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Avis clients sur HubSpot Sales Hub

En savoir plus sur HubSpot Sales Hub

Assurez le suivi des e-mails, effectuez des recherches dans la base de données de prospects, partagez des présentations en temps réel, tout en profitant de la numérotation automatique avec enregistrement des appels et journalisation.

En savoir plus sur HubSpot Sales Hub

Avantages :

It's easy to implement and a couple of months is enough. The user interface helps a lot in the adoption process.

Inconvénients :

The Outlook Hubspot plugin connects with both and there's no way to stop it from working with my personal account.

HubSpot Sales Hub - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Probabilité de recommander le produit

8,7/10

HubSpot Sales Hub a reçu une note globale de 4,5 étoiles sur 5 d'après 448 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (448)

Elizabeth
Elizabeth
Senior Solutions Consultant
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Favorite CRM

4,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Assistant commercial indispensable

5,0 l’année dernière

Commentaires : Hubspot Sales Hub me permet :- d'automatiser toutes les taches à faible valeur ajoutée comme les relances, les estimations de transformations, le nurtering des leads. - de cadrer avec mes collaborateurs leur travail en leur fournissant des guides conversationnel, et balisant tout leur parcours et en leur mettant à disposition toutes les informations et outils sur leur chemin de prospection. - Le closing reste très intuitif, avec soit de la signature numérique ou alors des intégrations vers des outils de signature numérique

Avantages :

suivi des leads, transformation des prospects en clients avec un suivi et une automatisation des taches de relance incroyable.C'est devenu le 2eme cerveau des chargés d'affaires et des commerciaux qui peuvent brasser beaucoup plus de leads qu'à la normale.

Inconvénients :

La mise en place des worflows peuvent paraitre assez complexe, mais dès que la logique est maitrisée, tout en découle.

Alternatives envisagées précédemment : Pipedrive et Salesforce Sales Cloud

Pourquoi choisir HubSpot Sales Hub : Facilité d'onboarding et possibilités supérieures en tous points.

Logiciel antérieur : Pipedrive et Brevo

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : Facilité d'onboarding et possibilités supérieures en tous points.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un indispensable

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Tout est inclus dedans pour gérer les ventes au quotidien ! Un indispensable ! Les automatisations de la pipeline sont bien faites et la compatibilité avec d'autres logiciels est top ! Le module est facile à prendre en main et intuitif, et le centre d'aide très fourni pour les points d'ombre.

Inconvénients :

Encore rien à signaler pour le moment ...

Baptiste
Baptiste
CMO (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Un must have

5,0 l’année dernière

Avantages :

Un logiciel SAAS 360, qui couvre de nombreux besoins : Sales, Marketing, SAV

Inconvénients :

Certaines fonctionnalités nécessitent une formation pour être prises en main.

Alternatives envisagées précédemment : Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : La tarification était plus attractive et plus d'autonomie.

Juana
Manager Télémarketing (France)
Agriculture, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Bonne CRM

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : Utilisatrice depuis 4 ans, le support chat est tjs dispo en cas de question. Bon logiciel

Avantages :

Bonne CRM, très simple d'utilisation. Support Chat très dispo et compétent

Inconvénients :

Pas d'inconvénient majeur. Quelques bug occasionnels, mais vite réparé par le support

Damien
Chef de projet digital (France)
Immobilier, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Gérer les ventes, communiquer, Hubspot est très complet

5,0 l’année dernière

Avantages :

Nous avons identifié plusieurs points forts lors de l'utilisation d'Hubspot : La plateforme offre des fonctionnalités de gestion de la base de clients, y compris la segmentation, la notation des leads, la création de listes et la gestion des contacts, pour permettre une relance plus efficace des clients existants. C'est donc une solution complète et nécessaire à toutes les étapes de transformation client

Inconvénients :

C'est certes un logiciel tout-en-un, mais il nécessite d'avoir des ressources techniques dans l'entreprise, ne serait-ce que pour la personnalisation du logiciel et de ses fonctionnalités, mais également pour la mise en place d'un tracking avancé

Anissa
Anissa
Responsable Marketing (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Suivi des leads et portefeuille de contact CRM pour PME

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Très bonne expérience générale de l'outil qui est tout de même leader dans ce type de solutions

Avantages :

J'ai apprécié surtout le fait de pouvoir suivre le pipeline commercial

Inconvénients :

La mise en place est assez lourde surtout pour changer de CRM

Sorina
Director sales engineering (France)
Marketing et publicité, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Bon rapport qualité prix

5,0 l’année dernière

Avantages :

Facilité a l'utiliser, facilité a construire des dashboards pour suivre les kpi

Inconvénients :

Pas bcp de points faibles, facile à utiliser nous avons intégré nos contrats de vente facilement.

atindehou
directeur (Bénin)
Aviation et industrie aéronautique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

un outil indispensable pour générer plus de vente

5,0 l’année dernière

Commentaires : j'ai aimé ce logiciel et le bien que ça m'apporte , tout mon personnel l'utilise et ça permet a mon eentreprise d'évoluer et de faire plus de vente

Avantages :

ça m'a aider à générer plus de clients ainsi mes vente ont augmentés ,

Inconvénients :

j'ai tout apprécié sauf qu'il faudrait revoir la qualité du service clients

Richard
Richard
Head of Growth (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sports, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Une solution simple de gérer ses ventes

5,0 l’année dernière

Avantages :

La simplification de ce logiciel est un point particulièrement important et notable. De plus, les ressources de formations permettant de prendre en main l'outil sont très intéressantes et la prise en main du logiciel en est d'autant plus facilité.

Inconvénients :

Le prix !! (et quelques problèmes pour exporter certaines données)

Gabriel
Téléprospecteur (France)
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Logiciel complet

5,0 l’année dernière

Avantages :

Beaucoup de fonctionnalités dans ce logiciel, la gestion des lead et le suivi sont d'une grande utilité au jour le jour.

Inconvénients :

Le logiciel demandera une période d'adaptation plus ou moins longue avant de maitriser les principales fonctionnalités

Eliott
Traffic Manager (France)
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Logiciel de vente fiable

4,0 l’année dernière

Commentaires : HubSpot Sales Hub est un logiciel de gestion des ventes très fiable et intuitif, mais pas donné !

Avantages :

Gamme complète pour la gestion des ventes avec de jolis tableaux de bord. Permet une automatisation du processus de vente. Et il y a pas mal d'intégration avec des applications tierces.

Inconvénients :

Clairement couteux, la configuration initiale peut être laborieuse et comme souvent un temps d'apprentissage assez long.

Myriam
Consultante Marketing (France)
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Le meilleur CRM

5,0 il y a 12 mois

Avantages :

L'outil est très complet au niveau des différents statuts de leads, et de l'exploration des opportunités.

Inconvénients :

Je n'ai rien trouvé de problématique dans l'outil, il est parfait pour moi

Elise
Consultante (France)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Suivre son funnel de vente

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Très ergonomique, il permet de suivre en un clin d'oeil le funnel de vente

Inconvénients :

L'ajout de transactions / contacts / etc. est parfois fastidieux (un certain nombre d'étape à suivre dans un ordre précis)

Miodrag
Miodrag
Enterprise Account Executive (Serbie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It is very easy to use!

5,0 la semaine dernière Nouveau

Commentaires : Overal very positive experience! The support and articles you can find online for guidance are limitless!

Avantages :

It is user friendly, has its flow and very low learning curve for those who are using it for the first time

Inconvénients :

Sometimes it is not that easy to catch if it fails to associate an owner for example, sometimes you simply have to dig through the data

Fernando
Fernando
Head Of Customer Experience (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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SalesHub is the must tool for companies looking to centralise their customer journey and scale

4,0 il y a 6 mois

Commentaires : We migrated from Pipedrive, RD Station, Intercom and Asknicely to keep the entire lead/customer history/journey in just one tool and Hubspot is awesome for providing adding a lot of value to the company.

Avantages :

Easy to useUX/UI is greatCustomer support and community helps a lot on day by day doubts and problemsAll leads/customers history/journey in just one system

Inconvénients :

Can be improved with AI to provide more valuable insights Lacks of native integrations (no paid add-ons) with tools that almost every company uses like Whatsapp, LinkedInData analysis could go far to more complex data analytics, dashboards and insights

Alternatives envisagées précédemment : Salesforce Sales Cloud

Pourquoi choisir HubSpot Sales Hub : Hubspot is capable of concentrating different datas from different features if you combine more modules so we replaced 3 ou 4 tools to Hubspot and our data was centralised there making it easier to understand and improve customer journey

Logiciel antérieur : Pipedrive

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : Hubspot is cheaper, more modern and easier to use

Simon
Head of Sales (Malte)
Services juridiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Awesome product, absolutely terrible onboarding experience

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : HubSpot Sales Hub is a great platform, but their onboarding process is probably the worst I've experienced from a SaaS provider. So I'd advise you against using the software if you want their help in getting the software up and running quickly.

Avantages :

Ease of use and automation capabilities.

Inconvénients :

The onboarding experience. They insist on charging for onboarding support, but don't really give you the support you need and completely lack ownership over the process.

Alternatives envisagées précédemment : Zoho CRM et Pipedrive

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : Ease of use and level of automation by design in the system.

Katie
Co-owner (R.-U.)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
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Reasonably-priced and dependable CRM solution for our clothing business

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Hubspot has been a huge boon for our sales side. We usually only get two or three hundred contacts a month, and it works great and is reasonably priced for that scale. It gives you the ability to benefit from stuff like pipeline management, automated workflows, and sales sequences which add up to dozens of hours saved each month which has more than justified its costs for us. I'd definitely recommend Hubspot if you're looking to systematize your sales operations and manage everything all form one place.

Avantages :

1. The automation capabilities are out of this world. We've set up workflows for initial emails, follow ups, stage movements, task updates, you name it. It saves you endless hours from having to do everything manually. 2. The pricing tiers for small businesses are a lot higher than the other tools we tried. You can still fully enjoy its benefits without having to pay a lot more than we were ready to.

Inconvénients :

It would be good to have some of the integrations improved more. We use the Surveymonkey integration to collect feedback but it can only collect and log responses from surveys, we'd als love to be able to send data to HS automatically from the submission tables.

Alternatives envisagées précédemment : Less Annoying CRM, Zoho CRM et Pipedrive

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : Hubspot had a lot more advanced features especially in terms of CRM-level stuff like a wider range of properties available and better pipeline customization options. And the pricing was also pretty reasonable compared to the other options.

Aaron
CSMO (É.-U.)
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

HubSpot is a Great Partner

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : I'm very pleased and am perpetually promoting the platform to other company owners.

Avantages :

Ease of use, tons of support materials, the HubSpot team reaches out proactively to see if you are utilizing the product to it's fullest (hint - you're not. I don't care how much time you put into optimization - this is a super feature-rich product and it's hard to use everything).

Inconvénients :

I don't like that I don't have either the time to really dedicate myself to optimizing the tools or the staff to assign that project. It drives me nuts that there are so many aspects of the software I don't have time to fully understand even though they provide TONS of materials to help.

Craig
Chief Marketing Officer and Chief Administrative Officer (É.-U.)
Services financiers, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Hubspot is your only choice

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : It is the easiest to use and most robust product in the marketplace. Porting to it from Salesforce was like having a weight removed from my chest. No more consultants or programmers required to effectively run my business. If i need something done, I can 99% of the time make it happen myself. If not, Hubspot support is super helpful and responsive.

Avantages :

Hubspot outperforms everyone else in the marketplace based in ease-of-use and ability to customize.

Inconvénients :

Honestly, I don't think there is anything to complain about.

Pedro
Pedro
Marketing & Growth Ops (Portugal)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best CRM for Startups

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : As a marketing person, this is the best CRM to use.

Avantages :

If you are a Startup, hugely recommend using Hubspot.It is a 100% customizable software to your liking without needing third party intervention. You can do everything In House, unlike Salesforce.Using custom Pipelines, properties and workflows, you can really go deeper with your enablement for the pipelines.

Inconvénients :

It could be better in terms of forecasting. That's a thing Salesforce does very well and Hubspot lacks in that department.

Alternatives envisagées précédemment : Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : Salesforce is too expensive and also it's not as customizable as hubspot

Trevor
Logistics Sales Respresentative (É.-U.)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
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Good CRM, Good support team

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : Overall, happy with Hubspot. We can interact with each other within the CRM as to not step on each others toes. We came from a different CRM and it turned out to be a great choice.

Avantages :

I like the ease of the program. It helps me stay on track, I love the daily sales task reminders. The email integration is nice so that I can track emails outside of the CRM as 90%^ of my day-to-day is done through my business email. Lots of good attributes to keep a sales person on task.

Inconvénients :

It can be a little confusing at times when setting a sales flow. There are a lot of steps not required in my industry so they can kind of get jumbled, and dont always relate to the steps that I need to take for freight allocation with new customers.

Rafael
ENGINEER (Chili)
Électronique grand public, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
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Hubspot review

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : It was a good experience in overall for our team

Avantages :

It is easy to do the first setup and you can organize the fields that you need for your sales team

Inconvénients :

It is difficult to use for the post sales teams that need to keep track of each item in the warehouse.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great Tool for Start-ups and SMEs

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Even in the free version the benefit you can generate with this tool is immense.

Inconvénients :

The list building and mailing functions are a little bit tricky. You need some time to become familiar with it.

Patrick
Senior Enterprise Account Executive (É.-U.)
Recrutement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
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Hubspot Sales Hub is great marketing CRM but lacks in comprehensive sales engagement.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : It's better for marketing. The tracking of prospects and stages of their progress in a pipeline is negligible. They have what's called the "Deals" section, but when dealing with a true Enterprise client, there is a significant amount of detail that needs to be tracked and Hubspot is not capable of handling this type of sales process. Another issue is keeping track of work that needs to be done. For example, we were taught by HubSpot to use the "Tasks" center for keeping track of activities or future actions. Well, if you schedule a follow-up, and the day comes that the follow-up needs to be completed, you are instructed to just change the date doesn't he follow up to keep that activity at the top of that prospects feed. Otherwise, it gets lost in the activity feed for that client. There is no pipeline that you can create for accounts you are working on. Their workaround is using the deals section, but the deals are then used by management to track forecasting and other numbers. Personally, I feel there should be a completely separate module that houses the different stages as opposed to this. Customer service is great and that's about it.

Avantages :

I like Hubspot for the simple fact that it's aesthetically pleasing. Its basic functionality is easy to learn and customize the platform was very simple. I like the marketing capabilities and ability to generate email templates.

Inconvénients :

There is a lot that I don't like about Hubspot. For starters, adding people to an email campaign is by far the most painstaking, time-consuming, and illogical process ever created. To be clear, part of the reason is that Hubspot charges you extra to add people faster to a campaign. They know this, and it's their way of forcing you to purchase a more expensive version of their software. For example, when you have finished creating a campaign and you now want to add people to that campaign, instead of going directly to your list of candidates and clicking on "add to campaign" you have to go to the campaigns that you've created, click on add person, and then search by that person's name or email, so not only do you have to have another screen open to know that person's information, but you can only add one person at a time! It takes upwards of 8 hours to add 50 people to one campaign. Secondly, is the ability to customize the "log not, log a call, log email" section. Instead of the system tracking when a call has been completed, or an email sent, in order to get "credit" for that email or phone call made, you need to perform an additional task by click on the "log call" feature for the system to actually capture a logged call. This is incredibly annoying as your doubling the tasks. This section also isn't customizable. Therefore if for example, you want to message someone on Linkedin you cant go back to HubSpot and log that message. There's no way to track that message.

Matthew
Owner (Portugal)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

HubSpot

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : I use this daily with two of my clients for Account-Based Marketing Campaigns.
Great for Lead-to-Account tracking as well as ongoing account management.
Ties into HubSpot's CRM solutions well, so it's very convenient for the whole client management lifecycle.
Also love that it's free to start out with, so I can test it with a client so they can see if they like it or not before committing to the paid version (which also isn't really necessary until it has demonstrated value in the free model. This platform can act as the central operations center of any sales and marketing strategy.

Avantages :

HubSpot is a great solution for managing most sales and marketing campaigns, and the Sales Hub is no exception. The ease of setting up pipelines, tracking contacts, logging notes, and especially scheduling follow-ups for each contact makes this an ideal platform for lead generation and account closing processes. One killer feature is that when you're setting up a Company in the system, you simply enter their website and it auto-populates all the essential contact data - making it so easy to quickly get your cold-calling lists setup so you can get to work reaching out to individuals within the Companies.

Inconvénients :

I feel there are some redundancies in the way 'Deals' and 'Lead Status' pipelines are managed, but easy enough to work around them and set them up as you see fit.

Alternatives envisagées précédemment : Salesforce Service Cloud, Zoho CRM, Pipedrive et Nutshell

Pourquoi passer à HubSpot Sales Hub : I prefer HubSpot because it integrates so easily with other 3rd party systems (specifically Mailchimp and LinkedIn)