontrado con necesidades concretas para mi negocio que las funcionalidades de Timify no cubrían inicialmente. No obstante, el Equipo de Timify me propuso implementar estas funcionalidades al programa, adaptándose aún mejor a nuestras necesidades.

Inconvénients :

La verdad es que hay pocas cosas que no me gusten, igual añadiría algunos parámetros más de configuración de servicios y recursos.

Réponse de l'équipe de TIMIFY

il y a 3 ans

Hola Joan, muchas gracias por tus comentarios positivos sobre TIMIFY, y la valoracion de nuestro equipo de soporte como excelente. No dudes en comunicarnos los parametros que te gustaria que implementaramos. Un cordial saludo, tu equipo TIMIFY

Ines
Gründerin (Autriche)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Absolut enttäuschend

2,0 il y a 3 ans

Commentaires : Absolute Fehlinvestition und keine Chance nachträglich zurückzutreten.

Avantages :

DSGVO Konformität. ansonsten nichts. Für uns ziemlich unbrauchbar.

Inconvénients :

Keine individuellen Links in der Premium Version. Standardfeatures müssen zu hohen Preisen zugekauft werden. Die Premium Version kann genau nichts. Das Tool ist vollkommen veraltet, kann nicht customized werden ohne hohe Preise zu bezahlen. Die Darstellung ist überhaupt nicht zeitgemäß. Komplett unübersichtlich, dass das Tool nichts kann in der Premiumversion.