Note moyenne

  • Note globale
    4,7 /5
  • Facilité d'utilisation
    4,7 /5
  • Service client
    4,6 /5

En savoir plus sur Livestorm

Livestorm est une plateforme de communication vidéo qui connecte des équipes afin d’organiser, animer et analyser des événements.

En savoir plus sur Livestorm

25 avis affichés sur 256

Benjamin B.
Founder
Sports, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2021

"Une solution facile d'accès pour nos utilisateurs seniors"

Avantages: Ce que nous apprécions le plus, c'est la facilité d'utilisation de la solution. Nos interlocuteurs sont en effet des personnes de 60 ans et plus.

Inconvénients: Nous avons sollicité plusieurs fois le support sans avoir toujours des réponses adaptées

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2021
Marc L.
Directeur Marketing
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2020

"Outil parfait !"

Avantages: Cet outil est simplement parfait. De la mise en place du webinar au fonctionnalité en live, en passant par les automatisations.

Inconvénients: Le prix est élevé. Mais cela est compréhensible au vu de la qualité de l'outil.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/10/2020
Carole J.
Responsable Formation
Immobilier, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/05/2020

"Outil et support très efficaces"

Avantages: L'outil fonctionne très bien, l'ergonomie est adaptée, nos participants en redemandent
L'équipe technique et l'équipe commerciale sont très réactives

Inconvénients: Lors de rares dysfonctionnements, le support technique réagit très rapidement pour régler le problème.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/05/2020
Fabien A.
Directeur
Formation professionnelle et coaching, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/06/2020

"Très bon outil de webinaire"

Avantages: Facile à prendre en mains
Qualité de la documentation et du support

Inconvénients: Pas de difficultés particulières.
J'ai eu des problèmes à mettre le logo mais résolu.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/06/2020
Emilie H.
directrice conseil
Internet, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020

"Très bon produit"

Avantages: ergonomie, design, simplicité, réponse rapide du service via le tchat en ligne

Inconvénients: pas de retour négatif pour l'instant peut-etre les tarifs en point négatif sur le multi intervenants

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020
Laurent C.
Chef de projet
Administration publique, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2020

"Logiciel ou plateforme répondant à nos attentes."

Commentaires: Nous sommes très satisfait de LIVESTORM. Simplement : ça fonctionne et c'est facile d'utilisation.

Avantages: L'ergonomie globale de la solution est très bonne. Les mises à jour sont régulières et bienvenues. Le service support est performant et disponible.

Inconvénients: Très peu de point faible en fait. Il aurait bien quelques petites améliorations locales sur l'ergonomie mais rien de bien irritant. Lorsqu'il y a un souci technique ou autre, la réactivité de leur service support et technique est très bonne.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2020
Alice H.
Chargée de marketing
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/10/2020

"Mon avis sur Livestorm"

Avantages: C'est facile d'utilisation et très complet

Inconvénients: C'est un peu cher mais cela vaut le coup. Peut être proposer un tarif ponctuel ?

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/10/2020
Baptiste F.
Politique
Organisme politique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2020

"Meilleur outil pour toucher tous les publics"

Commentaires: Facile d'utilisation et intuitif

Avantages: Nous souhaitons toucher tous les habitants de notre ville, de tous les ages, il nous fallait donc un outil facile d'accès. Après plusieurs essaies, Livestorm est ressorti gagnant. C'est pourquoi nous avons choisi LiveStorm

Inconvénients: Prix élevé par rapport à la concurrence.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/05/2020
Ingrid B.
CHARGEE DE PROJETS MARCOM
Produits laitiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/07/2020

"Ergonomique et intuitif pour tous"

Avantages: Envoi automatique de reminders avant event
facilité d'accès pour les inscrits
Ergonomique et intuitif
stabilité de l'outil

Inconvénients: tarif à l'administrateur...2 auraient été judicieux pour ce tarif
l'absence de possibilité d'envoyer à posteriori le replay après montage et réintégration dans la session

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/07/2020
Tania D.
Responsable Marketing et Communication
Assurance, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2020

"Un excellent outil, très convivial"

Avantages: Livestorm est extrêment simple à utiliser et les webinars sont très simples à mettre en place.

Inconvénients: Les fonctionnalités type Replay ou suivi des inscriptions, automatisation des mails transactionnels ou mise à la charte qui sont très appréciés.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/07/2020
Valentin G.
Business Developer
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/07/2020

"Très bon outil fiable et professionnel"

Avantages: Facile à installer et à paramétrer. Des mises à jour de fonctionnalités intéressantes.

Inconvénients: Certaines intégrations peuvent aller encore plus loin mais c'est déjà bien.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/07/2020
Clelia S.
Webmarketing & Content Officer
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020

"La solution idéale pour s'adapter, vite et bien, au contexte actuel !"

Commentaires: Après une présentation en ligne claire et concise, nous avons décidé d'essayer Livestorm !
la plateforme est à la portée de tous et l'accompagnement des équipes Livestorm est excellent. Adaptation, réactivité et conseil, nous étions là où il fallait être pour une première expérience réussie.

Avantages: La solution est super User Friendly et très personnalisable.

Inconvénients: Les formats des images n'est pas toujours très clair et ca fait perdre un peu de temps pour l'adaptation.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020
Jacques D.
Coach immobilier
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2020

"facile d'utilisation, complet et qui permet d'envoyer des mails personnalisé"

Avantages: La faciliter d'utilisation, qualité du produit, robuste et jamais de panne. très bon service à la clientèle.

Inconvénients: Ce que j,aime de Livestorm, c'est que losqu'on fait des recommandations, nous sommes écoutés et les ajouts de fonctionnalités sont souvent ajoutées.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/03/2020
Shirley G.
CEO
Médias en ligne, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020

"Tres bon outil"

Commentaires: Acquisition de leads et enrichissement de données

Avantages: Cet outil a totalement modifié notre systeme de vente.
Nous avons survecu a la crise du covid grace a lui

Inconvénients: Export des données enrichies
Export plus rapide car la il faut attendre un peu

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020
Enrico D.
CEO
Médias de diffusion, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/06/2020

"Perfect Webinar platform"

Commentaires: We use livestorm in a daily case.
Producing live-webinars works fine.
Also a lot of daily webinars up to 200 participants to very different themes and attendees works.
A big feature is also the extensive automatisation possibilities.

Avantages: It is easy to use, has an enormous compatibility and some outstanding features.

Inconvénients: The compatibility mode for bringing attendees to stage could be a little more relaxed.
It doesnt work also on iPad pro as a "Mobile device".

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/06/2020
Aaron G.
Senior Consultant
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2020

"LiveStorm review"

Avantages: Easy to set up and manage multiple events. We deliver our own webinars plus webinars for clients. With up to 6 video streams we can have panels which have been great. We can also profile the panelists (guest speakers) on the registration page which is nice. Our clients also really appreciate the user data we can given them afterwards using the analytics and data export functions of LiveStorm.

Inconvénients: The support hours are slightly different to Australian business hours. Although there online user guides are very comprehensive.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/11/2020
Alexander H.
Communications Strategist
Relations publiques et communications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2020

"Livestorm: Partnerships & progress"

Commentaires: We realise that in a proper partnership with Livestorm we will be able together to cross pollinate your product across our vast network of industry and corporate connections.

Avantages: The Livestorm software is beneficial for our Council members spread across a huge regional and remote region of Australia, for connecting with national and international First Nation communities.

Inconvénients: The main feature we are seeking is the capacity as an Administrator to, with consent, mute a participants microphone or camera depending on what is happening on their side. We would also really appreciate the capacity to upload documents direct into the Meeting room chat area, not just public facing Dropbox etc.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/11/2020
Justin G.
Director of Sales
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2020

"Glitchy and Problematic from Day 1 - Gave them multiple chances to fix and rectify"

Commentaires: We had a screenshare issue with our very first webinar. We were advised by support to use a different browser, told to reset some settings on our devices to let it better perform. Tested this in a test webinar, inquired if we'd need to reset before each webinar, and they said no, but it continued to be problematic. Then we started having audio issues and blurry imagery. We thought that when comparing webinar softwares, the one thing that everyone was doing well was the core of the technology - being able to display screen + video + audio without problem on everyone's devices. We were only really comparing the niceties that come with it (marketing features) but we deeply regret making that assumption. We ended up with 3-4 botched webinars that made a poor impression on potential customers, and support wasn't interested in compensating us for the inconvenience, which is why I'm writing this: to alert other users who might be giving this company too much credit for things to work the way they're supposed to. You shouldn't have to bend over backwards to show your screen, video, and audio without a hitch.

Avantages: Nice registration pages. Ability to have multiple moderators assisting with answering Questions & Chats. Email reminders prior to event start. Nice reporting.

Inconvénients: Showing my screen on a Mac was glitchy and inconsistent, and pixelated & blurry at times. Audio issues that made me sound like a frog, despite using multiple different audio inputs. Confusing interface with "Sessions" vs. "Webinars" and peculiar way to modify options for each webinar (or session?). No willingness by support to offer any compensation for multiple botched webinars.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Livestorm le 07/10/2020

Hi Justin,

We're sorry to see you've had a disappointing experience with Livestorm. We understand your frustration in light of these difficulties. We are constantly working towards having the best product possible, which means dedicating the majority of our resources to stability and support. Sometimes issues occur that are out of our hands due to our user's specific setups.

We do apologize for the poor experience you had, and we'll continue to strive towards improving and perfecting Livestorm.

Best,

The Livestorm Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/09/2020
Leonie H.
Events Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2020

"Intuitive tooling that works very well for global webinars"

Commentaires: The overall experience has been really good and we've had many compliments from over the world. The software is easy to use and as people do not need to download a separate programme makes it accessible.

Avantages: It is easy to set up webinars, very intuitive and provides you with a nice data dashboard to directly understand the success of your webinar. Livestorm keeps innovating and improving, and listens to the feedback of their customers. Also, a big plus for us is that Livestorm is GDPR compliant.

Inconvénients: It is a browser software, meaning that it is more susceptible to the internet connection of the speakers. On the other hand, we have not had any speaker (unless there internet was completely down) not being able to finish their presentation. A simple page refresh usually does the trick, but it can of course impact the user experience when speakers drop off.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2020
Catherine T.
Senior Events Officer
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/12/2020

"Livestorm has made events management during a pandemic painless"

Commentaires: Livestorm allows us to engage with supporters all around the world both live and on demand.

Avantages: It is incredibly simple to use by all parties and it's very reliable.

Inconvénients: We would like to use this software more for more complex multi-session events like conferences, which does not seem to be an option at the moment.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/12/2020
Utilisateur vérifié
Teaching
Gestion de l'enseignement, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2021

"First use of Livestorm"

Commentaires: For the moment I only test a live session with a few number of user. In 3 weeks we test it with many sessions in parallel with 50 to 100 person in the same time. I hope every thing will be ok.

Avantages: It is really easy to use. The enterprise page is really well done. It is easy to change options (replay or not, mails sent,...) for the live session.

Inconvénients: It is quite difficult to understand differences between administrator and moderator. I hope that there won't be web problem when having many sessions in parallel.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/01/2021
Vincent D.
CMO
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2020

"Performing webinar platform without any download"

Avantages: Most of the features.
The automatics mail for the registration and post webinar
Easy to use => Only a browser for the follower and the speakers
Easy to moderate => a separate (or cumulated) responsibality on chat moderation, polls, question.

Inconvénients: Some stability issue during the confinement due to the success of the platform.
More interactif tools for the animation.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2020
Susanna B.
Marketing manager
Équipement et fournitures de bureau, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/12/2020

"Easy to use, perfect automation and control"

Avantages: The software is very good in terms of flexibility, ease of use, and setup of email automation. I like the possibility to invite on stage the attendees, the polls, and the CTA button.

Inconvénients: It can be improved in terms of graphic customization (possibility to add a company logo or subtitles).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/12/2020
Dumitru I.
CEO
Événementiel, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/10/2020

"Great value for money"

Commentaires: Excellent

Avantages: Easy to use, complete set of features, no application to install for participants.

Inconvénients: It is not possible to upload documents to be downloaded by the participants after the webinar

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/10/2020
Helen R.
Head of Technology
E-learning, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020

"Outstanding product - best combination of features I've found"

Commentaires: It has allowed us to pivot our face to face solutions into online ones, rapidly and cost effectively, to respond to the business challenges introduced through the Covid-19 pandemic. Our customers are happy and responsive, and we haven't had any utilization issues or problems from any client thus far. The customer service is excellent, although I would enjoy a live chat functionality, and honestly after investigating many other platforms, I can say this one beats the competition hands down.

Avantages: For us, the crucial aspects were the customisation of the registration process (in this case via Zapier which we already use) and the ease of applying consistent branding across multiple webinars with the Duplicate option. The reporting is detailed and simple to use, and the metrics regarding attendance have given us key insights into our user base. The ease of on-demand and replay features also stands out. Lastly, the customer support has been outstanding. I absolutely recommend this product, we were up and running with a branded webinar in less than 10 minutes.

Inconvénients: Honestly, the platform does everything we need. If I had to highlight anything, I'd like to be able to customise reporting a bit more and b) the process of asking for an export, waiting for a mail, and then downloading the export is a bit clunky. I've had several issues with invites being flagged as spam, despite clients whitelisting the relevant domains, and it would be nice to be able to register (rather than invite) people for a webinar directly from the dashboard rather than requiring Zapier, and it would be nice to customise the timing of the triggered mails going out before/after a webinar.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/05/2020