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En savoir plus sur Optimy

Optimy est un logiciel de gestion des subventions et des parrainages orienté client qui aide les professionnels du parrainage, des partenariats, de la RSE.

En savoir plus sur Optimy

Avantages :

The team that helped implement our Optimy platform was incredible. Now using the system has been very user-friendly, easy and a quick adoption.

Inconvénients :

Cons": not flexible enough => still need manual workload.

Optimy - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,5

Probabilité de recommander le produit

8,6/10

Optimy a reçu une note globale de 4,6 étoiles sur 5 d'après 41 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (41)

Patrice
Responsable de l'Action Sociale (France)
Assurance, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Un logiciel performant

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Optimy nous a permis de gérer plus rapidement des demandes d'aide

Avantages :

La simplicité de la mise en place, la clarté des menus et du du tableau de bord, la rapidité, la possibilité d'envoyer des mails automatiques, le centre d'aide, la réactivité des services

Inconvénients :

L'exportation des projets est parfois lente

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Patrice, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Mathilde
Chargee des Finances et de l'Administration (France)
Organisme social ou civique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un outil évolutif complet

4,0 l’année dernière

Avantages :

Le dashboard et les statuts personnalisables : cela permet d'avoir à la fois une vision globale et une vision précise de l'avancement des dossiers Les possibilités infinies offertes par la personnalisation des formulaires La gestion en API pour transfert des données vers un logiciel externe

Inconvénients :

Le système de gestion des "organisations" qui est encore à revoir Les exports de données qui restent à être améliorer L'implémentation d'une photothèque ou l'intégration avec une solution existante

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Mathilde, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing team.

Karin
Chargée de projet (Allemagne)
Organisme social ou civique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Avis sur Optimy

4,0 l’année dernière

Avantages :

La souplesse de l'outil qui peut s'adapter à nos besoins sans avoir à faire appel aux services d'Optimy

Inconvénients :

L'ouverture des documents téléchargés qui est devenue plus laborieuses et occasionne plus de clicks et donc plus de travail

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Karin, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards, The Optimy Marketing Team

Nils
Responsable concours et relations institutionnelles (France)
Organisme social ou civique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un outil de référence

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Optimy est notre outil unique de gestion des projets :
- dépots des candidatures
- edition des documents
- gestion du projet
- reporting
Optimy permet également d'éditer une carte de nos projets (développée sur mesure)

Avantages :

Un outil au rapport qualité / prix tout à fait correct. Une antériorité qui permet de répondre aux principaux besoins des fondations. Nombreuses fonctionnalités. Une relations commerciale et clientèle très à l'écoute et très précieuse dans la durée. Près de 8 ans de fidélité en ce qui me concerne (sur 2 structures différentes)

Inconvénients :

Besoin de renforcer la technique : - une réponse serveur trop lente (export des données, consultation en masse via listes) - un délai de mise en œuvre technique parfois lente dans la résolution des bugs indépendamment du service client - une nouvelle interface moins intuitive. Pas mal d'options payantes qui peuvent alourdir la facture. Une anticipation des besoins qui pourraient être plus rapide.

Martine
Chargée de communication (France)
Assurance, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Des solutions faciles d'utilisation

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Nous utilisons Optimy pour des appels à projets ponctuels ainsi que pour des demandes de soutien récurrentes.
Le service clients est très à l'écoute des besoins et des solutions souhaitées.

Avantages :

Un back-office et un front-office faciles d'utilisation, tant pour les administrateurs que les utilisateurs. Facilité pour retrouver les diverses informations. Un service clients disponible et très professionnel.

Inconvénients :

Non applicable. Les solutions utilisées conviennent parfaitement et répondent à nos besoins.

enrica
Chef projet (France)
Banque, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fondation Banque Populaire: trés satisfaisant

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Simple à utiliser une fois paramétré. L'équipe Optimy est toujours très disponible, il suit le client pas à pas afin d'expliquer toute sorte de manipulation.

Inconvénients :

Certains paramétrages ne sont pas tout à fait intuitifs.

Céline
Responsable engagement parties prenantes (France)
Jeux d’argent et casinos, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Optimy, une solutuion adaptée à vos besoins de reporting

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : L'intérêt est pour nous de pouvoir centraliser toutes les demandes de mécénat faites à la Fondation dans un seul et même endroit. Et donc de pouvoir assurer un reporting.

Avantages :

La fonction tableau de bord qui permet en un clin d'œil de voir la situation à l'instant T. La possibilité de faire des réponses communes à plusieurs dossiers

Inconvénients :

Bien que la nouvelle version soit, à mon avis, plus conviviale et ergonomique, pour la configuration des mails de réponse, je ne trouve pas cela très explicite, mais peut-être est-ce moi le problème !

CHLOE
RESPONSABLE PROJETS (France)
Compagnies aériennes/Aéronautique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

FONDATION AIR FRANCE

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

BONNE ERGONOMIE BONNE LISIBILITE BON LOGICIEL

Inconvénients :

LENTEUR DES MOTEURS DE RECHERCHE PAS DE NUMERO DE DOSSIER DANS LA MA

Linda
Governance Manager (R.-U.)
Recherche, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good product - excellent staff support

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : Over all, the implementation experience has been smoother than I expected. Don't underestimate how much time it takes to set up the forms and templates, but the more you do upfront, the easier the process of working with the system will be once it's live.

Avantages :

This is the first time we've had a dedicated off-the-shelf grants management product so I was a bit apprehensive. However, Optimy is more intuitive than I expected, once you understand the logic behind the system (and I'm not a systems/technical person!) The dashboard is cleaner than some other products we looked at, and the functionality is more sophisticated than we actually need. The system seems flexible and can be customised to our needs.

Inconvénients :

Our grants require one or two academic references to support each application and that's not something that the system as it is now was set up to manage. The evaluation platform is a bit clunky as is the manual workaround. However, Optimy staff have been helpful in working out how we can do what we need to do, and the product is being developed further so hopefully this is something that can be built in later.

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 7 mois

Hi Linda, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards

LINDSAY
Senior Advisor Community Investment (Canada)
Équipements publics, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Our Optimy Experience

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : The Optimy team works very closely with us to help identify solutions within the tool for our programs. Everyone that we have dealt with on the team have been excellent to work with and the transition to the new tool has been seamless.

Avantages :

Being able to make personal edits to the software is a huge improvement in our efficiency.

Inconvénients :

There are some automated features that were available in our previous solution which are not available in the Optimy tool.

Alternatives envisagées précédemment : Benevity

Pourquoi choisir Optimy : The new tool that we were required to move to did not meet our needs. In addition, the customer service levels had significantly declined over the years and it became increasingly difficult to manage our system.

Pourquoi passer à Optimy : Ability to personally customize the tool Customer service

valentine
Content & Sponsoring manager (Belgique)
Vente au détail, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

overal good but not personalized enough

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : so far ok but not using for that long

Avantages :

pro: easy to use, nice UX, reactivity support

Inconvénients :

"cons": not flexible enough => still need manual workload

sylvaine
Finance (France)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Review Review

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

The professionalism, kindness Very well built tool

Inconvénients :

the 20% of the development price which must be paid every year

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Sylvaine, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Julia
Programme Officer (R.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Optimy Review

5,0 il y a 7 mois

Avantages :

Optimy is very user-friendly and offers various ways to keep tracks of grants and gifts. Their customer success team is supportive, responsive, and open to discuss solutions and any possible customization of the site.

Inconvénients :

The filters and functions for exporting projects can be a little unclear.

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 7 mois

Hello Julia! A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy Marketing team

Wade
Director of Corporate Philanthropy (É.-U.)
Automobile, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

High-quality product and professionals

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Implementing Optimy, after a rigorous search process for the most features at the most competitive price, has been extremely easy. The implementation team was professional, but fun; expert, but accessible. The product is east to navigate and has all of the functions that I need to stand up a new CSR department at a global company, and it can be easily scaled to meet the growing demand for our work within the company.

Inconvénients :

Honestly, I didn't spend much time with the implementation team because the product is so easy to set up and use.

Alternatives envisagées précédemment : Benevity

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

" Hi Wade, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy marketing team

Marie-Louise
Executive Assistant (France)
Génie mécanique ou industriel, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Idemia & Optimy partnership

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : It's been a great experience! Looking forward to our 2024 exchanges!

Avantages :

We appreciate the continuous support and improvement concerns from all Optimy teams, from the 1st contact with the salesperson to the technical teams. It's been a 2 years regular conversation on the tool and how to make it more user friendly for the 1st time users and more impacttful for the reporting.

Inconvénients :

I have no negative comment on Optimy (teams or tool)

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 12 mois

Dear Marie-Louise, We are so grateful for your kind words and excellent rating! We cannot wait to continue working with you in 2024 and the years to come 😊

Jackie
Sr. Manager, Community Involvement (É.-U.)
Automobile, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

New User, Never Going Back

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : I am loving using the Optimy system and it has made our efforts so much more streamlined.

Avantages :

The team that helped implement our Optimy platform was incredible. Now using the system has been very user-friendly, easy and a quick adoption.

Inconvénients :

N/A

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Jackie, Thank you so much for your review of Optimy on Capterra! Your feedback means a lot to us and helps us enhance our platform. Even more exciting? Your review has helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for being part of our journey and making a positive impact! Best regards The Optimy Marketing Team

Anouska
Programme Development Manager (R.-U.)
Musées et institutions, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Reliable and Efficient

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Excellent customer service, always responded quickly with an effective solution to queries. Wonderful to work with, thank you!

Inconvénients :

Some aspects were less customisable than we had hoped for the plan level we had.

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 7 mois

Hi Anouska, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards,

Muriel
In charge of a portfolio of associations within TotalEnergies foundation (France)
Services environnementaux, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Review 2023 & 2024

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

The helpdesk service (very good support of [sensitive content hidden])

Inconvénients :

Need to parameter many things when we do a development

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Muriel, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards, The Optimy Marketing Team.

Isabella
Responsabile di Segreteria (Italie)
Philanthropie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Ha potenzialità, ma non di facile utilizzo

3,0 il y a 8 mois

Commentaires : Sicuramente è uno strumento utile di gestione dei progetti, però non di semplice utilizzo se si vuole modificare qualche funzione. Inoltre, spesso compaiono errori nell'interfaccia utente

Avantages :

Mi è piaciuto come strumento di gestione dei progetti e di classificazione delle informazioni

Inconvénients :

Non è di semplice utilizzo, in quanto le modifiche per personalizzare le funzionalità non sono facili da effettuare. Spesso inoltre ci sono errori nell'interfaccia dell'utente che fa application

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 7 mois

Hi Isabella, Thank you so much for taking the time to review Optimy on Capterra! Your feedback is incredibly important to us, and we truly appreciate your support. Not only have you helped us improve, but you've also contributed to saving a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Best regards,

Neli
Communications Associate (Canada)
Produits pharmaceutiques, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Volunteer Management

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Optimy has been a game-changer in how I manage our company's volunteer program. I'm still learning how to use the dashboard but the functionality is easy to use and it provides everything I need to manage registrations for our volunteer experiences. [sensitive content hidden] is fantastic to work with. She is always available when I need her. She expedites any issues that I experience with the Optimy customer service team. She offers tips and shortcuts which makes my work so much more efficient.

Avantages :

- easy to use - replaces manual management of volunteer registration - reporting functionality - good user experience

Inconvénients :

- I'm still learning how to use the tool but so far, it's met my expectations

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Neli, Just a quick note to express our immense gratitude for your review of Optimy on Capterra! Your insights are incredibly valuable to us. Plus, your review has helped us save a turtle as part of our partnership with Vivemar in Mexico. Thank you for making a real difference! Best regards, The Optimy Marketing Team.

Jan
Senior Scientific Officer (Allemagne)
Philanthropie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great customizable product

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

The software is easy to understand and user-friendly. The initial setup of a form is possible without further IT knowledge and the support is always helpful.

Inconvénients :

Some features that we would have liked are currently not possible to implement.

Madison
Executive Assistant (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Success with Optimy

4,0 il y a 12 mois

Avantages :

Optimy has been a lifesaver to track sponsorship requests including budget, table attendees, marketing materials, etc.

Inconvénients :

I have no problems with Optimy. It has been a great software and the Optimy team are fantastic to work with -- [sensitive content hidden] is the best; hands down! :)

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 8 mois

Hi Madison, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards, The Optimy Marketing Team.

GIORGIO
Responsabile Comunicazione (Italie)
Philanthropie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Utile ma migliorabile

3,0 il y a 8 mois

Avantages :

La semplicità per la gestione dei progetti e per la reportistica

Inconvénients :

non facile personalizzazione e modifica; spesso errori nell'interfaccia dell'utente (es. caricare più file per sbloccare passaggio successivo)

Réponse de l'équipe de Optimy

il y a 7 mois

" Hi Giorgio, A massive thank you for leaving a review of Optimy on Capterra! Your input fuels our growth and helps us serve you better. What's more, your review has also helped save a turtle through our partnership with Vivemar in Mexico. Your support means everything! Warm regards

Eva
Spezialistin (Allemagne)
Assurance, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Guter zweckmäßiger Einsatz

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Für unseren Einsatzzweck gut geeignet.

Avantages :

Die Nutzungsform ist sehr gut sowie die Einbindung in unsere IT-Landschaft war einfach.

Inconvénients :

Das Tool ist vielleicht zu vielschichtig bei der eigenen Gestaltung der Formulare. Hier bedarf es einiges an Kenntnisse im Umgang mit dem Tool.

Felix
Projektmanager (Allemagne)
Philanthropie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Super für Projektmanagement

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Optimy ist einfach zu bedienen und übersichtlich

Inconvénients :

Einzelne Optionen in Optimy sind nicht intuitiv