En savoir plus sur Mailjet

Mailjet est la solution emailing leader en Europe à destination des spécialistes du marketing et des développeurs.

En savoir plus sur Mailjet

Avantages :

Super convenient, without any bugs and quite easy to use.

Inconvénients :

I came into some problems with a few of my emails and the customer service was underwhelming.

Mailjet - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,3

Probabilité de recommander le produit

8,0/10

Mailjet a reçu une note globale de 4,3 étoiles sur 5 d'après 377 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Mailjet ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (377)

Kathryn
Kathryn
CEO
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médias en ligne, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Steer clear if you're looking to send a large volume of emails

1,0 il y a 2 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Christopher
Chef de projet marketing (France)
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un bon logiciel d'email marketing

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Cela fait plusieurs années que j'utilise Mailjet. Globalement, j'apprécie les services rendus. La solution est efficace et permet de travailler vite et bien, quand on la maitrise.

Avantages :

J'apprécie la relative simplicité d'utilisation. L'outil d'édition des emails en ligne est efficace, malgré quelques limites. La gestion des listes est facile. Les scénarios sont simples de paramétrage et efficace.J'utilise les serveurs pro de Mailjet et je suis très satisfait du tôt de délivrance des mails.

Inconvénients :

Je rencontre quelques bugs de temps en temps (parfois à cause d'une mauvaise utilisation de ma part). Le SAV n'est pas réactif. Parfois 72h. Dans un contexte pro, c'est trop long. L'éditeur d'email ne gère pas très bien l'affichage mobile. Il ne permet que de paramétrer l'emailing en version desktop (hormis quelques petits réglages de gestion des colonnes)L

Alternatives envisagées : Sendinblue et Mailchimp

Logiciel antérieur : Sendinblue et Mailchimp

Pourquoi passer à Mailjet : Le tarif, la version française de l'interface (pas le cas à l'époque chez les concurrents).

jeanclaude
freelance (France)
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Mailjet, pour un Emailing réussi.

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Globalement correct, Mailjet mériterait certains ajustements. 7,3/10.

Avantages :

J'apprécie la fonction "statistiques" dont Mailjet est doté, particulièrement le suivi des mails reçus, validés et l'enregistrement des clicks. Pratique à l'utilisation, il est traduit en 5 langues (appréciable). J'ai pu voir mon business se développer grâce à la distribution des emails en masse (1ère version payante).

Inconvénients :

Le Plan Gratuit est, pour ma part, limité (200mails/jour).. Il est difficile d'élaborer un Plan d'automatisation crédible.

Cylinia
Assistante achat (France)
Santé, bien-être et fitness, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Logiciel fonctionnelle

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : L’envoi d’émail est efficace pour nous

Avantages :

Très facile à manipuler, simple a comprendre. Je recommande

Inconvénients :

Rien à signaler, aucuns probleme avec ce logiciel.

Jérémy
Chef de Projet (France)
Internet, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Un outil de campagnes d'emailing simple et performant

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

Pouvoir gérer ses campagnes en toute simplicité ! Créations de bases d'abonnés, création de campagne d'email, gestion des campagnes et des envois... Tout est simple avec Mailjet si bien que je recommande très souvent la plate-forme à mes clients.

Inconvénients :

On pourrait souhaiter un outil plus simple pour la création des mails, mais cela reste un détail.

Stacy
Chef de projet e-commerce (France)
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Bon logiciel de CRM

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

Il permet de réaliser des campagnes d’emailing facilement.

Inconvénients :

Il n’est pas possible de faire des mises en page personnalisées à 100%.

Pierre-Yves
Pierre-Yves
Directeur de projet (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Aucun support, aucun moyenb de contact

3,0 il y a 3 ans

Avantages :

Facile d'accès, interface intuitive et fluide

Inconvénients :

Comme de nombreuses autres personnes nous rencontrons des problèmes avec Mailjet : compte bloqué sans raison apparente et aucun support malgré l'ouverture d'un ticket. Extrêmement déçu par cette société et ces services qui se disent réactif mais ne met rien en œuvre pour vous aider lorsque vous rencontrez des problèmes. Nous ne pouvons pas utiliser le service d'envoi de mail (que nous avons payé) depuis 48h et c'est extrêmement problématique pour notre business. Cette société est à bannir !

Sandy
Sandy
Responsable Communication (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Organisme social ou civique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Pas de support

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

Simple d'utilisation, c'est un outils très bien, lorsqu'il fonctionne ...

Inconvénients :

Pas de support, cela fait 3 jours que nous sommes bloqués et aucune réponse à nos tickets. Notre système informatique est lié à mailjet et nous n'avons pas de retour.

Utilisateur vérifié
Resp Marketing (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Outil mailjet pour gérer les contacts et tester les adresses mails

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Très bonne expérience globale d'utilisation de l'outil

Avantages :

La fonctionnalité qui m'a particulièrement plus est le test mail / et le bloqueur de spam.

Inconvénients :

La gestion des filtres de contacts est parfois un petit peu mince (fonctionnalité sur les tag par exemple)

michael
DIRECTEUR COMMUNICATION (France)
Loisirs, voyage et tourisme, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A fuir malheureusement

1,0 l’année dernière

Avantages :

Malheureusement plus aucun point fort que du négatif

Inconvénients :

De nombreux problèmes existent pour l'envoi de campagne d'email. Client depuis 5 ans aucun soucis les 2 premières années depuis c'est catastrophique, sans savoir pourquoi avec la même liste d'email et campagne similaire, un coup c'est 98% d'envoyé, un coup c'est 70%. Service support inexistant (pas de téléphone ni de chat), seul l'ouverture d'un ticket permet d'avoir une personne qui en plus ne règle pas votre problème et surtout c'est très long. A fuir je change de crémerie.

Aurore
Aurore
Assistante vétérinaire (France)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Excellent outil avancé de messagerie

5,0 la semaine dernière Nouveau

Avantages :

La simplicité de l'interface, la possibilité de faire des modèles/templates facilement, et la gestion des contacts sont les 3 gros avantages selon moi.

Inconvénients :

L'offre gratuite est assez limitée mais compréhensible. Les statistiques sont aussi très sommaires mais suffisantes pour un utilisateur lambda.

Eric
Manager (France)
Développement et commerce international, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

ce logiciel est complet et très performant

Inconvénients :

je n'ai pas trouvé de points faibles avec ce logiciel

Mark
Mark
Vice President of Information Technology (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Études de marché, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great mailing platform

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Easy to setup, I like how they instruct you to setup your mailing domain in an optimal way and guide you through the process.

Avantages :

The overall design of the platform as well as the email builder is one of the best i've seen. It makes it possible for even novice users to design templates and send email campaigns.

Inconvénients :

Price is a bit high compared to some open source and self hosted options like OemPro but for a SASS product its still pretty good.

Alexandra
Alexandra
CEO (Estonie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

A good software but with some flaws

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : So far, given we can fix the issues in connecting to our custom domain, we are satisfied. With some reservations mentioned above.

Avantages :

I like the fact that Mailjet has a very clear UI- and it is easy to find and craft new campaigns. They have also been one of the very first email systems to be GDPr compliant- and hence on my radar for very long. We had an account since 2019, but only recently started to consider automating our emails. The trial limit for daily emails is generous too.

Inconvénients :

However, there are some issues. Connecting our domain was problematic, and email automation is only available to premium users. This should be available to free users as well, maybe limiting the free daily emails at the same time. It takes time to think automation processes through, and 30 days trial might be too little to decide whether the system is right for a user or not. I at least take time to properly test a software.

Alternatives envisagées : MailerLite et Drip

Pourquoi choisir Mailjet : I used Mailchimp ages ago, and did not like their UI.

Logiciel antérieur : Mailchimp

Pourquoi passer à Mailjet : Cheaper than Drip, More free emails than MailerLite, and GDPR compliant

johan
johan
marketing manager (Colombie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médecine douce, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

An alternative that is fine to start with, a little limited for the advanced

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : To begin with, and if you have few contacts, it's fine because even in the free version you will be able to have access to a certain amount of mailings, but if your list grows, as was my case, it's a headache because everything is limited and it's better to change as I did. I perhaps for others have had a better experience mine was not like that

Avantages :

Price and quality is fine, transactional emails arrive well, marketing emails are a bit limited, the tool is easy to implement and take advantage of if you have less than 4k contacts

Inconvénients :

Very limited for the free and basic versions, if you want to get more out of it you have to pay more, however, for that it is better to change to another of the competition for that higher price

Alternatives envisagées : ActiveCampaign

Logiciel antérieur : Sendinblue

Pourquoi passer à Mailjet : because I had a number of free shipping that served me

Alexander
Alexander
Founder (É.-U.)
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Easy To Setup, Crazy Terms of Service

1,0 il y a 3 ans

Commentaires : It started off good, as an easy to use software but later turned into a nightmare working with their support.

Avantages :

It's really easy to set up and get going on a WordPress site, and I liked being able to authenticate by confirming an email rather than by DNS if I wanted.

Inconvénients :

Their TOS and enforcement of it is absolutely insane. One of my sites sends transactional emails for the purchase of firearms accessories (think like holsters, nothing regulated). They blocked my entire account and all sites associated because of that. I removed the site they flagged, thinking I'd get my account back. The compliance team then had to review my account, and then said one site I had linked which does landscaping is also against their terms because they don't allow real estate sales/related services. I should note, none of the sites on my account were sending any sort of newsletter or promotional emails. It was all contact form submissions and purchase receipts.

Alternatives envisagées : Mailchimp Transactional Email et SendGrid

Pourquoi passer à Mailjet : It seemed easier to use at the time. I've since moved on.

Réponse de l'équipe de Mailjet

il y a 3 ans

Hi Alexander, Thanks for your feedback and we apologize for any issues you had with our service. Ultimately our sending policy is in place to avoid issues of spam, and illicit sending. We restrict content on self-service plans related to fire arms and real estate due to recommendations from ISPs. Thanks for understanding. Best, The Mailjet team

Joel
Joel
Software Engineer (Congo-Kinshasa)
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

That's just perfect for email management

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

The API access and the visual email composition

Inconvénients :

The cost of product compared with another

Alternatives envisagées : SendGrid

Pourquoi choisir Mailjet : The visual email composition and reporting

Kenneth
Kenneth
Managing Partner (É.-U.)
Recrutement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best Value Out There

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The software is easy to use and I can prepare a "mailing" fairly quickly with templates that I've set up for various types of occasions. The price is very reasonable and the reports are fantastic. I'm able to reach my target markets better when I download the reports and track who opens and "clicks" through my messages.

Inconvénients :

Everything is great. I wish that there could be more templates for the emails to give me more "looks" when I do "mailings"

Alternatives envisagées : Mailchimp

Pourquoi passer à Mailjet : Price was far better. In addition, MailChimp charges based on size of mailing list. I'd rather be charged by number of emails that I send out. My current package is perfect for my needs at a reasonable price.

Jennifer
Information Management (Allemagne)
Services d'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Improve Your Email Performance with Mailjet

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I had a great experience with Mailjet. The Mailjet interface is extremely user-friendly and intuitive. It's very easy to create email campaigns and track the performance of each one. The analytics they provide are very detailed and helpful. I also like their customer service. They are always quick to respond and willing to help. Overall, I'm very happy with the service Mailjet provides.

Avantages :

Mailjet is a great software choice for businesses of all sizes. It helps to streamline email marketing processes and automate tasks, allowing users to save time and maximize the impact of their campaigns. With its intuitive drag-and-drop editor, users can easily design and customize engaging emails that stand out in their customer’s inbox. Mailjet also provides powerful analytics to track the success of campaigns, allowing users to make data-driven decisions. Additionally, Mailjet’s powerful API and integration capabilities allow users to seamlessly connect with their other business applications.

Inconvénients :

Mailjet’s pricing plans can be expensive, especially for larger businesses that require more advanced features.

Noé
IT developer (France)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Mailjet is easy and quick to integrate

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Integrating Mailjet has been quick and everything worked from the get go

Avantages :

Mailjet is easy and quick to integrate. You can simply create new templates and plug them into you own applications.

Inconvénients :

The templating language can be hard to master, especially when using complex functions such as loops and conditions.

Valeria
Valeria
Data Analyst (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Biotechnologie, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

A great service for a small price

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Overall, it has changed my life for the better. I'm still not well versed with segmentation, but, on all other platforms. Mailjet has taken me to the next level with better “reach”. I recommend it to anyone who really wants to increase their marketability.

Avantages :

Better DX to integrate, familiar user interface, better analytics, honest pricing, ability to send SMS. If you want to send a bit of email using a webhook and an API call, this should work. If you're sending a large number of campaigns, that could affect your email list size due to the lack of functionality around campaign parameters for re-engagement.

Inconvénients :

MailJet does not want customers to use them as a database engine. Like the audience...you can't. MailJet does not allow you to access that data.

Souaibou
Communication manager (Burkina Faso)
Services et technologies de l'information, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Mailjet review

4,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

The software is very easy to use and without bugs or sudden shutdowns

Inconvénients :

mailjet customer service does not respond to messages all the time

James
Pastor (É.-U.)
Institutions religieuses, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Works great! Easy to Use! Very Reliable!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : My overall experience with Mailjet is that it is excellent software. It is easy to use, it just works, it's easy to set up, it provides awesome verification of my mail reaching its destination, I will continue to be a happy Mailjet user for years to come.

Avantages :

I appreciate Mailjet for a couple of reasons. The first and most important is reliability. My E-mails always get sent out, and they always reach their destination. Mailjet is careful about preventing users from using it as a spam gateway, which means it has a good reputation which means that other companies and servers do not block Majiljet which means that my mail gets sent out properly. The second thing I love most about Mailjet is how easy it is to set up. When I went to set it up, the configuration was simple, and it started to work quickly. I also love Mailjet because it has a useful dashboard that allows me to check and ensure that my E-mail did get sent out and reached its intended recipient. That leaves me never wondering whether my message was received or not.

Inconvénients :

What I appreciate least about this software is that there have been limitations placed on my account which limits how many E-mails I can send out within a specific period of time. While I have never reached the limit, or even really approached the limit as far as I am aware, and I am aware it is to ensure that spam is not sent out, I still felt that the limitation was not necessary and although I continue to happily use the software, and will continue to do so, this would probably continue to be my least favorite aspect of using Mailjet.

aj
Lead Developer (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best free email smtp provider

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We've implemented Mailjet on our clients that needs more customization in marketing emails.

Avantages :

Mailjet offers more free emails than its closes competitor Mailgun. Mailgun has its own perks but if you want more emails per month go for Mailjet. 200 per day vs 1000+ a month for Mailgun. Mailjet wins when it comes to marketing emails.

Inconvénients :

Can't easily add/remove members in a mailing list. No DKIM off the bat.

Alternatives envisagées : Mailgun

Pourquoi choisir Mailjet : Better customer support

Logiciel antérieur : Sendinblue

Danielle
Sales & Marketing (É.-U.)
Électronique grand public, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : This works really well for what I need. It is easy to use and easy to train people not so tech savvy to use as well. Aside from the cons above, I have had a great time updating content. I do with the help people we a little more helpful. When I had a problem in that the emails we saying "sent" but nothing was being received - they told me it was my problem and there was nothing they could do. - That may be the case, but there are nicer ways of saying this. I had already checked my email spam and the head spam blocker and nothing was there from mailjet. I ended up having to send out a link to the online version that I had pulled off of a previous test email. That all being said, I still continue to use the program as it is easy to manage and provides nice stats.

Avantages :

I like the amount of flexibility you have at the free level. I like the ease of dragging and dropping content to add or reposition. I like that it saves as a work in progress and you can go back and review old newsletters. I also like the detailed insight and stats.

Inconvénients :

That you can't move multiple sections at once. For example, I wish you could highlight a text box and an image at the same time and move them around together to relocate content. I also wish you could add dividers between vertical columns. If you have a 3 column section, I would like to divide with a line between. I wish there was a calendar feature as well to help with showcasing dates and events.

Pranab
Proprietor (Inde)
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great for sending outbound transactional email

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Used mailjet within our Django based web app.

Avantages :

Hassle-free and fair limits on the free plan, with well-priced upgrades for running specific campaigns. Great deliverability as well.

Inconvénients :

Couldn’t find a way to see what unverified email addresses were being tried on our account as sender addresses (so we couldn’t fix those wrong outbound email addresses)

Alternatives envisagées : Zoho Mail et Mailchimp

Pourquoi passer à Mailjet : Pricing.