En savoir plus sur Zoho CRM

Zoho CRM offre aux entreprises une solution de gestion complète du cycle de vie en termes de relation client.

En savoir plus sur Zoho CRM

Avantages :

I like that it is very flexible, there are many customization possible and the customer support is great.

Inconvénients :

The programming language for the custom functions. Also the Document merge function, lack of fonts, merging wrong characters sometime.

Zoho CRM - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,3

Probabilité de recommander le produit

7,9/10

Zoho CRM a reçu une note globale de 4,3 étoiles sur 5 d'après 6 090 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (6 092)

Duncan
Duncan
SVP
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

No frills - and it shows

3,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Magellan
Magellan
Freelance (Madagascar)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

"Mes réflexions sur Zoho CRM"

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : Zoho CRM est une application issue d'une idée de génie, il m'a aidé dans mes activités quotidiennes. Bref, si je résume mon expérience avec, c'est de la joie et satisfaction.

Avantages :

Il est avantageux pour les entreprises et les bureaux. Dans notre routine quotidienne, nous devons appeler et assurer la sécurité des élèves. De plus, nous devons mettre à jour le statut des étudiants. Chaque employé se verra attribuer un ensemble de sentiers à suivre. Nous pouvons filtrer les pistes chaudes et les pistes froides à l'aide de ce Zoho CRM. Sur cette base, nous pouvons suivre et enregistrer le statut et les informations personnelles des étudiants. De plus, nous pouvons mettre en place des rappels pour les étudiants qui ne répondent pas. Si un prospect ne répond pas de manière cohérente, nous pouvons envoyer une demande directement à l'équipe de suivi interne via Zoho CRM.Si nous voulons envoyer un message WhatsApp ou un e-mail à un étudiant spécifique, nous n'avons pas besoin d'enregistrer de numéros sur nos téléphones. Nous devons télécharger l'application WhatsApp pour PC. Dans Zoho CRM, il existe une option directe qui ressemble au symbole WhatsApp. Nous pouvons envoyer des messages directement depuis notre application WhatsApp en cliquant ici. En termes d'e-mails, il existe une option qui ressemble à un e-mail ; nous pouvons cliquer dessus et envoyer un e-mail directement à l'étudiant en question.

Inconvénients :

Il n'y a pas de telles réserves concernant Zoho CRM. Si nous rencontrons des problèmes avec Zoho CRM, nous devons soumettre un ticket à l'équipe d'assistance commerciale. Ils prendront le moins de temps possible. Pendant que nous attendons, il existe de nombreuses façons de faire les choses dans notre routine quotidienne qui les retarderont. Parfois, Zoho CRM nous confond avec leurs activités qui semblent simples, comme la création de rappels.

Alexandro
Freelance (France)
Logiciels, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Zoho CRM est très utile

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Zoho CRM aide à gérer facilement un support client et ces divers interaction.
Il est si facile d'apprendre toutes les fonctionnalités et peut aider à gérer les lead provenant d'un tunnel de vente.

Avantages :

Zoho CRM est une plateforme accessible à partir d'un cloud, nous n'avons donc besoin qu'un appareil et d'une connexion internet. La gestion des outils de relation client tels que les mails, le chatbot, le chat virtuel, les tunnels de ventes et les réseaux sociaux est possible avec Zoho CRM. Les outils sont conçus de façon à ceux qu'il n'y est aucun problème pour les intégrer à des services tiers.

Inconvénients :

Il y a des bugs et des problèmes qui ne sont toujours pas résolus dans l'immédiat. Je peux même me connecter à la plate-forme et continuer à montrer une erreur pour le support technique. Le modèle d'email est difficile à modifier et il n'y a pas beaucoup d'options pour le personnaliser. Ce logiciel a besoin d'amélioration.

Vincent
CMO (France)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Un CRM aux allures d'ERP

5,0 il y a 12 mois

Avantages :

Richesse fonctionnelle. Un outil qui regroupe les éléments essentiels pour le marketing, le commerce et la communication. Qualité du support. Intégration avec tous les éléments de la suite Zoho (survey, analytics, campaign, ...

Inconvénients :

La gestion du multi-touch point qui duplique les fiches lead.

jean claude
freelance (France)
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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ZOHO CRM le Marketing XXL.

5,0 il y a 2 jours Nouveau

Commentaires : Je trouve que Zoho CRM apporte d'indéniables satisfactions.( gestion des leads, persuasion, marketing XXL, tableau des ventes à la hausse). Tous ces facteurs positifs vont permettre, (à vous aussi) de développer votre boutique en ligne. J'attribue 8,5/10

Avantages :

La présentation du logiciel est aisée. Zoho crm est d'une utilisation très abordable. Je trouve ce logiciel convivial pour les emails et le Chat. On a à disposition des outils fonctionnels et un email marketing redoutable d'efficacité. Pour les petits business, Zoho crm s'avère un très bon compromis (gestion de vos prospects, force de vente, automatisation...).

Inconvénients :

Si vous travaillez sur un business plus conséquent, vos flux de travail vont diminuer (saturation). De fait, l'automatisation va s'en trouver ralentie..

GeraIdo
GeraIdo
Entrepreneur (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque d’investissement, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Logiciel indispensable

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Dès façon globale je recommande vivement ce logiciel car simple d'utilisation.

Avantages :

Pour meilleures gestion de clientèle je pense que c'est le meilleur logiciel que j'ai utilisé jusqu'à prendre.

Inconvénients :

Même s'il reste quelques points d'ombre négatif a corrigé

yaya
freelancer (Côte d’Ivoire)
Informatique et sécurité réseau, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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bonne application facile à utiliser

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Bonne application je la recommanderait sans hésiter.

Avantages :

Cette application est vraiment facile à utiliser. Elle ne nécessite pas une formation professionnelle très avancée. C'est un excellent outil pour suivre les clients et prospects.

Inconvénients :

Je n'ai encore rien trouvé de négatif sur cette application.

Ramatoulaye
Commerciale (Sénégal)
Fabrication électrique/électronique, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Logiciel Parfait

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

La gestion des taches il me permet d'être à jour sur mes rendez-vous, la liaison entre les autres applications de zoho .

Inconvénients :

Nous regrettons juste le faite que nous l'ai connu tardivement sinon c'est très bien

Nadine
Nadine
Teacher Filmmaking Iphone (Guadeloupe)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Facturation pour Autoentrepreneur

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Il est facile d’utilisation et je peux créer mon modèle de facturation avec mon logo par exemple.

Avantages :

Facile à l’utilisation ce logiciel de facturation possède les fonctionnalités dont j’ai besoin. Il me facilite la vie et surtout et très abordable pour une petite entreprise comme la mienne. Je le recommande vraiment, il m’avait été recommandé lors d’une formation à la création d’entreprise et je le regrette pas.

Inconvénients :

Rien, ce logiciel de facturation me convient parfaitement. Il est adapté à mes besoins d’auto entrepreneur.

Evelyne
Gérant (Espagne)
Élevage, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Beaucoup de fonctionnalités mais très brouillon

3,0 il y a 12 mois

Avantages :

Très complet, peut être top, beaucoup de fonctions

Inconvénients :

Interface pas très claire, beaucoup trop de menus et d'actions possibles

Ladji
Entrepreneur (France)
Internet, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Très bon qualité de produits

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Très bon qualité du produits

Avantages :

Les outils de facturation sont performants

Inconvénients :

Les outils de fonctionnalités à revoir en long et en large

Noman
Noman
Group Head (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Zoho CRM fixes all the lead disposition issues

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Zoho CRM integrates with ad platforms and makes it easy to generate and store leads safely. The sales teams can have full control of how the marketing automation should be and acts as a catalyst to convert leads. CRM tool is a must for businesses who are running lead generation campaigns and look no further and go with Zoho CRM.

Avantages :

Our clients use Zoho CRM since the day we started lead generation service for them. The integration of this CRM is pretty basic and similar to any other CRM tool. Lead management has become very easy since all the details are in a single place and it becomes easy for the sales team to follow up with the leads. Sales tracking and automation is also a great feature that makes this tool stand out and helps the business convert leads.

Inconvénients :

the pricing of Zoho CRM is a little high for the features it offers. They should rework their pricing models.

john
Director (R.-U.)
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Zoho CRM is very good, but it's not brilliant.

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : It's very good at delivering against the key tasks of CRM, but it's not amazing. Also, it's a lot more expensive than it used to be (approx 100% more expensive now, than when I first started using it).

Avantages :

It's relatively cheap (approx $40 per user). It does everything I need from CRM (Contact Management / Sales Pipeline Management / Sales Order Management / Invoicing) relatively well.

Inconvénients :

The interface always has been (and seems like it will always be) a bit clunky. I've also always hated that those arriving at the early stage of the sales process (Leads) cannot automatically be moved to 'Contacts' / 'Prospects'. I find this infuriating.

Alternatives envisagées : Dynamics 365 et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Zoho CRM : Zoho CRM better at the tasks i required. Easier to learn on the job. Zoho is quite simple to use, especially when compared to Microsoft Dynamics.

Logiciel antérieur : Dynamics 365

Pourquoi passer à Zoho CRM : Zoho much simpler than Dynamics to learn and use. Zoho much cheaper than Hubspot, which have an amazing knack of 'not having the tools you need (within the current package you pay for!).'

Jean Yves
CTO (France)
Réseaux informatiques, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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User account

2,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Bad experience with users belonging to difference domains.Zoho is not able to manage them

Avantages :

The CRM application is good but Zoho try to systematically sell its whole suite where the level of quality is not the same on all their module.

Inconvénients :

The same user cannot authentication between different domain.Once users of your organisation subscribe to ZohoOne. The whole company users have to subscribe ZohoOne either they need one app. That makes the Zoho solution too expensive

Puvinthan
Sales & Marketing Operations Executive (Malaisie)
Hôpitaux et soins de santé, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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A good Product Where Everything is Limited for You to Upgrade

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : It was a very neutral experience. Be sure to have big bucks to spend when migrating to this software because everything they own are bespoke; you want something you have to buy it. And its neverending for them to keep pushing you to the highest plan.

Avantages :

It is similar to SalesForce. Easier to use when you can just plug and play certain things and features. Their customer service is good though. Helped me a lot when i go through certain blocks of work that needs to be done.

Inconvénients :

You got to keep spending a lot of money for every features that you wanted to customize. The sales will keep ask you to buy the higher package for you to fulfill basic requirements.

Alternatives envisagées : HubSpot CRM

Pourquoi choisir Zoho CRM : To explore a product that has similar features and functions like Salesforce and cost effective. Plus we were looking for all in one package for Marketing and Sales including Customer Service.

Logiciel antérieur : LeadSquared

Pourquoi passer à Zoho CRM : We were promised that Zoho CRM can do the stuffs that lacks in our previous product used (Leadsquared). Apparently for us to use the said features we never knew that we had to subscribe for a higher subscription to get what we really wanted. Its too late as we have migrated to Zoho CRM

Bernardino
Informático (Espagne)
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Zoho CRM, la Herramienta más potente del mercado.

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Ahora nuestra empresa con los mismos comerciales cierra muchas más ventas y tratos, como consecuencia, hemos podido subir los precios con éxito gracias a la gran demanda de presupuestos aceptados por nuestros clientes.

Avantages :

Es un software muy potente, pero lo que lo diferencia de los demás es que tiene la capacidad de conectarse con otras aplicaciones de Zoho especializadas como Facturación, proyectos, analítica, email marketing entre otras. Lo cual hace que en comparación con otros CRM sea una herramienta mucho mejor al tener esa versatilidad de conectar otros departamentos de la empresa.

Inconvénients :

Para sacarle el máximo partido es necesario contactar con un partner de Zoho que te ayude a la implementación. Recomiendo buscarlos en la propia página de Zoho, los partners premium suelen ser los más experimentados en estas herramientas. Zoho CRM tiene tantas funcionalidades que hace que sea casi imposible a priori saber utilizarlo sin ayuda de profesionales expertos en la materia. Es cierto que puedes empezar sin la necesidad de ellos pero yo lo recomiendo ya que utilizar estas herramientas al máximo potencial ayudan a tu empresa a generar muchas más ventas.

Dedre
Dedre
Freelance Writer and Blogger (Afrique du Sud)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Rédaction et correction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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An inexpensive yet powerful, feature-packed CRM

4,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Zoho CRM is made it so much easier to capture leads, and manage them properly in one space, leading to sales more often. I have no need to get another mail client or funnel, or spend time trying to add all leads from different platforms into one use boards and spreadsheets.I am very impressed with Zoho CRM and what it can do.

Avantages :

Zoho CRM is very easy to use, and also easy to customize to your liking. Features I like the most are the 1. lead/contact dashboard showing all activity for each contact and where they are in the sales pipeline. 2. Integration with Zoho mail and social media for immediate posting and communication, one-click calls and meeting schedules in the dashboard, 3. segmentation according to follow-up actions or campaigns and reporting.Integration with the rest of the Zoho Suite makes it so easy to use and set up everything with no third party software needed.

Inconvénients :

Zoho CRM is integrated with the rest of the Zoho Suite, which might add to your monthly subscription bill depending on what you are looking for. However, you can get an all-inclusive rate as well.Even though it is straight forward, there is a learning curve as with most software, but the tutorials really help a lot in this regard.

Utilisateur vérifié
IT helpdesk (Maroc)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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An IT helpdesk review about Zoho crm

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : In general, it is easy for me to judge it when I have used it for two years ina row , and I can assure that it is one of the best CRMs suggested for a small or large company

Avantages :

Accelerates the process of finding the customer and easening the operation of finding previous operations and proposed solutions

Inconvénients :

notification alerts and communication pipes

Utilisateur vérifié
Invoice Auditing Specialist (Mexique)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Sencillo y práctico CRM

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Satisfechos en general

Avantages :

Debíamos distribuir emails entrantes de manera uniforme entre miembros del equipo, y encontramos en Zoho CRM una solución para generar tickets y evitar duplicar trabajos

Inconvénients :

Bajo nivel de soporte técnico, respecto a expectativas

bhagavat
Owner (Inde)
Réseaux informatiques, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Zoho CRM

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Zoho is known for its high-end CRM software. I have been trying to use Zoho for a few of my projects and I have been very impressed with it. It is easy to use and has a lot of features.

Inconvénients :

The only complaint I have is that it has a steep learning curve.

Alternatives envisagées : Vtiger CRM et SugarCRM

Pourquoi passer à Zoho CRM : Zoho is known for its high-end CRM software. I have been trying to use Zoho for a few of my projects and I have been very impressed with it. It is easy to use and has a lot of features.

Gerardo
Gerardo
Marketing and Communications Manager (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Études de marché, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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A tool that manages customer relationships strategically

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Within work teams in areas of sales control and campaign follow-up it is quite fruitful, it allows interactions with clients and analysis for campaigns to be efficient for any type of organization

Avantages :

This is a system of the financial solutions that this company provides, and in general it is a system that for those who work directly serving clients for commercial processes, it turns out quite well, in general terms it is an excellent assistant to serve clients that can even maintain updated the inventories, it is a quite functional and easy to understand tool

Inconvénients :

I have no criticism about this tool, it is more suitable for those who work with marketing, but it is quite flexible.

Balaji
Associate Manager - Program Management (É.-U.)
Biotechnologie, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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A smart tool to mange your CRM data

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : Its a great tool, initially we are much favor of using this platform, but over a period of time, we are not able to work with out Zoho tool. We were dependent on multiple tools to manage our data and the Zoho platform has come as a great support.

Avantages :

The new analytics feature is one of the great option which helps us to visualize the details in a pictorial format like graphs, chart etc. The huge number of customized filed allowed by the platform make us agile in presenting and managing the data. Predefined reports is a plus and it reduce the TAT of creating everything from the scratch.

Inconvénients :

For some reason, I am not a great fan of new reports creation flow. The old ways of creating the reports has 2 columns and we can chose what we need and what we don't. Now also we have the same concept but in a parent and child flow. May be we are used to the old workflow and it might take for us to get used to the new reports.

Alternatives envisagées : Bitrix24

Pourquoi choisir Zoho CRM : When we were using sugar CEM we don't have much features which we get from Zoho.

Logiciel antérieur : SugarCRM

Pourquoi passer à Zoho CRM : Initially it was free to use, so we chose to go with Zoho CRM

Liza
HR Officer (Jordanie)
Énergies renouvelables et environnement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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An integrated solution that suits everyone to properly organize relationships with customers

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : Zoho CRM helped us organize everything related to our customers' contact data, contracts and documents in one place, and also enabled us to schedule the sending of appropriate offers to them at different times and within a specific time frame, and indeed, automation helped us enhance the confidence of existing customers and attract new customers as well.

Avantages :

I like the simplicity and ease of use that Zoho CRM offers us, as it enables us to create folders for all our clients as well as organize records with their data and requests as well as save all documents and archive email and transactions made by our team and between them. I love how Zoho CRM filters customers by suggested topic, which makes it easy to create lists of important information about a specific group of customers based on their specialties or interests, so that our team can reach them quickly and offer tailored offers. I like how easy it is to customize it to automatically send emails to a group of clients, and I like the fact that Zoho CRM integrates multiple communication methods easily, such as WhatsApp, so that we can also send messages and links to customers and also we can receive customer requests and inquiries and respond to them in the same way. It is great to find all the records related to customer inquiries and requests, as well as the date they were referred to the relevant team member, as well as the results that were reached in one place in an organized manner.

Inconvénients :

I love the fact that Zoho CRM has no unpleasantness, as it is simple, easy to use, low cost, and integrates strongly with email and social media platforms easily, which makes it a suitable choice for all needs.

Mehandi
Mehandi
Junior Constultant (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Zoho CRM Review

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Business problems which we are solving using Zoho CRM are as such:- 1) Having better understanding of data from marketing and sales team. 2) Not every team needs access to CRM which is very good for securing our data and privacy is maintained at high level. 3) Connected different tools such as - Zoho Campaigns ( For email marketing), Zoho Bookings ( for book keeping), Zoho Inventory ( for inventory management), Zoho Bookings ( for booking management) etc. and all the data can be seen inside Zoho CRM, which helps us alot and we dont need to switch to differnet applications

Avantages :

Most impactful featres of Zoho CRM :- 1) Sales & Marketing teams can use it together to capture leads, convert them to a successful customer. 2) Marketing tools, Sales tools and post sales tools can all be integrated with Zoho CRM, which helps in maintaing data for each customer accurately. 3) We can intgerate Zoho CRM with third party API's or tools by directly writing the code inside the Zoho CRM. We can also connect Zoho CRM with other tools using zapier, integromat aka make, integrately, pabble connect etc Not all product is easy to use but with little effort I have figured out becausue they have Zoho Academy and the community for each application of zoho is good. Integration with the existing business was quite challenging but being a part of the good team makes it easy for us implement it. One more recommendation, if Zoho can bring case studies of how different industries are making better use of Zoho, then it will help us understand and expand our business.

Inconvénients :

One thing which I would like to get improved in Zoho CRM, is the overall speed at which it refreshes. If this can be improved it will save alot of time and make us more money. Getting custom coding and Blueprint is a little difficult but everything else is all good. Overall the integration was not tough for us with Zoho CRM.

Alternatives envisagées : HubSpot CRM

Pourquoi passer à Zoho CRM : We were looking for a complete business operating system and Hubspot was not the write tool for us, because we have to purchase multiple tools and connect it with Hubspot and that will add exxtra cost. So, we have figured out Zoho One as one of the tools which will fulfill our thirst.

Kelly M
Kelly M
System Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use, monitor leads and manage team assignments

4,0 il y a 7 mois

Commentaires : As a less expensive option, this is what I recommend to all of my clients. If you're comfortable with the platform, it will serve you for the rest of your life. It's been a wonderful experience. You may receive answers quickly and easily by chatting with a member of their chat support team.

Avantages :

Zoho is a good alternative for clients who don't want to shell out money for Google Workspace. It accomplishes its purpose. My satisfaction with their efforts is based on the fact that they are attempting to make their platform accessible to everyone. Much of it is configurable and we were able to put it up 90% of the way we wanted. It's a breeze to use and keep track of.

Inconvénients :

I'd like it if the platform's many sections were made a little easier to configure and understand. In my opinion, they are attempting to mimic Google Workspace, although I am more familiar with Google Workspace's features. I'd love it if I could make my email software look and work just like gmail.

Nurul Salimah
Nurul Salimah
Oracle Database Administrator (Malaisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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CRM tools that worked

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : All the years of experience with Zoho CRM has been wonderful and has helped our sales and marketing team to manage our lead and new client.

Avantages :

It's been a terrific experience thus far. Getting help from their customer service team via quick chat, some of whom are pretty helpful and educated, is probably the best option. The only way to resolve some problems is to make a phone call, but that's not an option here. Inconvenient as it may sound, callbacks are available, but they may be a pain when the person you're calling has already made an effort to do so. Email correspondence, on the other hand, may go on for days before things are resolved.

Inconvénients :

There are moments when I get confused about the platform since it's so complicated to configure and figure out various aspects. To me, they appear to be copying Google Workspace, but I like it. I'd love it if I could make my email software look and work just like Gmail. In addition, I'd like to see additional video lessons on the site. Because of its enormous scope, it needs a team with deep expertise to implement it effectively.