Avis clients sur Talkspirit

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En savoir plus sur Talkspirit

Talkspirit est le logiciel tout-en-un pour la collaboration et la communication d'équipe. Disponible en 8 langues. Sur tous appareils (PC, mobile, tablette).

En savoir plus sur Talkspirit

72 avis affichés

Seevatheean H.
agent d accueil
Relations publiques et communications, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/08/2020

"talkspirit"

Avantages: utilisation pratique et facile très agréable

Inconvénients: rien a dire sur d éventuels points negatifs

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/08/2020
François W.
Stagiaire R&D
Logiciels, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2021

"Première expérience avec TalkSpirit"

Avantages: J'ai découvert TalkSpirit lors de mon stage de fin d'étude. J'ai été agréablement surpris par sa simplicité d'utilisation et l'activité des membres de mon entreprise. Ce réseau social permet de diffuser simplement des nouvelles et des informations à l'ensemble des collaborateurs, sur l'ensemble des sites. J'ai ainsi pu échanger avec des collaborateurs d'autres régions et pays avec lesquels je n'aurai jamais eu de contact sans TalkSpirit.

Inconvénients: Je n'ai remarqué aucun point négatif dans TalkSpirit qui dépend de l'application en elle même. La qualité des publications dépend surtout des utilisateurs du réseau et pas de l'application.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/07/2021
Valérie T.
Sage-femme coordinatrice
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2021

"Réseau social Français"

Commentaires: Echanges entre professionnels sur des thématiques précises de manière sécurisée avec des alertes lorsqu'il y a de nouveaux commentaires.
Sondages possibles

Avantages: La facilité d'utilisation
Le partage de documents

Inconvénients: Aucun point faible pour notre utilisation

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2021
Florian V.
Chef de cabinet
Administration publique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2021

"Mise en place d'un réseau social pour l'inspection des ICPE"

Commentaires: La plateforme Talkspirit nous a permis de créer un espace d'échange entre nos 1500 inspecteurs, afin que ceux-ci puissent partager leurs bonnes pratiques et leurs retours d'expérience sur des cas métiers spécifiques.

Avantages: - l'ergonomie et la facilité de prise en main pour nos utilisateurs
- la qualité et la réactivité du support technique
- le "made in France", y compris pour le stockage des données

Inconvénients: - la mise en place d'une telle plateforme nécessite un accompagnement managérial fort

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2021
Jacklyn D.
Chargée de communication
Relations publiques et communications, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/05/2021

"Retour d'expériences - Chlorofil"

Commentaires: J'y gagne en connaissance. Etant basée à Kourou, la DG Paris ne communique pas toujours de la même manière sur Chlorofil que par mail. Résultats, je passerais à côté de beaucoup d'infos si je n'avais pas accès à Chlorofil.

Avantages: Le logiciel est simple d'utilisation, le service d'assistance est au top et très réactif. L'application est intuitive avec une navigation facile et simple.

Inconvénients: Lorsque je veux faire un post sur le fil d'actualité, je suis obligée de le refaire pour chaque groupe. Il faudrait pouvoir mettre les groupes où l'on veut publier l'actu. Si ça existe, c'est moi qui n'est rien compris mais c'est vraiment un défaut mineur.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/05/2021
Dominique Y.
Ingénieur de recherche
Think tanks, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2021

"Avis d'un utilisateur lambda (non informaticien) travaillant avec des collègues proches et distants."

Commentaires: - Travail collaboratif dansdes groupes de taille très variable : de 2-3 personnes jusqu'à 150 personnes.
- Elaboration de documents, animation de groupe collaboratifs, formation à distance avec partage d'écran en multi-environnement (linux, mac, windows)
- Organisation de réunions de travail

Avantages: - fonction très bien sur toutes nos plateformes, y compris sous linux (ce qui n'est pas toujours le cas pour les autres produits). Aucun problème avec ou sans VPN : travail sur documents à plusieurs mains, avec support audio/vidéo en simultané. Un vrai régale durant le confinement et avec les collègues sur plusieurs sites.
- Le partage des calendriers thunderbird, outlook, etc avec les notifications des tchat sur nos téléphones, c'est très appréciable.
- Très intuitif, aussi je forme mes collègues en 5 min aux fonctions de base.

Inconvénients: Le Tchat est perfectible en fonctionnalités

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2021
Boos C.
Service informatique
Santé, bien-être et fitness, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/04/2020

"Facile et intuitif"

Avantages: Talkspirit est un outil très facile d'utilisation, comme il est très intuitif vous pouvez l'utiliser quelque soit le niveau informatique de la personne.
De plus comme vous pouvez l'utiliser sur différents supports (téléphone, tablette, pc) vous n'êtes plus coupé de l'actualité de votre entreprise en cas d'absence ou de réunion.
Le partage d'information est fluide et pratique quand il y a plusieurs sites géographiques ou des personnes en télétravail.

Inconvénients: Pour le moment je n'ai rien de négatif à soumettre

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/04/2020
Michel C.
adjoint direction
Production alimentaire, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2020

"mon avis"

Commentaires: facilité échange, évite des réunions physiques, téléchargement documents

Avantages: intuitif, simple, pratique, rapide, convivial

Inconvénients: je n'ai vraiment rien trouvé de négatif

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2020
Grégory N.
Grégory N.
Technical Chief Officer
Jeux vidéos, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2019

"Talkspirit : the perfect tool for teamworking"

Avantages: Customization options and integrated polls

Inconvénients: They save payment information but they delete them on demand.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/07/2019
Bastien M.
Community Manager
Animation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2019

"tool of excellence to organize in the work"

Commentaires: We are very happy with the progress of our projects, and are more productive since the installation of talkspirit by our teams

Avantages: We have been using talkspirit for a few months now at "Chartreuse Gaming" and we are very happy with the result on the quality of our work. Morover talkspirit is available on different platforms, be it computer, tablet, phone, all are synchronized and allow to advance on are work any time in any place.
We particularly like the conf'call that allow us to work despite the distance of our members and collaborators. We also like polls in positions to brainstorm or quickly agree on one point or another.
Notifications are also very convenient to quickly update the progress of a project or other ...

Inconvénients: The only drawbacks may be the application that does not benefit from all the options available on the site talkspirit but I think the update will be soon

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2019
David L.
Chargé de mission
Ressources humaines, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2017

"A long term user"

Commentaires: To stay connected whith all the team !

Avantages: What I enjoyed and appreciated with Talkspirit is the mixture of friendliness and fluidity of hyper-connected people that enhances my daily pro (functions groups and chat especially).

Inconvénients: It might be useful to classify the post more efficiently (make the "labels" function more dynamic and intuitive ...

Réponse de l'éditeur

envoyé par talkSpirit le 12/06/2017

Merci / thank you for your appreciation.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/06/2017
Paul F.
Cofoundeur
Think tanks, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/03/2020

"Great product, great team !"

Commentaires: Very nice ! All my users are pleased to use this tool (and they are all from tech industry)

Avantages: Beautiful and easy to use ! The team support is super nice !

Inconvénients: It can be difficult to get specific customization but there is always a way to get the job done !

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/03/2020
Claude C.
Claude C.
Analyste Programmeur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/10/2017

"A great social network with good features."

Avantages: Easy to use : write some news, reports & so on, integrate RSS news in a unique panel, contact in real time connected buddys, use of Apps. A great deal for corporates.

Inconvénients: Not obvious to determine 'online contact' there is no feature to see only connected people on the application.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/10/2017
Utilisateur vérifié
Informatic technician
Assurance, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2019

"My feelings about TalkSpirit"

Avantages: Simple use, easy access, comprehensible by everyone

Inconvénients: simple access and use for every one nice graphics interface

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2019
Luc B.
Luc B.
directeur Innovation
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/04/2019

"better than slack and workplace"

Commentaires: talkSpirit is used to bootstrap "on demand" innovation projects with distant co-workers. It's very easy to connect your daily tools and enjoy a single interface to work from

Avantages: - the super easy and intuitive interface, UX: no need for a user manual,
- the ability to invite for free as many guests as you want to your common workspace,
- a single interface to which you can connect all your external tools (twitter, linked, facebook, rss,..) and internal productivity tools (pipedrive, zendesk, trello, github, chargebee,..),
- a multidevice chat + a social network with voice and visio integrated,
- high level of security,
- European SaaS solution accessible through local datacenter.

Inconvénients: I would like to have more bots available on their store. I tried the FAQ bot and it's quite immediate to put in production. I would like to have the same for a wide array of domains.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/04/2019
Shellard M.
Tourism Director
Loisirs, voyage et tourisme, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2019

"Excellent management assistant"

Commentaires: The team works in different places and with different schedules.
Talkspirit enables everyone to remain informed in a social nice way of what is happening in all premises.
We also have invited guests to take part in project groups, it is very user friendly.

Avantages: Made our everyday life much easier : notices are read and implemented immediatly. No more delay or mis-information.
Ease of use, everyone - external project guest or member, connects easily, wherever he is and whatever equipment he has at hand.
interactive - team rooms, chats, project groups, it has a wide range of uses
and responsive : everyone using it can comment instantly

Inconvénients: It still requires one to connect himself to the software - as all mail or other media. Although on the phone I receive notices when others publish (sometimes I'd like to not receive the notices ie during vacation - need to look into that).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2019
Olivier D.
DSID / CIO-CDO
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2017

"TalkSpirit makes it easier to exchange between our employees and partners"

Commentaires: A true social networking company really used. A real social networking company really used.

Avantages: Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, integration in our other applications / Simplicity of teamwork, ergonomics, ease of access, Integration with our other applications

Inconvénients: The mobile application has evolved a lot, but it is not yet totally at the level of the web application.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/06/2017
Benoit D.
IT Manager
Santé, bien-être et fitness, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/01/2020

"Easy collaboration tool"

Commentaires: Collaboration is key and Talkspirit gives inspiration to users to post their concerns and provide their feedback to others' concerns.

Avantages: Talkspirit is extremely easy to use, you get an email when anyone from the community is asking for feedback and you can read and provide answer in a minute.

Inconvénients: Nothing but cosmetics which is not important.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/01/2020
Utilisateur vérifié
EVP Technocentre & Orange Fab
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2018

"A very good productivity and collaborative tool"

Commentaires: Gain on email volume, relevant notifications and involvment per activitie

Avantages: We use talkspirit for more than two years. This Saas tool is an email killer and a great way to organize the teams around projects, dédicated circles and topics.

Inconvénients: The software could have a partner network for vertical custom integrations

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2018
Richard L.
Community Manager
Événementiel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017

"Use as a working platform as a freelancer"

Commentaires: It allowed me to sensitize my client to the interest of the platform while they were in total rejection following a bad experience on Slack.

Avantages: Ergonomics, intuitive, practical for novices. Integration of other tools to enrich the user experience.

Inconvénients: The fluidity of the application between my MacBook, the iPad and the iPhone. The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )

Réponse de l'éditeur

envoyé par talkSpirit le 14/06/2017

Thanks really much Richard for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.
May you give more details about "The possibility offered by the messenger (which could be integrated into the first software )" ? In french if you want.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017
Rick H.
Security Consultant
Informatique et sécurité réseau, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2019

"Great place to work"

Commentaires: We can create groups to help each other to solve issues and bugs.
Ask for documentation easyly
Create events like after works fast and easy.

Avantages: Groups, instant chat, posts and comments are very intuitive and usefull. Notifications also helps to get information faster. Surveys are pretty usefull to facilitate organisation for after works, events, etc.

Inconvénients: Talkspirit is a really good platform I don't really have something to dislike.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/08/2019
Louis G.
Louis G.
Administrator
Animation, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/08/2019

"We use talkspirit everyday"

Commentaires: We use to have some problems to communicate inside our association and some of our members weren't aware of the newest projects.

Avantages: For our association we use TalkSpirit everyday because it allow us to keep everyone notified on all of our projects. It is simple to use and it has a lot of features so we nearly don't need any other applications.

Inconvénients: Sometimes the videoconference feature can be a little bit buggy when we refresh the page on the computer.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/08/2019
Fanny M.
Frontend developer
Télécommunications, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017

"Intuitive product that honors collaboration by facilitating information sharing."

Commentaires: A better collaboration, adapted tools for each shared element.

Avantages: The central timeline seems to me to be the most interesting tool of this product. It allows sharing various elements (files, links, events, questionnaires ..) and visible to all.

Inconvénients: Too many notifications for my taste, especially on mobile, but the latest updates have helped mitigate and better manage them.

Réponse de l'éditeur

envoyé par talkSpirit le 14/06/2017

Merci Fanny pour votre appréciation / commentaire. Nous sommes super enthousiastes en lisant ce type de retour. Cela nous donne encore plus de motivation pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail pour les organisations.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017
Sylvain B.
Social media and digital project manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017

"An ever evolving solution close to users needs"

Commentaires: Collaboration Spirit is officially promoted through this app.

Avantages: Core functions, efficiency, easy to use. Clear choices to ease communication around jobs, skills, projects...

Réponse de l'éditeur

envoyé par talkSpirit le 14/06/2017

Thank you Sylvain for your feedback / appreciation.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017
Thami T.
CEO
Hôtellerie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017

"Great"

Commentaires: No cons. easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Avantages: easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Réponse de l'éditeur

envoyé par talkSpirit le 14/06/2017

Thanks really much Thami for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/06/2017