15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur Sage 100

Sage 300c aide les PME à gérer leur activité en éliminant les coûts et la complexité liés aux logiciels ERP traditionnels.

En savoir plus sur Sage 100

Avantages :

The production management module helps us keep track of all inventoried products and our built product. It can be easy to use if you know what you are doing.

Inconvénients :

You'll notice lag in the system regardless of the hardware resources assigned to it.

Sage 100 - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,7
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,8

Probabilité de recommander le produit

7,2/10

Sage 100 a reçu une note globale de 4,1 étoiles sur 5 d'après 316 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (316)

Isabelle
Responsable (France)
Enseignement supérieur, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Logiciel fiable et permettant une utilisation aisée pour tous les secteurs d'activité

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Migration aisée de notre ancien logiciel sur celui-ci et prise en main rapide.

Avantages :

Possibilité de créer des droits différents par profils pour sécuriser, prise en main facile ne nécessitant pas ou peu de formation

Inconvénients :

Difficulté pour appréhender toutes les fonctionnalités, si on ne demande pas, mériterait des webinaires (courts) sur certaines fonctionnalités pour aider à appréhender toutes les fonctionnalités

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Sage 100, une gestion solide pour PME

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Par le passé, j'ai aidé un ami appartenant à une entreprise a faire le parametrage du logiciel et cela s'est soldé par un echec.

Avantages :

Sage 100 est un logiciel de gestion d'entreprise adapté aux besoins des petites et moyennes structures. Son interface intuitive et son panel de fonctionnalités étendues en font un outil apprécié des gestionnaires. Au nombre des avantages de Sage 100, soulignons tout d'abord sa capacité à centraliser l'ensemble des opérations comptables et financières d'une PME. Le logiciel permet en outre une gestion aisée des stocks, des achats et un suivi précis de la trésorerie. Son volet analytique offre par ailleurs une vision détaillée de la rentabilité de l'activité.

Inconvénients :

Toutefois, certains aspects de Sage 100 pourraient être améliorés. Notons ainsi que le paramétrage initial du logiciel requiert un certain niveau d'expertise et que son interface accuse un style graphique quelque peu désuet. De plus, le logiciel ne dispose pas nativement de fonction CRM, obligeant à un achat additionnel.

Abdelghani
Dirigeant (France)
Transport routier/ferroviaire, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Sage 100 - Une solution de vente à fuir

1,0 il y a 8 mois

Commentaires : La relation avec Sage avant l'achat de la solution était plutôt courtois. Mais une fois le bon de commande signé, on devient anonyme et plus du tout aidé dans l'utilisation de cette usine à gaz. Manque de considération de la part du service client et de la hiérarchie car malgré plusieurs relances, notre problème reste inchangé. Nous avons demandé un geste commercial dans la mesure où nous n'avons pas utilisé la solution mais pour le moment Sage reste muet. Cela dénote de l'importance que les clients ont pour cette société. Je le répète, c'est une solution à fuir.

Avantages :

Aucun....malgré du temps passé à essayer de le configurer, cet outil n'a été qu'une source de problème ... Solution à fuir !!

Inconvénients :

Manque de personnalisation ... pas très intuitif, une usine à gaz, en bref, ce n'est pas une solution que je recommande.

Ghalia
Gérante (Maroc)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Sage100

4,0 il y a 7 mois

Commentaires : Bonne expérience et je continuerai à l'utiliser

Avantages :

Utilité globale pour la comptabilité de mon entreprise

Inconvénients :

Quelques fonctionnalités ne marchent pas

Aziz
responsable magasin (Maroc)
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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sage 100 commercial

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

achat vente et tout les traitements, integration facile et simple

Inconvénients :

la tracabilité des supression avec le code acces

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Très bien

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Logiciel très complet et très pratique a utiliser

Inconvénients :

Le design et la modularité est peut être moins adaptée

Aurore
Gestionnaire de paie (France)
Vente au détail, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Logiciel correct

3,0 il y a 4 ans

Avantages :

Très facile d'utilisation, maîtrise du logiciel rapide.

Inconvénients :

Paramétrage long et complexe avec beaucoup de constantes, variables et formules. Quelques problèmes rencontrés avec les DSN.

Reda
. (Maroc)
Cosmétiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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sage 100

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

logiciel est très rentable et très facile de l'utilisation

Inconvénients :

pour mois tous est propre, merci pour tous

Jonathan
directeur (Israël)
Art/artisanat, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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sage 100 cloud - nullité

1,0 il y a 4 ans

Commentaires : A EVITER - LOGICIEL COMPLÈTEMENT NUL POUR NOTRE EPOQUE

Avantages :

rien qui ne soit fort dans ce logiciel. On est resté sur la base de l'an 2000 !!!

Inconvénients :

Importations des données compliquées et inadéquates avec le degré de numérisation actuelle dans notre société. assistance renvoit vers des contenus payant ou oblige à des formations payantes. Du coup le logiciel revient beaucoup plus cher. Le logiciel remplit les petites operations de bases mais ne permet pas un suivi fluide. Pour résumé, une usine à gaz pas du tout agréable et une vraie perte de temps. A EVITER

Olivier
Chef de Projet (France)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Gestion Commerciale Complète

4,0 l’année dernière

Avantages :

Le Logiciel est complet et permet de démarrer assez rapidement.Il y a beaucoup de fonctionnalités .

Inconvénients :

L'installation doit être réalisée par un expert.Les mises à jour sont aussi à installer par un expert.Le rapport entre Sage et les Revendeurs (trop de protectionnisme).

Wilrich Fleury Amour
Gestionnaire de chantier (Bénin)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Logiciel de comptabilité

4,0 il y a 4 mois

Avantages :

Grâce à la performance de ce logiciel, notre équipe parvient à mieux gérer les comptes financiers. J'ai beaucoup apprécié Sage 100.

Inconvénients :

Pas de reproche à ce logiciel. Une bonne connexion internet et vous bénéficiez de ses performances. C'est un logiciel que je recommande

Nicolas
Agent commercial (Bénin)
Matériaux de construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Logiciel de gestion

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Le logiciel sage 100 est un bon logiciel de gestion qui m'aide dans mes distribution clientèle .

Inconvénients :

Le sage 100 est un bon logiciel donc j'ai pas une difficulté a souligner de ça .

Fabrice
Assistant (Bénin)
Ressources humaines, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Logiciel de paiement

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Le logiciel sage 100 accomplie une tâche tres facile et rapides pour tout les entreprises.

Inconvénients :

Ce logiciel vivement recommandé car il a un prix supportable.

Hillary
Hillary
Sales Assistant (Roumanie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Sage 100 is an Intuitive Accounting and Financial Management Tool.

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : Sage 100 compliance management functions are impressive and its and effective project cost management platform with nice budgeting capability.

Avantages :

Through Sage 100 tools is very effective to track project expenses and create clean and accurate financial data reports. The tool also allows easy project financial management and its billing and invoicing capabilities are excellent.

Inconvénients :

Easy Accounting tool and nothing for me to dislike or underline as a usability issue. Very functional and powerful.

Blake
Blake
Ecommerce & Consumer Products Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Exploitation minière et métaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

Huge improvements over earlier Sage products

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : We've been able to greatly improve how our manufacturing processes across various locations are reflected in our budgets and accounting practices. It's saved us thousands of hours per year in terms of extracting the data, manipulating it, and putting it back into Sage for final reporting. You can now do that within Sage 100.

Avantages :

Our organization moved from Sage 50 to Sage 100 and wow, what a difference! We thought Sage was the issue, but really the business had just outgrown the more base version of the software. Sage 100 can fully handle complex costing and processes present in a modern day manufacturing business. It can collect data at various nodes in the process and roll them up for budgeting and forecasting.

Inconvénients :

We use a lot of agile software platforms on our sales and ecommerce side of the business, and Sage 100's API catalog doesn't really keep up with what's needed to move quickly in 2020.

Renee
Senior Accountant and Head of Office Administration ()
Fabrication électrique/électronique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Source : SoftwareAdvice

Fortunately this version has been upgraded

3,0 il y a 7 ans

Commentaires : I work in the manufacturing industry, specifically a foundry in Chicago.
Several factors bias my experience with MAS90/Sage 100. I was introduced to the software with no training or reference guide because the woman before me left suddenly and without any documentation. In a certain perspective that speaks well of this product in that simply by internet research and experimentation, as well as a few call to our highly paid "Sage" support line, I have been able to work with the system adequately.
I would love to upgrade to a new version of this Sage product and imagine that it is very likely a much cleaner and straight forward operating system
For instance, the difference between reversing a check and simply reversing the G/L transaction are two different procedures and a third procedure to void a check that has never been issued is a different procedure entirely from voiding a check that you have placed a stop payment on. In a sense, these five distinctions would be ideal for a precise audit trail if the procedures themselves were not extremely complex and vague to distinguish.
The General Leger reports are clear and are in themselves user friendly in offering the opportunity to easily make accrued and adjusting entries.
I would certainly encourage anyone to investigate the newer versions of Sage in consideration of their industry specific needs.
We have not created a direct interface between our receivables data base "Exact" directly into MAS 90 due to the particular need to maintain specific Alloy/Customer information and our small company simply lacks the time and technical understanding to do so.
Again my situation is severely biased due to my particular circumstances and I believe a newer version of Sage may very likely be an excellent ERP.

Avantages :

If I can figure out a highly antiquated version of their product without internal direction and assistance, I suspect the newer versions of Sage can only be fat superior.

Inconvénients :

A complete mire of ambiguity when it comes to the Accounts Payable component in this ancient version by Sage:MAS 90

Krystle
Revenue Cycle Accountant (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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The All In One Accounting App

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

I do a lot of financial reporting and I find that the reporting options are excellent. I’m able to create reports quickly and easily for all accounting needs.

Inconvénients :

It’s a small con but the overall look of the application could be better.

Stosh
owner (É.-U.)
Articles de sport, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

To many steps to do simple daily process

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Sage works, support companies and eide bailey sold it to us did not do there due diligence in my opinion selling us the software we needed that would handle what we do. Integration problems and being told to use a certain card processing that did not work without a bridge with fusion costing us more money and have had it out 4 times in the last week.

Avantages :

The accounting portion is probably the most complete.

Inconvénients :

To me there is several cons we have found after the purchase. My biggest complaint being the amount of time it takes to do simple process. Example: when we have price changes and adjustments to make, it can not be done from a central place. As a dealer that is retail and wholesale both, we have to change retail in one screen, wholesale on another, and finally cost in a completely different location. When you have 30k items this takes 4 times longer than other systems. My other major complaint is dealing with several different companies to get everything you need to support sage for daily operation. We have experienced finger pointing back and forth from the support companies of whose problem it is and nothing gets corrected for months. As I say we are over 2 years from our sign up and it has been a multitude of issues and we are still not complete. Delays on large orders put into fusion portion are a time killer.

Jim
CFO (É.-U.)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

Sage 100 Review

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We migrated from QuickBooks Enterprise to Sage 100 in 2015. We have had no regrets on this migration and believe we have much better control of our inventory which drives our financial results.

Avantages :

Sage 100 has all of the features that our small business needs. We require inventory management with bills of materials and work orders. Sage does an excellent job handling this.

Inconvénients :

It is not a case of dislike but more of under optimized. The general ledger system is not fully developed for drill down capability. All of the information is in a relational database but accessing inquiring type information is more cumbersome than it needs to be. We have written Crystal reports to accommodate this need.

Shawn
VP (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Sage 100 Love Hate Relationship

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : It has been a mixed bag. Having used since Mas 90 4.05. We are "comfortable withe the software and it does the job for us. Currnetly running Sage 100 2019. Upgraded from 2017 because we had to due to payroll module support. For a small business this is very expensive software and I often feel that we could do what we need with less expensive software. For what we pay annually to Sage and what we pay every 2 years to a Support company for basically mandatory upgrades, I am not sure we get our moneys worth. This will probably be the last upgrade we do for a Sage product. Will start looking for an alternative, more modern feeling cloud based solution with plans to rollover in 2022 unless something changes with our current platform.

Avantages :

There are a lot of features that help us run our business

Inconvénients :

Many of the features are inconsistent in the implementation. Lack of standardization in reports.

Danielle
Project Accountant (É.-U.)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Not for us

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : This software is time consuming. You spend more time waiting for items to post, than inputting information.

Avantages :

The set-up was very easy. The instructions giving was easy to follow. Customer service was very helpful with the questions that we had.

Inconvénients :

This software is antiquated. To void a payment, you have to manually void the payment. To make adjustments to a invoice, requires you to research the invoice information such as: invoice #, amount, posting date, GL code and cost code, then manually make the adjustment. In the payroll module, once you post payroll all information is gone. You can not retrieve the information.

Victoria
IT Manager (É.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Perfect ERP Software for medium sized businesses

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We have been with Sage for almost 7 years and it has saved us much time and money. Our old software was clunky and not customizable. We are able to now do multiple tasks at the same time, even within different companies.

Avantages :

Ease of use, ease of customization. Excellent customer support, excellent value for the money. Great for organizations with multiple entities - ability to switch between companies/work in different companies at the same time.

Inconvénients :

After a sales order is completed, you cannot "resurrect" it - you must generate a new number and "copy" the old sales order from history.

Kathryn
Acctg & Benefits Mgr (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Alternatives envisagées précédemment :

waiting for many enhancements Sage 100 Contractor

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : been a struggle and had to create many manual systems outside the software to operate and manage the business

Avantages :

covers all the basic functions

Inconvénients :

missing many key functions, has too many restricted areas that need to be more user-friendly, that were not designed by real life users

Kenneth
Vice President (É.-U.)
Secteur maritime, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Sage 100c 2017 - 2019 review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Company replaced Platinum for DOS which had been in place for 20+ years. So moving to Sage 100c and having the ability to drill down into the data is a great feature. Being able to email invoices/purchase orders have improved the productivity of employees (they no longer have to go look for hard copies).

Avantages :

First off is the User Define Fields (UDF), if a field is not in the software or you have something unique that needs to be captured, as an end user you can add the field without custom programming or use of a VAR. The next feature would be Visual Integrator (Import/Export utility), this feature is great for either uploading data into Sage or exporting data for analysis. Memo Fields are great! Paperless Office is great along with the ability to email invoices, purchase orders, etc. Sage Intelligence is a love/hate relationship: Very easy to build reports, but the runtime for running reports takes a long time (i.e. most of my reports 1-2 minutes) versus the standard Sage financial reports of 10-15 seconds.

Inconvénients :

The Extended Description for inventory items. For the life of me, not sure why Sage still uses the Extended Description in inventory. This makes it very difficult for data imports or exports. If your company does drop shipments then really understand how it works. On the inventory side you end up with a black hole. Moving invoices from one batch to another is limited utility due to no one can be in the batch, so we end up moving invoices after hours. When running the Period End process for a module locks users out, so this normally has to be done during none business hours. Sage is weak in the inventory physical count area (i.e. cycle counting).

Bill
Controller (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Software that is easy to customize to fit your exact needs

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : All in all, this is a good product with options for growth as your business needs change.

Avantages :

Sage 100 Advanced ERP allows you to create data fields that are unique to your business and have the data flow through the various processes and data files. We have added over 100 fields to our invoicing forms, and the data flows from the sales order to the invoice, to the accounts receivable history. The data entry screens are easily modified to add any custom fields you need. The forms for printing documents are also easily modified via Crystal Reports. We utilize Crystal Reports to perform error checking at the order entry point to alert the order entry and billing clerks if there any issues with the order that needs to be corrected. We check to see if purchase orders are required. If they are, is one on the order? We check to ensure the sales tax code is correct for the shipping address. There are easily a dozen things we check, all utilizing the tools built into Crystal Reports. We have been using this software since the mid-1990's and have upgraded year after year. The upgrades are much easier than they used to be and the features that have been added over the last few years are great additions to the software.

Inconvénients :

Some of the processes are more complicated than they need to be. Recording pre-payments on A/R or A/P invoices is a prime example. The process for both should be re-evaluated, and the process should be the same for any pre-payment that needs to be recorded. Some of the module pricing doesn't make any sense. The asset module is way too expensive when compared to other options available.