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France Produit local

Avis clients sur Wedia

4,1 (13) Donnez-nous votre avis ! France Produit local

En savoir plus sur Wedia

La solution de gestion des ressources numériques Wedia permet aux marques internationales de trouver, gérer, partager, réutiliser et suivre leurs ressources numériques depuis une seule et même plateforme.

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Avantages :

It allowed us to save time for the management of all our communications: emailing, social networks ... and optimizing the management of media.

Inconvénients :

The poor technical performance. The tool is always very long to perform actions and processes.

Wedia - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,0
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,6

Probabilité de recommander le produit

6,9/10

Wedia a reçu une note globale de 4,1 étoiles sur 5 d'après 13 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (13)

Arnaud
Arnaud
CTO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Un outil idéal pour les professionnels du Marketing

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Si vous cherchez une solution puissante et efficace, lancez-vous ! Cette solution basée sur le cloud est conçue pour satisfaire les grandes entreprises. Le service client a été très réactif à nos demandes. Nous avons remarqué une indexation du contenu plus rapide et plus qualitative (grâce à l'IA) ainsi qu'une gestion des droits des utilisateurs puissante et bien traitée. Tous ces facteurs font de cet outil notre meilleur atout en termes de gestion marketing.

Avantages :

Nous avons apprécié sa capacité à stocker des millions de ressources et certaines autres fonctionnalités telles que : le téléchargement de masse, la facilité de distribution et de diffusion des médias. Nous avons aussi apprécié son expérience utilisateur optimisée et sa facilité d'utilisation.

Inconvénients :

Les nombreuses options de personnalisation disponibles dans le Back Office peuvent être excellentes mais elles ne doivent être gérées que par des spécialistes du marketing et des administrateurs (une population formée).

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services environnementaux, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Company-friendly

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : A great team with an understanding of our needs, very operational and reactive. It is a tool available to every employee which enables us to use our media a whole new way.

Avantages :

Wedia is a great software to manage all media in one platform and additional functionalities make a great difference.

Inconvénients :

Wording on the scrolling menu is sometimes a bit complex and it's not easy to find what you're looking for at first glance.

Samia
Directrice Marketing (Maroc)
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

It perfectly responded to our needs!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : The Wedia solution was top-performing and totally responded to our needs.
The tool is very easy to customize.

Avantages :

This DAM solution has been chosen for its ease of use. The Wedia team accompanied our marketing manager to optimize the DAM for our specific needs. It allowed us to save time for the management of all our communications: emailing, social networks ... and optimizing the management of media.

Inconvénients :

Maybe we will not have the opportunity to exploit all the capabilities it has to offer because of the too many options;

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

WEDIA experience review

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : Create and implement a new DAM in our context was a technical debt for us. Wedia was able to help us create an easy-to-use tool regarding our needs and thanks for that.
1 year after launching the project, it's a success even if there are still lots of things to do.
I am convinced that peoples who daily works on our project are in large part of this success (including R&D department).

Avantages :

The ability to easy customize and manage the tool. The relational and technical qualities of people working on our project.

Inconvénients :

The poor technical performance. The tool is always very long to perform actions and processes.

Christophe
COO (France)
Marketing et publicité, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Powerful platform (including video assets)

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

The fact that video is really handled. Most of DAM platforms emphasize on this feature but do not really handle it as Wedia does.

Inconvénients :

Maybe the backoffice could be a little bit more intuitive on some pages.

Morgane
Solution Leader (Allemagne)
Automobile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Very expensive regarding the services provided

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Very reactive, good involvement, but I think the company services are very expensive and the price is not justified regarding cost/quality result.

Avantages :

Simple to use, user friendly, ergonomic design

Inconvénients :

Some components like web 2 print are outdated, inintuitive.

Réponse de l'équipe de Wedia

il y a 6 ans

Thank you Morgane for taking the time to review Wedia, we appreciate your feedback! Our team is always working on how to improve the features and designs of our tools in order to give our users the best experience possible. If you run into any problems or have any questions, please do hesitate to contact us, so that we can assist you. After 6 month of collaboration, we hope to go further with you, and allow your company to benefit from all the added value that we can bring.

Caroline
Digital Marketing (France)
Services financiers, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Very Bad Tool

1,0 il y a 6 ans

Avantages :

the possibility to upload a lot of documents in the same time

Inconvénients :

the team in charge of the developments for my company

Réponse de l'équipe de Wedia

il y a 6 ans

Hi Caroline, Thanks for taking the time to review Wedia - your honest feedback is very important to us. We're sorry to hear that you were less than satisfied with our product. We have let our commercial and development teams in charge of your account know in order to determine what occurred and personally assist you in making things right. Sincerely, Wedia Marketing Team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A solution with humans inside

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

It's not only a software but a dedicated team ready to help and improve our media management.

Inconvénients :

Us :-) as bad clients not being able to use wedia at its max.

Réponse de l'équipe de Wedia

il y a 6 ans

Thank you for your review. We are glad that you are enjoying our solution! It's great to know that you appreciate our software but also our services. We look forward to continue working together next year and improve the benefits of our solution. Wedia marketing team

Eric
France
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

A powerful product and an excellent customer service but...

4,0 il y a 9 ans

Commentaires : ... the product may be too powerful as our needs are not that sophisticated so far (it may change in the next year).
But there is one very important point: the customer service is excellent. Our questions always find answers.

Réponse de l'équipe de Wedia

il y a 9 ans

Hello, Thank you for this review. We hope that our good collaboration will continue. Best regards, The marketing team

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A well defined proposition that solves real problems

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

A concrete approach with a state of the art solution. Emphasys on real work, bringing real results

Inconvénients :

Customization is made by the vendor itself, which at the beginning is an advantage, but could not scale in case of need

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

wedia experience

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : We hope to deploy a complete webedia experience in 2019 by developing a photo library and a media management tool

Avantages :

simplicity, ease of being connected to social tools, data security

Inconvénients :

the youtube player could be also connected

Mariel
DAM manager (France)
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

good solution, very customizable and with good performance

5,0 il y a 9 ans

Commentaires : I'm using the Wedia solution for over 10 years.
It's a great DAM, please to used for profesional people and easy to used for usual people.
it's easy to customized too.

Réponse de l'équipe de Wedia

il y a 9 ans

Thank you very much Sophie, we¿re glad you¿re enjoying our solution! It's great to know you appreciate our customization features. Thanks again for being with us since 10 years, and for your review. The marketing team.

caroline
France
Construction, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

With potential but perfectible

4,0 il y a 8 ans

Commentaires : The basics are easy to use and allow a simple but good service to the client.
When it comes to personnalize some options, that becomes a little more complicated.