Avis clients sur mainsim

Filtrer par :

Note moyenne

  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Service client

En savoir plus sur mainsim

mainsim is an incredibly easy-to-use, intuitive, CMMS for scheduling and prioritizing maintenance activities and inspections.

En savoir plus sur mainsim

8 avis affichés

Bob P.
Owner
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/06/2015

"Great software for maintenance management"

Commentaires: Mainsim has quickly become extremely useful for our business. We installed it really fast and started using it no time. It truly makes the maintenance management easier. The UI is absolutely great. It is so intuitive and flawless. We regained great control over our inquires and simply our daily, weekly, monthly and yearly maintenance management workload is in our hands. Recommended software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/06/2015
Luigi Z.
Application Area Coordinator
Services environnementaux, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/12/2020

"Mainsim evaluation"

Avantages: Simple graphical interface, well-defined data structure and easy integration with other applications; new and innovative product with significant growth potential

Inconvénients: Wizard for notifications not very configurable compared to its importance

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/12/2020
Enrico F.
Facility Manager
Eau/gaz/électricité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020

"Customizable Software"

Commentaires: I got along well with the commercial and development part, great team.

Avantages: Easy to use, complete since start-up, work team specialized.

Inconvénients: Nothing to report at the moment, I am satis.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020
Diego L.
TECNICO
Génie mécanique ou industriel, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/02/2021

"Ottimo per la gestione della manutenzione a 360° in azienda"

Commentaires: Soddisfatto

Avantages: Tracciabilità delle attività manutentive- Organizzazione della manutenzione-Mantenere lo storico digitale degli interventi effettuati, con la possibilità di archiviare fotografie e documenti.

Inconvénients: integrazione con i processi aziendali esistenti un pò complessa.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/02/2021
Stefano V.
Plant HR
Exploitation minière et métaux, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"mainsim / tailor made SW for every topic!"

Commentaires: We use mainsim on the daily basis management. Basically working on:
- industrial maintenance
- Safety duties related to external partners
- People management
In these last years mainsim has been a fundamental partner to surf the ongoing digitalization

Avantages: - flexibility: Good to manage different topics, we run through maintanance programs on machine, on work tools & on internal and external People
- tailor-made: developed to be custom fitted on our expectations

Inconvénients: I'd love if the calendar would be redesigned to be more easy to use

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021
Sara F.
facility manager
Vente au détail, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/01/2021

"Io e Mainsim"

Commentaires: Ho risolto il problema della comunicazione, risparmiando un sacco di mail e tracciando facilmente i processi in corso; quando aggiungerò la parte di archiviazione documentale, sarà ancora più facile e immediato lo scambio di informazioni e dati con i fornitori.

Avantages: L'indipendenza che si è creata tra richiedente e manutentore, pur rimanendo la mia quotidiana supervisione e il tracciamento delle richieste

Inconvénients: Secondo me è un po' macchinosa la creazione del ticket e qualche volta è stata lunga la risoluzione di alcuni problemi (soprattutto quello relativo alle date pianificate o alle date preimpostate che venivano fuori appena creato il ticket). Facile da usare, anche se eviterei certi passaggi come quello dell'inserimento di un fornitore con l'utilizzo anche del selettore 9.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/01/2021
Giraldo E.
Facility Manger
Hôpitaux et soins de santé, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"MAINSIM applied in a healthcare context"

Commentaires: Mainsim has allowed us to manage the entire cycle of a ticket, even reaching the issue of the order to the supplier and the management of the service reception phase. All from a single platform, which interfaces with the various management systems of the company. This simplified the on-site training of personnel and reduced the number of management software licenses

Avantages: Flexible, adapts to various businesses, and does not require to override yuor ouwn procedures. Easy and intuitive

Inconvénients: Reporting must be refined, as it relies on external systems

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021
Utilisateur vérifié
facility manager
Hôtellerie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2020

"Main Sim"

Avantages: è un software molto duttile, che ci permette su una catena multiproperty di personalizzare le singole necessità e può essere implementato in qualsiasi momento

Inconvénients: al momento non ho riscontrato nessuna criticità

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2020