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Avis clients sur Eventtia

4,3 (168) Écrivez votre avis ! France Produit local

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Grâce à sa plateforme de gestion puissante, simple et intuitive, Eventtia aide à organiser de meilleurs événements.

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Avantages :

It was very easy to use and customise. The integration with our systems.

Inconvénients :

It is difficult to use if you do not have a minimum knowledge of web design.

Eventtia - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Probabilité de recommander le produit

8,4/10

Eventtia a reçu une note globale de 4,3 étoiles sur 5 d'après 168 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (168)

Agnès
Responsable Com Pro (France)
Assurance, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Alternatives envisagées :

Répond à toutes les attentes

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Eventtia a répondu à 90% de mes besoins. Les 10% restant n'étaient pas cruciaux. La réactivité et l'efficacité du success manager ([CONTENU SENSIBLE] me concernant) sont hors normes. C'est un réel plaisir de travailler dans ces conditions.

Avantages :

L'outil de gestion d'évènement est intuitif, facile à utiliser et permet d'obtenir des supports de qualité. Il répond parfaitement aux attentes les plus évidentes. Il est évolutif et ça se sent... l'expérience client a parlé.

Inconvénients :

Sans doute encore quelques réglages à faire mais dans l'ensemble rien de bloquant.

Véronique
Communication et évenements (France)
Relations publiques et communications, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Nous recommandons Eventtia pour la gestion d’évènements

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : La plateforme Eventtia nous a permis de gérer notre évènement en toute simplicité.

Avantages :

- Les fonctionnalités sont complètes et assez faciles à utiliser après un petit brief explicatif (pages web, enregistrement, paiement en ligne, interface pour les inscrits…). - Le personnel d’assistance est disponible et réactif pour expliquer ou aider si besoin. - Les pages du site web peuvent être mises à jour à volonté selon nos souhaits. - L’Interface pour les participants est bonne avec le récapitulatif de leur emploi du temps, leur rv B2B… - Les fonctionnalités d’enregistrement personnalisé , de prix réduits et paiement en ligne fonctionnent bien. - La fonctionnalité de mails automatiques de confirmation et de relances de participants est bien pratique. Nous avons hâte de tester les nouvelles évolutions et la nouvelle scène virtuelle permettant l’organisation d‘un événement digital ou mixte

Inconvénients :

Inconvénients à la marge mais des évolutions ont peut-être été développées entre temps - Quelques items dans les mails de confirmation ne sont pas personnalisables - pour l’enregistrement : il faut valider son panier une première fois au tarif plein avant de pouvoir indiquer son code de réduction et avoir son prix final remisé. cela créé de la confusion pour certaines personnes

Laure
Project manager (France)
Conseil en gestion, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Plateforme basique et nécessite une prise en main

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : J'ai débuté mon expérience en dupliquant des événements créés par des collègues car Eventtia était déjà utilisée, il nous était conseillé de dupliquer ce qui ne nous a pas permis de bénéficier des évolutions de la plateforme.
Pour l'expérience suivante j'ai créé de a à z la plateforme avec l'assistance de l'équipe Eventtia. il n'a pas été aisé de créér sans mode d'emploi concret et d'indicateurs de réussite (savoir que l'on a bien complété ou que ce dont on a besoin fonctionne). J'avais demandé une assistance pour mon événement 3 jours avant et n'ai eu qu'une réponse que la veille à 21h ce qui a été bloquant.
Le fait que certaines options qui ne sont pas en lien direct avec l'application qui existe ne soient pas disponible avec notre contrat est dommage... de plus je me demande réellement avec la nouvelle offre eventtia si le rapport qualité/prix est toujours au rdv...

Avantages :

Back office synthétique chat et mail d'assistance possibilité de différents paiements en ligne

Inconvénients :

Un réel mode d'emploi pour créer sa plateforme avec une to do list pour s'assurer que l'on a complété correctement le back office une application pour le back-office et pas tant pour les utilisateurs le jour J Plus de simplicité pour créer ses propres modèles

Myriam
Chargée de communication (France)
Événementiel, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Outil complet et intuitif

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Les équipes sont très disponibles, réactives et agréables, c'est un plaisir de travailler avec eux.

Avantages :

Utilisation très intuitive par rapport aux nombreuses fonctionnalités proposées.Produit événementiel complet

Inconvénients :

S'il faut trouver un bémol bien que le développement de site événementiel soit simple et très pratique, la structure en est assez peu personnalisable

Christine
Coordonnatrice de la formation (Canada)
Hôpitaux et soins de santé, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Facilité d'utilisation et support technique impeccable

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Le logiciel Eventtia est très intuitif et nous a permis de gérer notre événement facilement et de façon autonome. Le support de l'équipe a été impeccable avant, pendant et après l'événement.

Inconvénients :

Certaines fonctionnalités liées au réseautage n'étaient pas encore déployées au moment de notre événement virtuel (p. ex. la possibilité de voir si les participants sont en ligne ou encore la possibilité d'identifier 2 personnes dans le chat des sponsors).

Céline
Responsable communication (France)
Événementiel, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Un service innovant, une équipe réactive et professionnelle

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Un partenariat fidèle et efficace.
Un outil évolutif et performant.
Une équipe disponible et réactive

Avantages :

le back office est ludique et pédagogique. Il se prend facilement en main et permet des mises en page chouettes et modernes

Inconvénients :

l'usage de 2 back office celui de fond et celui de forme Les 2 mériteraient d'être regroupés

David
Gérant (France)
Événementiel, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Un bon outil

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Une solution d'enregistrement des participants simple, efficace et fonctionnelle

Avantages :

Fonctionnel Simple Compétitif sur le plan financier

Inconvénients :

Un peu compliqué parfois Manque de passerelles avec ma CRM Check in par QR Code trop lent

Antoine
Chargé des relations internationales (France)
Organisme social ou civique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Simple et efficace

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : J'ai utilisé Eventtia pour une conférence internationale sur 4 jours consécutifs. Le résultat est très positif. L'outil n'a pas semblé être un frein dans l'expérience utilisateur. Les participants ont dans l'ensemble été très satisfaits : simplicité d'utilisation, fluidité du live streaming, Q&A améliorable mais satisfaisant dans son état actuel. Globalement, j'ai pu organiser mon événement comme je le souhaitait sans devoir faire de réel compromis du fait de l'outil et sans passer trop de temps à le paramétrer / personnaliser.

Avantages :

La simplicité de l'interface utilisateur est un vrai point fort. Elle permet une prise en main rapide et sans assistante particulière.

Inconvénients :

Les possibilités d'interactions entre utilisateurs demandent à être améliorées pour qu'elles deviennent réellement utilisables sans assistance et même sur un événement de courte durée.

Hayria
chargée de projets (France)
Musées et institutions, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Outil très pratique !

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Assez bonne dans l'ensemble.

Avantages :

Le logiciel est assez global de la phase préparation de l'événement jusqu'au bilan. Avoir accès aux statistique de l'événement est très appréciable.

Inconvénients :

D'être bloqué par des détails ou ralenti par les détails notamment lors de la création du site (rechercher le block avec la souris par exemple...).

Tissier
Directrice de clientèle (France)
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Une solution d'évenementiel digital performante et intuitive

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Eventtia est une plateforme très simple à prendre en main, stable techniquement et dont les équipes de support sont très réactives. Nous avons réalisé un premier workshop avec networking de façon très fluide. Les équipes sont à l'écoute. C'est un vrai plus !

Inconvénients :

De petites choses peuvent être améliorées sur le volet technique (informations présentes dans le mail de confirmation de rendez-vous, possibilité de mettre un fond d'écran lors des rendez-vous en visio, ...), mais globalement cela fonctionne très bien

Augustin
Augustin
Directeur Marketing et Communication à Temps Partagé Augmenté® (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Organisme politique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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We manage to add more value to our attendees thanks to Eventtia

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We highly recommend Eventtia as event management software. Features are great and they try to make it easier to manage events.

Avantages :

- Thanks to Eventtia we were able to offer a better experience to our attendees : we created multiple custom registration processes, offered online payments with discounts and the ability to connect before the event (networking feature). - For the first time in the history of our event, exhibitors didn't have to send us Excel files, but could manage their logistic online on a single plateforme. - A special thank goes to the support who helped us a lot and didn't hesitate to improve the software for us.

Inconvénients :

- Creating the event website was not as easy as we thought, some HTML skills were needed. The next update should answer to the problem. - We had to create a second event with Eventtia in order to manage our foreigners attendees.

Guna
Events & Marketing Coordinator (Pays-Bas)
Développement de programmes, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Alternatives envisagées :

Finding Eventtia has been like a breath of fresh air!

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : While there are always ways to improve a product, I think Eventtia software is absolutely incredible. It is easy to use, pretty on the eye, and allows for interactivity. However, I would have not had such an enjoyable experience if it was not for the wonderful support of our account manager [Sensitive Content ]. Absolutely superb support.

Avantages :

The software allows for the easy set-up of virtual events. As an event manager, this is a major plus for me as I spent less time setting up and more time focusing on the contents. Also, from the attendee's view, it is very easy to navigate and follow sessions and that's crucial as for me, my attendees are my clients.

Inconvénients :

The limits of the drag and drop registration page - I think it would be nice for there to be more flexibility on resizing and adapting. Otherwise, limits only to people with HTML knowledge and basic event manager would not have that.

Candy
Assistant (France)
Produits pharmaceutiques, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Eventtia and me

2,0 il y a 3 ans

Commentaires : I've been involved in the use of the software more each year so I enjoy it more and more. But I'm frustrated to not be able to explore and use all the possibilities.
From a logistic point of view, I would like to manage more things thanks to Eventtia but it is either not possible with the software for the moment (to follow the rooming list for the event for exemple) or impossible because of the way we have to manage our event (we are not be directly in contact with our guests and we register them ourselves).

Avantages :

This is a good showcase of the event. There is plenty of possibilities but we need time to explore it.

Inconvénients :

Sometimes it is not intuitive. So it's difficult when you don't use it often and especially when you have to be quick at the moment you use it. The lack of time doesn't allow to explore all the possibilities.

Hakan
Obstetrician (Turquie)
Psychologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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First experience with Eventtia

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : to start with please guide the costomer by examples, ıt is not easy to start

Avantages :

It is a full program for all needs. ıt is not easy to start but than you get used to.

Inconvénients :

1-Vırtual studio needs a lot to use... You can not change a time and date once you arrange an activity. You have to start from the beginning. 2-ın activities choosing the speaker must be a menu type, It was along list for 130 speakers 3-with a heavy program (we had 4 rooms with many speakers) the day view in the app does not work, you can not understand anything. we used the list view instead

Kim
Marketing and Operations (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Review of Eventtia as an Event Platform

4,0 l’année dernière

Commentaires : Overall our experience has been okay. We have been a challenging client because of the complexity of our events/products. Learning Eventtia for us has been a huge learning curve, but when using Eventtia the way it was designed it is a really great event tool.

Avantages :

We loved the networking algorithm, it worked so well with our type of event. Overall the platform was easy to use and straight forward from an "attendee" experience. The reporting and data retrieved from an event is excellent. The sending emails and being able to personalize them was also so great. The "Event Dashboard" was highly used and successful for us. Being able to rate participants was also a huge success. Being able to add custom fields for registration is great.

Inconvénients :

Our number one complaint from our event was that people cannot see their own profile as an attendee experience. From an internal set up experience. There are so many different check boxes that can be confusing to set up an event. All of the different places for "chat" were also confusing, live chat, activity chat, chat module, zoom chat, etc. Not carrying over a person's profile from event to event is a really big challenge.

Teresa
Event planner (Espagne)
Eau/gaz/électricité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Change management week

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : My overall experience with eventtia is really good.
Not only at the software level, but also for the human capital it contributes. Both the sales service ([SENSITIVE CONTENT]) and the support service, [SENSITIVE CONTENT], have been a clear example of professionalism. Very happy with them, I would choose Eventtia again without hesitation.

Avantages :

I liked the amount of features for users. The customization of the platform and the ease of adding participants.

Inconvénients :

how unintuitive it is for some things in the background. That in live streaming allows you to leave to go to the platform that broadcasts it (such as YouTube)

Hernando
Scouter (Colombie)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Alternatives envisagées :

Scouts events

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : We organized a lot of events during the year, some of them are weekly with 50 assitants, quaterly with 300, and yearly more than 1.000. For us Eventtia is so useful because help us to publish, share and confirm assitants.

Avantages :

Is easy to setup, to use and they have great support services.

Inconvénients :

CRM features, share events and agenda funtionality.

Kristele
Project Manager (Allemagne)
Événementiel, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Alternatives envisagées :

Great online conference platform

5,0 l’année dernière

Avantages :

- User-friendly and visually appealing (both the front-end and back-end of Eventtia) - Customization - Interactive 3D virtual booths - Special requests developments - Fantastic customer support

Inconvénients :

- Not many possibilies for engagement of the participants

Samuel
Operational Marketing Manager (France)
Pétrole et énergies, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Alternatives envisagées :

User friendly alternative tool to organize events

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Compared to previous experiences with big "event tools" players, we appreciate the reactivity of Eventtia to deploy new features according to our needs. Moreover, the back office of other players is sometimes similar to the "Rube Goldberg machine", very complicated to do simple things. We appreciate the fact that Eventtia tries to maintain its system clear, user-friendly, and easy to set-up.

Avantages :

- User-friendly - Advanced fine-tuning features - Customization - Frequent updates - Special requests development

Inconvénients :

- some delays to answer technical tickets - back office to be optimized

Veronica
CEO (Colombie)
Événementiel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Love this event management software

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : I have use this software several times for all my events. I feel confident with it.

Avantages :

Really easy to use, it is so use-friendly and complete for my needs

Inconvénients :

That is limited registration, it would be great to have it unlimited.

María Angeles
Conference manager (Argentine)
Services financiers, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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A forced virtual experience due to the Covid19 context that turned out to be an excellent ally

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The helpdesk team and especially the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] accompany the entire process from the beginning. Its [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is personally involved in every detail with the excellent predisposition. he has helped to think together solutions taking into account our objectives. In the case of virtual events, we have used the platform for the same event for more than 3 months, using them for participants to network, participate in webinars (zoom integrated into the platform), see the list of attendees with different filters, etc ... and the composer of the website is an excellent option that resolves information such as speakers, agenda, sponsors, etc ... from the platform.

Avantages :

The most interesting thing about Eventtia is that although I came to look for it and use it for virtual events, it has the potential to also be used in face-to-face events, which we had not taken into account before, and thus enhance our events. It is extremely easy to set up, the platform is very stable at all times, and I have even started to use its platform to develop the websites of the events. Everything is integrated and the experience of the entire process, both for the attendees and for the organizers, is excellent.

Inconvénients :

The Sponsors module is perhaps what needs to be developed a little more, but I have been informed that they are studying it and in the process of improvement.

Léna
Student and President of the organizing comitee (Canada)
Biotechnologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Very great experience

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Everything was really good, the plateform checked all the boxes we needed.

Avantages :

It was mostly user friendly, it has a lot of features and functionalities. The customer service is also very strong.

Inconvénients :

We had some trouble with the mass mailing and it was a bit hard to get it work. But thanks to the customer service we finally were able to use it and get it working.

Elise
Manager of Trade Engagement & Events - Champagne (É.-U.)
Produits alimentaires, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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A good value added in a virtual world

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : My overall experience has been good. The trainings we received were ok, but the online help center/FAQ has the answers to most things that come up.

Avantages :

This is our first year working with Eventtia for our online event strategies and customer facing initiatives. The ability to build the website to your own specifications is great, so that registrants can continue to interact with the content throughout the experience. The responsiveness of the troubleshooting team is also excellent, and they always have great solutions for our questions.

Inconvénients :

The virtual platform just seems to be a little behind other platforms that are available on the web. It often has technical difficulties (sound, log-ins, etc).

Robertino
Consumer Experience & Media Coordinator (Brésil)
Produits alimentaires, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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A platform that reinvent itself and would suit up to almost any event you may have.

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Eventtia platform lets you easily duplicate event pages you or other members of your organization have done in the past and with a couple of changes you can set up a whole new event at a glance.

Inconvénients :

There are no different user access levels. For example, me as an administrator I would like to give limited access to some members of my team or colleagues to check just some parts of the back end (for example: who are the people already registered to certain event)

Réponse de l'équipe de Eventtia

il y a 2 ans

Thank you Robert for this kind review. Please note that the platform does have different usage levels, for Pernod Ricard they're managed at HQ level. You can make the request to the team for a limited access user if necessary. Thanks Mauricio

Denise
Program Support Manager (É.-U.)
Génie civil, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
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Great Software Platform

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We purchased the platform after speaking with the support staff. She allowed us to purchase a pilot, and then the ability to purchase the platform for a year if we liked it. We loved it, and we will be completing the purchase of the platform for 2019. We loved the platform and the capabilities that it offers. The entire Eventtia team that I've coordinated with have been nothing short of spectacular!!

Avantages :

We recently used this software platform for an event, and our experience was great. We had great response from attendees about registering and checking in. I truly loved the ability to create the website, and monitoring the attendees. I also loved the ability to send mass emails attendees.

Inconvénients :

I can't say that there was/is anything that I like least about the software. I'd had some difficulties with creating multiple lists that have duplicate emails. It won't allow that. However, the IT team was great in helping to address the issues. I never felt that they weren't being responsive. He kept me informed about the status and progress.