15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

En savoir plus sur Booksy

Booksy est un système de rendez-vous qui vous réunit avec vos clients. BooksyBIZ est conçu pour vous permettre de contrôler votre entreprise.

En savoir plus sur Booksy

Avantages :

Ease and App...great costumer service...even haircutting clothes delivered in person.

Inconvénients :

They billed me on the third of this month and then again on the 11th for $29. They also charged me $29 for messaging which I opted out of when I first got the app but they charged me anyway.

Booksy - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,2

Probabilité de recommander le produit

8,1/10

Booksy a reçu une note globale de 4,4 étoiles sur 5 d'après 358 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (358)

Piotr
Piotr
Founder
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

All you need to manage your small beauty shop

5,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Shyness
Gérante (France)
Cosmétiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

NUL… PERTE D’ARGENT ET DE TEMPS !

1,0 il y a 3 mois

Commentaires : Plate-forme de prise de rendez-vous incomplète, lorsqu’on travaille et cible les professionnels la plate-forme doit être à la hauteur et tout aussi professionnelle ce qui n’est pas le cas avec booksy. Malheureusement j’ai décidé de travailler avec booksy car c’est le moins cher sur le marché hors c’était une mauvaise décision. Je dois gérer tous les problèmes car booksy est incapable de le faire. J’ai décidé de faire confiance au plate-forme de prise de rendez-vous pour gagner du temps, ne pas gérer mes propre rendez-vous et travailler sereinement, sauf que je perds un temps fou, de l’énergie et de l’argent… j’ai mis une protection contre les absences, et demande un pré paiement sauf que à chaque mise à jour de la plate-forme cette protection saute et les clients réservent des rendez-vous sans régler ce prepayment, et peuvent ne pas se présenter à leur rendez-vous au mois de janvier j’ai perdu plus de 600€ et après avoir contacté le service client médiocre de booksy. Ils m’ont fait comprendre que ce n’était pas leur soucis et n’allaient pas me rembourser mais j’ai malgré tout insisté ils m’ont offert mois d’abonnement ce qui correspond a 49€ (49€ que je précise ne rembourse absolument pas les 600€ perdu) une nouvelle mise à jour en février, j’ai effectué ce qui était demandé j’ai contacté le service client qui a confirmé au téléphone que tout est bon et qu’il n y aura aucun soucis. Aujourd’hui dimanche 17 mars 2024, je me réveille et me rendez compte que depuis quelques jours les clients prennent rendez-vous sur booksy sans régler ce prepayment, je dois donc annuler tous les clients et leur demander individuellement de reprendre un nouveau rendez-vous (ce que je pense qu’ils ne feront pas tous) mais pour se faire, je vais devoir attendre la fin du week-end pour contacter booksy et leur demander de gérer ce problème de prepayment une nouvelle fois. Je vais malheureusement devoir recommencer les recherches pour trouver un autre logiciel de prise de rendez-vous, recommencer à zéro ! Quelle perte de temps!!!! Ne passez pas par booksy si vous souhaitez travailler sereinement.

Avantages :

Rien, je n’ai que perdu du temps et l’argent avec eux, je ne recommande pas du tout !

Inconvénients :

Tout est nul ! Le service client et interface! Rien ne va ! Quelle belle déception!

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 3 mois

Cher partenaire Je suis Pauline de la Team Booksy et je vous remercie d’avoir contacté nos services Je regrette vraiment votre expérience au sujet de la programmation de vos prépaiements. Après vérification via l’historique de vos échanges avec nos interlocuteurs, nous avons effectué une migration de notre logiciel de facture. Cette migration impactante a fait l’objet à plusieurs reprises de communication par email. Sur votre espace Booksy une fenêtre pop-up était affichée afin que vous puissiez vous certifier de nouveau avec notre logiciel Stripe pour ne pas interrompre la programmation de vos prépaiements. Nous comprenons que de tels changements peuvent avoir un impact sur votre activité, c’est pour cette raison qu’un mois d’abonnement vous a été offert en compensation. N’hésitez pas à nous joindre afin que l’on de vous guide pour remettre à jour la programmation de vos prépaiements en ligne, Toute l’équipe reste disponible pour répondre à l’ensemble de vos questions, L’équipe Booksy

Simon
Président (France)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A fuire : solution pas du tout complete qui ne vous apportera rien et vous coutera plus qu'elle ne vous rapporte (en plus de voler vos données client)

1,0 il y a 3 mois

Commentaires : NUL
Une catastrophe
Une Catastrophe ! Vous avez un sallon ? Fuyez cette solution !
En tant qu'agence, j'ai accompagné une cliente pour créer un compte sur cette plateforme ... Quelle erreur !
Ça vous coutera plus chère que ce que cela vous rapporte : pas de rdv même avec une fiche ultra fournie, une centaines de services, etc
Quand il y a des rdv : les clients ne se présentent pas (malgré leur soi-disant fonctionnalité contre les no-show)
Bref : je recommande à tous les instituts de fuire cette solution.
Aussi bien pour des raisons d'organisation, de communication, de facturation, de comptabilité, de relation client et surtout de support !
Bref : cette solution est une HONTE !
Pour vous vendre la solution : il y a du monde.
Après coup : plus rien.
À tel point que si vous ne donnez pas de nouvelle à leures relances commerciales pendant 2-3 mois, vous vous retrouvez bloqué par vos contacts en interne ! Plus de réponse aux messages whatsapp, email, etc
Par contre, ça continue à débiter...
Pour la garantie contre les rdv "no-show" : une catastrophe aussi.
La compta : une catastrophe - aucune connaissance des règles et lois sur la comptabilité en France
L'organisation du calendrier : ZERO - aucun moyen de connecter votre calendrier Goole sans un systeme sur-mesure automatisé avec une intelligence artificielle (merci de laisser le soin à vos clients de payer ce type de solution !)
L'export des fichier client : ZERO - lisez bien les CGV avant de signer : booksy s'accapare vos clients et en prime vous ne pourrez pas les exporter comme il se doit (obliger de faire copier-coller à la main, pas d'export possible : pourtant ces clients sont-ils ceux de booksy et pas les votres ? Long débas, à voir ce qu'en dit la CNIL et la DGCCRF)

Avantages :

Aucun. booksy est une catastrophe. Je ne recommande cette solution à aucun institut ou salon.

Inconvénients :

TOUT. Rien ne va : du service client à la solution.

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 3 mois

Simon, Merci pour vos feedbacks. Quelques précisions quand aux différents point soulevés. Concernant votre expérience avec notre service client, nous nous efforçons constamment d'apporter un service client de qualité et nous prenons vos commentaires en compte pour l'amélioration de nos services. Nous tenons aussi à vous assurer que la protection des données de nos utilisateurs est notre priorité absolue. Booksy est conforme aux réglementations et nous ne recueillons pas les informations de nos utilisateurs à des fins autres que celles liées à l'utilisation de notre service. En ce qui concerne l'efficacité de notre solution, nous comprenons que chaque entreprise a des besoins uniques. Nous aimerions avoir l'opportunité de discuter avec vous plus en détail pour résoudre vos problèmes. Pouvez-vous nous envoyer un email à info.fr@booksy.com pour retrouver votre dossier ? Nous sommes là pour vous, L'équipe Booksy

Andrea
Gérante esthéticienne (France)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Très bon logiciel

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Les clientes de confiance, les frais d’annulation, les cartes cadeaux, la caisse, les aide pour les publications sur réseaux sociaux….

Inconvénients :

Le faite que l’agenda ne puisse pas être visible entièrement sur la page lorsque l’on ouvre la page. Devoir baisser pour voir ma journée entière.

natacha
une reussite (France)
Art/artisanat, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

une belle réussite en devenir

5,0 l’année dernière

Commentaires : J'ai gagné du temps pour les prises de rdv ainsi qu'une aide précieuse pour garder le lien avec ma clientèle.

Avantages :

j'ai trouvé énormément d'avantages sur cette plateforme ainsi qu'un super suivi de toutes les personnes que j'ai eu par téléphone. Facilité pour la clientèle et pour moi même.

Inconvénients :

le journal des ventes qui pour moi n'est pas optimal dans la lecture, le visuel du moins.

Yamina
Gérante (France)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

A fuir ce sont des voleurs

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : Horrible 1 mois chez eux ou au lieu de gagner du temps j’en ai perdu à courir derrière mon argent et a rectifier leurs erreurs

Avantages :

Rien logiciel avec des bug constant Plus cher que les concurrents N’apporte pas de nouveaux clients

Inconvénients :

Voleurs Aucun service client Incompétents

Réponse de l'équipe de Booksy

l’année dernière

We're so sorry you have had a rough start on Booksy! We understand adopting a new system can be challenging and we have resources to help you. Please reach out to our support team so we can help you set things right.

Nasira
gérante (France)
Cosmétiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

logiciel pas tres intuitif et service assistance non disponible

1,0 l’année dernière

Commentaires : pas terrible j'ai perdu beaucoup de temps

Avantages :

aucun . perte de temps alors qu'on es sensé en gagner avec ce logiciel . Je ne recommande pas .

Inconvénients :

compliquer et aucune assistance en ligne disponible j'ai abandoner au bout d'une heure d'attente au bout de mon téléphone

Carolane
Chef d’entreprise (France)
Cosmétiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Service client inexistant et menteur

2,0 l’année dernière

Avantages :

Le logiciel peut convenir à certaines entreprises mais ce n’est pas mon cas j’ai été approchée sur le salon de Marseille, j’ai été convaincu d’essayer et après essaie j’ai trouvé que cela me compliquait la vie au quotidien j’ai voulu résilier (car contrat sans engagement !!!!) et ça fait depuis octobre que j’essaie de résilier et nous sommes le 4 janvier

Inconvénients :

Service client déplorable, menteur car mention sans engagement et ça fait plus de 2 mois que j’essaie de résilier. Plus personne ne me répond ni par mail ni par téléphone ni même ma référante sur les réseaux

Lou
Lou
Tax Preparer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Comptabilité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

All in one CRM like App

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : My overall experience was a great experience and i will continue to use this app.

Avantages :

It acts like a CRM but a great scheduling app.

Inconvénients :

None everything is perfect and i would high recommend this to all my entrepreneurs.

Larissa
Cosmetologist (É.-U.)
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Wonderful app

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : My overall experience is wonderful

Avantages :

It’s easy and accessible, I love that my clients can book when ever they want with out having to go through me.

Inconvénients :

I’m not quite sure at the moment, i know there were like two things that i didn’t care for much but, none that comes to mind at this very moment.

Roma
Customer Manager (É.-U.)
Services juridiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Why Booksy Is The Best Scheduling Solution

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

It makes facility management easy It handles booking and reservations well It comes with calendar sync I like the ease of scheduling online

Inconvénients :

No major flaws and Booksy has all we need

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cosmétiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Booksy seems to be too understaffed and overwhelmed to be as effective as it can

2,0 il y a 2 ans

Commentaires : I hate the fact that I'm stuck using this awful company (if I jumped ship I would lose the hundereds of reviews that I had amassed while I was using Genbook). Booksy clearly got greedy by acquiring a competitor and instead of boosting up its staffing to handle the numerous bugs in its software as well as the influx of all the new customers from the competitor, they choose to go cheap with keeping its domestic staff lean (which I'm sure is terrible for morale) and contracting with ill-trained overseas customer support who are essentially useless when it comes to addressing the very real flaws in its system.

Avantages :

Good effort that they offer videos and webinars to help users navigate how to use Booksy. Too bad that those videos and webinars tend to be general and vague, and when there are specific questions and issues (or problems we run into that we point out) they are simply not addressed. I like that someone from Booksy reached out to me as a new customer after being migrated from Genbook to help me with my questions, but that was only for a period of a month and now that there are still ongoing questions and issues I need help with that person no longer responds. I know that it is due to the fact that the staffer is constantly being given new accounts as the old ones "age out" but it is indicative of how this business prioritizes profits from account volume rather than maintaining a robust, unassailable product with good customer service.

Inconvénients :

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE. Booksy touts offering support by phone (except they are so short staffed that the wait time is interminable), email (response rate is about several weeks), and 24/7 chat (response rate several hours for a reply, and oftentimes the overseas support person is not equipped to provide an answer or solution and when that is the case then they just ghost the conversation. Here is an example of a typical exchange. Me: Please help me w/ this problem accessing the waitlist, namely the fact that there does not seem to be one period. Booksy: The waiting list works so that it is only displayed if there is at least one free slot in business. Please check if the slot is available, then it should be working fine! Me: What do you mean that the waiting list works only so that it is only displayed if there is at least one free slot in business? The whole point of the waiting list is so that if all the slots are currently booked, whoever is on the waitlist is notified if the slot they want becomes available. Please explain b/c Booksy's waitlist does not make sense to me. Booksy: no response

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 2 ans

We are sorry the transition to Booksy from Genbook did not meet your expectation. It is never our intention to leave anyone with questions and we appreciate you sticking with us. We've made strides to improve response times on the phone and in the in-app chat. If you find yourself with a question please reach out so we can assist.

Latoria
Nail Technician (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Perfect Assistant

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : My overall experience with Booksy is wonderful!!!. The customer service and response time is amazing. There’s nothing more frustrating than being in the middle of trying to do something , needing assistance, but you are unable to connect with help desk or support until the next day.

Avantages :

The selling point for me was the automatic appointment reminders that are sent to the customers. I used to sit up every night and send out appointment reminders to all of my customers.

Inconvénients :

When the sw did not allow for deposits.

Kiara
Owner (É.-U.)
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Top 3 booking apps

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : It has been great, me and my team love Booksy and since we started using it everything has been more easy going for us and the clients.

Avantages :

The thing i like most about Booksy is how easy and user friendly it is for my clients. How they can book at any time they want and see my availability and my teams available spots.

Inconvénients :

The only thing i dont like about Booksy is the monthly rate is much more expensive than any other booking aops.

Leila
Strategic planning advisor (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Meets the need for clientele

4,0 l’année dernière

Avantages :

I purchased this software for my daughter who is a brand new salon owner. I wanted to make sure that she was able to communicate with her clients in a way that would be effective and easy to use so that she did not have any issues. For the volume she's currently taking in, this works well and it's not stressful.

Inconvénients :

I'm personally not a fan of the app visually. To me it seems a little dated however that's just an aesthetic. The app definitely does what we need it to do so no complaint there.

Abrianna
Teacher (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Booksy Review

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : My overall experience with Booksy has been great. It’s a great price for the features it offers and it makes running my business easier for me. Not to mention my clients also like how easy it is to use.

Avantages :

What I like and appreciate most about this software is the mobile access, appointment scheduling, and confirmation/reminders. These are some of the main things about this software that makes it easy not only for me, but for my customers to use.

Inconvénients :

I do feel calendar sync could be improved. I do like this feature, but I’ve had issues with my appointments not being on my calendar even though someone would schedule their appointment.

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 2 ans

Thank you for the great feedback! We'd love to hear more about your calendar sync. If it continues to be an issue, please reach out via our 24/7 in-app chat so we can walk you through your setup.

EDUARDO
EDUARDO
ASESOR DE IMAGEN/STYLISTA/MAQUILLADOR (Colombie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Powerful tool and easy to use.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Since the implementation of Booksy, we have automated the entire operating system of the salon so that the organization of the agenda of the staff, is done much more efficiently and effectively, additionally have increased our levels of productivity, in addition to customer satisfaction, as they should not wait long to be served, another fundamental aspect is the generation of alert and notifications that keeps active the group of stylist and hairdressers. On the other hand it offers us the possibility of generating financial reports with just one click, the fact of being able to take the invoicing with this tool has been of great help for us.

Avantages :

Booksy is a platform for scheduling appointments, is very easy to use and configure, does not require learning curve, is also very complete, has a self-service portal built so that your customers can self-manage and make the reservation in the agenda with the professional of their choice, additionally, provides other benefits such as: staff planning, real-time scheduling and automated appointment management, point of sale (POS) and a powerful marketing and loyalty tool. Its layout of the board is very visual which facilitates having the most timely information at your fingertips. It has a very affordable price and in general it is a very functional program.

Inconvénients :

It is necessary to incorporate the inventory control functionality so we can centralize all administrative aspects of salon management with this tool.

Barbara
Senior Insight Manager (R.-U.)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

I used it to book a manicure and it was super easy

5,0 la semaine dernière Nouveau

Avantages :

Clear interface, intuitive to use, great overall

Inconvénients :

I didn't receive an email confirming my appointment, it would have been nice to get one on the back of my scheduling

Priscilla
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Alternatives envisagées précédemment :

The worst app and business owners should be aware

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : I hate that Genbook merged with Booksy, they couldn’t have picked such a terrible software. Customer service is horrible, please don’t respond with “get in touch with info.us@booksy.com” because I ALREADY have and yet no response, mind you this was last week. My bank account has not been verified after almost 1 week and a half and I’ve been sending over numerous documents but nothing. I NEED to talk to someone over this issue because I’m potentially losing a lot of money especially with no shows. Don’t even get my started on every client has to give a deposit? Or at least that’s what I was told on the chat. Oh, and the chat.. you ask a question on the chat and get a response HOURS later.. like Business owners have that time? Anyways, these are my main points, I can go on. If you do respond, please let me know how I can get a refund since I paid Genbook.

Avantages :

I wish I could give them a pro but nothing

Inconvénients :

Pretty much everything a business owner can dislike about a app feature

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 2 ans

We're so sorry you've had this experience. You might check out our Genbook x Booksy webinar series. There, you can ask Booksy experts questions as they show you how to use the software.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Not impressed with support

2,0 il y a 2 ans

Avantages :

Somewhat similar to Genbook. Still trying to learn and navigate my way around.

Inconvénients :

The support! I previously had Genbook for 6 yrs, and had to switch over to Booksy because they are combining. With making the change I had to verify my bank account to receive online payments to protect from no shows. Apart of the process is uploading a bank statement with my account number and bank logo. My account can’t be verified so I’m blocked. I reach out to support and they tell me wait 24 hours. Okay I do, still blocked. Then I reach out again, I need to upload a bank statement again. So I have. At this point I can’t tell you how many times I’ve uploaded my bank statement and checks to prove I am the account holder. I reach out to support trying to get help and I get left with no help. I call support in the phone. Talked to one gentleman who heard my frustration and said he would try pushing the matter with who ever is in charge of verification. Nothing happens still blocked. I reach out to support again through chat, the person I talked to didn’t help me at all. Would tell me he’ll be right back and contacted me the next day saying the same thing, I need to upload bank statements and to let him know when I did. I followed instructions to later receive a message from him “ thanks for reaching out, if you need any further assistance don’t hesitate to reach out to support” and the chat was ended. Once again, no help. I called support again, no one was available, I tried to even cancel my subscription and no one was available for me to talk to.

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 2 ans

We're sorry your experience switching to Booksy has been less-than-stellar! It is never our intention deliver a bad experience. Card processing requires very specific information to verify, and any small discrepancy can prevent an account from being verified. Contact us at info.us@booksy.com so we can look into your account specifically.

Chantelle
Business Owner (Afrique du Sud)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best Software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I love it. Its awesome! And the help is always friendly even when you have silly questions they are always willing to help.

Avantages :

I have used booksy a long time ago when they just started, then went back on the books and paper for a while, then they came to see me and i saw so many upgrades and features, i dont use any other apps, they are the best of the best in salon business, i can do anything and everything i need to. Amazing software, easy and user friendly. I LOVE IT!

Inconvénients :

I Have nothing negative to say. Except for the gallery could be easier to use.... if you click on a pic and want to go back it takes you to the top again. if you could go back and stay where you are that would be great otherwise you have to keep scrolling down. or if they could add in sections in the gallery like example.. in the salon business. say you have a full service salon. in one folder Nails, in another folder , Hair, ect. that would be awesome. or to categorize the peoples images in the salon. for example.... (Me) Chantelle and all my images under my name in a folder separate from Dee or sons images. so that way everyone creates their own profiles.

Romy
Salon Owner (Afrique du Sud)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Worst booking system ever used

1,0 l’année dernière

Commentaires : Overall it was awful. I was billed incorrectly for a system error that was made and then my account got disabled. As a salon relying on appointments being able to operate I was left in an awful situation. I tried numerous attempts for assistance and I just got sent around in circles. Their system error had detrimental effects to my business and there was zero acknowledgment of this or apology.

Avantages :

Aesthetically pleasing. It’s hard for me to find pros as I am so dissatisfied overall.

Inconvénients :

Terrible customer support. System errors and nobody to assist. They do not care about their customers!

Lisa
Owner (É.-U.)
Cosmétiques, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Dynamic Booking App

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I have gained clientele because Booksy allows people to search barbers in their particular area. No more overwhelming text & calls about appointment schedules. Booksy is great in so many ways, I don't have enough time or space to explain why I love this app!

Avantages :

The ease of using Booksy is amazing. My clients like the reminders & the option to book right from their phone. I like that I can show pictures, create flyers, allow my clients to book through Instagram, and the list goes on. I definitely chose the right booking app.

Inconvénients :

The waiting list to connect to my bank.

Crystal
Owner / Esthetician (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great for ones who work alone.

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : My over all experience using this app is great I just don't really like you can't see what is pending to be deposited into your account I do not like that you cannot set a lunch time continuously and I am very upset that they took away the bounce back text messages but over all it's a great app to utilize if you work alone.

Avantages :

The pros of this software is that your clients can book 24 hours A-day 7 days a week with out a phone call you can apply a cancelation policy You can describe your services in full you can add a question that they have to answer before they can book that service it's a completely well rounded thought out software for someone who works alone.

Inconvénients :

I do not like that they took away the bounce back text messages so when someone would call and you couldn't get to the phone it would send them a text message where they could book their appointments I don't like that you can't set a set lunch time. And I do not like that you cannot see pending deposits. The way they have it set up is confusing

Elizabeth
Massage Therapist (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Horrible Experience

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : Terrible. Please see "cons" section for details.

Avantages :

Honestly, this was a terrible experience for our small business. We had been using Genbook, which was fine, but then they were bought out by Booksy and we were forced to switch.

Inconvénients :

Where do I start? It was difficult and clumsy for our therapists to manage their own schedules, both on the mobile app and on the desktop. Customers were not able to search for appointments with a specific therapist, and we were getting constant negative feedback from customers. You are not able to prevent last minute cancellations unless you sign up for payment processing with them, which is ridiculous. Also, we had very little control over certain settings: I had to call Booksy just to adjust our reminder notifications! Customer support was not great, particularly with the "chat" function. I often had to wait up to 15 minutes to get a response. Even cancelling this product was difficult! It had to be done over the phone, and I've called multiple times to try to stop them from continuing to send appointment reminders to customers even after we cancelled. This is still going on.

Réponse de l'équipe de Booksy

il y a 2 ans

Thank you for the valuable feedback. We're sorry Booksy did not meet your expectations as you transitioned from another software. We'd be happy to help implement Booksy and smooth out your transition if you like, just reach out to our 24/7 support via the in-app chat.

Kate
Barber (R.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Booksy - for the Solo Barber

5,0 l’année dernière

Commentaires : Great , easy to use product with some fantastic tools to make managing your business easier so you can focus on your customers.

Avantages :

I love being able to manage my diary and appointments on the go, create stylish advertising content, get reviews to boost your Brand. The deposit scheme is great if no shows are causing issues for your shop, and I found I built better relationships with clients for tracking their info and keeping better notes.

Inconvénients :

Sometimes making changes to working days / hours etc seems long winded and wasn't smooth running, but as long as you check carefully changes ae correct, I got there in the end.

Réponse de l'équipe de Booksy

l’année dernière

Thanks for taking the time to leave this great review. We're so glad you're finding Booksy a valuable asset in running your business.