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Avis clients sur Findmyshift

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Créez et partagez des horaires d'équipe partout, à tout moment et dans n'importe quel navigateur. Cet ordonnanceur glisser-déposer est aussi simple que de travailler avec une feuille de calcul.

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Avantages :

Easy to navigate and the app is very useful for the entire team.

Inconvénients :

At a company where I have to get authorisation and wait to use a company card to pay for an extension, it becomes a hassle.

Findmyshift - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,5

Probabilité de recommander le produit

8,7/10

Findmyshift a reçu une note globale de 4,6 étoiles sur 5 d'après 991 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

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Filtrer les avis (991)

Aurelie
Manager (France)
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Bon outil de travail

5,0 l’année dernière

Commentaires : Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés

Avantages :

Facilité pour changer les plannings, accès des salariés facilement via leur portable, calcul des heures par semaine et par mois ce qui aide pour le calcul des variables de paie

Inconvénients :

Quand je veux voir les heures par mois d'un salarié sur une année, il faut que je sélectionne mois par mois

Paul
CEO (France)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Simplifie la vie de l'équipe

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

Simple, efficace et facile à installer, toute l'équipe peut y avoir accès facilement.

Inconvénients :

Les rapports de temps de travail sont limités. On ne peux pas facilement avoir une vue sur le nombre d'heures travaillés. Les demandes de congés et absence ne sont pas facile à gérer.

Christophe
Directeur (France)
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Satisfait

4,0 l’année dernière

Commentaires : Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.

Avantages :

Le logiciel reste facile à utiliser pour effectuer des plannings.

Inconvénients :

Avoir une description plus complète sur l'ensemble des choses qui peuvent être faite, autre que les planning avec des tutos.

alban
gérant (Sénégal)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

gestion du personnel

5,0 l’année dernière

Commentaires : Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.

Avantages :

Le rapport qualité/ prix est correcte. L'utilisation nécessite un peu de savoir-faire mais globalement ça passe très bien ensuite. Les équipes sont présent et s'auto-discipline, un vrai bonheur !

Inconvénients :

La connexion est parfois lente ou difficile pour les équipes sur leur téléphone. Est-ce notre wifi ou bien le logiciel en tant que tel...

Jean
titulaire (Polynésie française)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Efficacité de déploiement - confort pour l'équipe

5,0 l’année dernière

Avantages :

Facilité de mise en oeuvreLe personnel plébiscite l'outil

Inconvénients :

gestion de l'accès du comptable qui ne voit pas les mêmes choses. résolu en donnant mon accès personnel.

Cecile
Assistante à la gestion opérationnelle (Belgique)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Un logiciel qui répond à nos besoins!

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Les nombreuses possibilités de personnalisation, le service client réactif et efficace, la visibilité claire, les exports de pointage

Inconvénients :

L'ergonomie / expérience utilisateur pourrait être rendue plus agréable. Les mises à jour de l'appli génèrent souvent des bugs.

sacha
responsable formation (France)
Formation professionnelle et coaching, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Utilisation

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre vite a mes clients

Avantages :

facilité d'utilisation, rapidité d'ouverture, possibilité de créer des postes

Inconvénients :

lenteur de l'enregistrement, lien envoyé trop vite obsolète

Réponse de l'équipe de Findmyshift B.V.

il y a 2 ans

Thanks for the review, Sacha!

Olivier
administrateur (Belgique)
Transport routier/ferroviaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

planning au top

4,0 l’année dernière

Avantages :

un outil pratique avec un super rapport qualité prix. Tous les travailleurs se sont habitués facilement

Inconvénients :

Je n'en connais pas, peut-être au niveau de la mise en forme, de sauvegarde non-automatique.

Sylvie
Gérante (France)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

plannings plus rapides à concevoir

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Cet outil m'a permis de mieux planifier, contrôler et cumuler en fin de mois les heures réalisées ou pas, d'afficher et faire signer les suivis des heures

Avantages :

plannings plus rapides à concevoir , à plannifier, à contrôler , à valider

Inconvénients :

je n'utilise pas toutes les fonctions des paramètres, ne sachant pas comment faire

Sabrina
gerant (Belgique)
Vente au détail, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

organisation planning personnnel

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : en gloabal j'aime beaucoup le concept

Avantages :

la facilité du planning le personnel peux verifier chaque jours leurs horaire

Inconvénients :

les pause qui sont differente pour chaque personne

Mathieu
Mathieu
CEO (Suisse)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Restaurants, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great tool to plan your shift for your team

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

Easy to plan shift, easy to see your shift and your team can clock in clock out in 1 go

Inconvénients :

You can not change your shift on mobile, you can only see it

Robert
Retail Director (Canada)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best Scheduling tool, I have come across

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Having used FMS now for over 5 years, I think its great.

Avantages :

So easy to use and love the reports too.

Inconvénients :

I prefer the desktop site to the mobile app.

Pal
HR manager (Hongrie)
E-learning, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great value for price

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Good for the purpose we are using, but very difficult to integrate other administrative services. You need multiple softwares to do an HR admin.

Avantages :

A relatively easy to use employee management and scheduling solution for a reasonable price. Ideal for small remote teams and for office environment.

Inconvénients :

Outdated platform design, some features are challenging to use. It is costly to use for multiple departments of the same company. No API connection to my understanding and no mobile access which makes it impossible to adapt in non-office like environment. Some reporting features missing, others are not useful for remote operations.

Tom
Development Manager (R.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Buzz Active

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : Not had any major problems, Has been a real improvement to our company.

Avantages :

Has really helped us manage our business.

Inconvénients :

The mobile app is a bit clunky and has limited functionality.

Samantha
Instructor (R.-U.)
Enseignement primaire et secondaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Simple and practical

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Findmyshift is an easy-to-use platform that keeps my Team in the know about when they are expected to be at work. That's all we need it for, and it works perfectly.

Inconvénients :

The communication tools are not very sophisticated (we've used Deputy previously and it was a bit more swish), but we don't need much more than Findmyshift offers.

ARUL
Director (R.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very user friendly software

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

Very intuitive and easy to navigate Able to educate the staff very easily !

Inconvénients :

The Annual leave management should e better. It doesnt reconcile or display well , other software does it better

Kelsey
President CEO (Canada)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Simplified Staff Management

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Love the time clock feature for accurately tracking hours worked and calculating payroll hours. Making schedules is quick and easy, and our employees appreciate that they get instant notifications when changes are made, and that they can check their schedules from anywhere.

Inconvénients :

Only minor irritation is that the time clock feature we use on a tablet sometimes signs out the administrator account and staff miss clocking in as a result, so we still occasionally have to track hours on paper. It would be great if the administrator received some kind of notification that the time clock has been logged out so we can fix it before an employee alerts us.

Robert
Company Director (Irlande)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Planning and Communication tool

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Overall I am very happy with the platform and it is a very good communication and planning tool, in relation to work scheduling.

Avantages :

I think it is a great platform for scheduling work and projects in advance and providing that information to the team/crew. It is also great for checking back and reviewing time spent on each project, and it is great for recording Employee days off in advance and reviewing them when necessary.

Inconvénients :

Overall it is a great platform, I think it would be useful to have a parallel surface for admin to schedule the work in advance and add project notes. This data can then be reviewed and finalised before it is available to the Employees to view on their own device.

Gyo Seok
dirfector (Nouvelle-Zélande)
Produits alimentaires, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Feedback for the use of Findmyshift with workers

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

The pros of using Findmyshift is that I can easily communicate with my workers so that they know what time their shifts are and also easy to adjust the hours they are going to work and extra hours past shift time.

Inconvénients :

Some workers are not used to the app so they get things mixed around with hours and days but that’s a minor cons as they can improve. Happy with the app!

Nicky
Nicky
Managing Director (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Reliable, cost-effective rota planning tool

4,0 la semaine dernière Nouveau

Avantages :

Simple to use and cost effective scheduler that can be accessed from any device.

Inconvénients :

Can be somewhat time consuming - universal shift updates would be useful.

Jennifer
Logistics Coordinator (É.-U.)
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The easiest, most convenient real time scheduler

5,0 l’année dernière

Commentaires : We were using Excel which was hard to set up in a visually pleasing and functional way. With FMS, all I have to do is fill in the schedule, publish and send it off through one easy platform

Avantages :

Probably the way copy, cut and paste work just like Excel. Another favorite is how I can filter by departments and it groups employees together based on their job functions. That makes it so easy to use!

Inconvénients :

I don't like hitting the back button when I'm looking at 10 weeks at a time because all I really wanted to see was last week and it throws you all the way back to the beginning of the last 20 weeks

Cheryl
Hospital Manager (Canada)
Vétérinaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The "right" tool for our Team.

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Greater efficiency for Team members.

Avantages :

Initial set-up for administrators and subsequent roll-out to the whole Team was seamless. The navigation is user friendly. The features and functions menu allow for customized set-up. And, the mobile app is essential.

Inconvénients :

Nothing at this time in the desktop version. The mobile app could use a navigation facelift.

Hannah
Operations Manager (R.-U.)
Formation professionnelle et coaching, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple and easy to use.

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : Easy to use, would make my role easier if the normal weekly shifts could be saved and input automatically when selected.

Avantages :

It is easy to use, easy for staff and easy to set up.

Inconvénients :

When inputting shifts it is very time consuming as nothing is saved.

Cal
Deputy Manager (R.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best value for money scheduling app out there! Simple but has all the features you need.

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff requests, holiday and time off

Avantages :

We have been using findmyshift for scheduling in our business (hostel, 30 employees) for a year now - having previously only used excel spreadsheets for our rota. This software has helped us schedule more accurately according to our business level which helped us save hours as well as relieving our team during the busier periods. It's use is very straightforward and does pretty much anything you need it to with a bit of fiddling. The customer support team are very quick to respond to your queries with a live chat as well. On top of that it is pretty much the cheapest in it's category (compared to Deputy or WhenIWork) although it might not look as snazzy or have all the functionalities these have. We will definitely be continuing to use this software for the next year. Can also connect to your google cal or ical which helped me personally organise my life better :)

Inconvénients :

It is a bit fiddly at times, and does seem more catered towards office businesses (9 to 6, Monday to Friday) than a 24 hours, 7 day a week business like ours. The app (for phones, Android and Apple) is a great plus but could be improved upon - The way the shifts are displayed is not super clear, the filter is hit & miss, and how you navigate the app is not the best.

Réponse de l'équipe de Findmyshift B.V.

il y a 6 ans

Thanks for the review Cal!

Tyrone
Care Home Administrator (R.-U.)
Psychologie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very useful software that has steadily improved over the years

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : As our business grew and we employed more staff, managing an excel/paper based rota became time consuming. The reporting aspect alone of this software has saved me enough time throughout the year to justify the cost, let alone the fact that staff can login using the app or through the website and see their own shifts instead of calling into the office because their paper copy is out of date

Avantages :

The accessibility of this software is one of the most important features for me. My staff use both the app and the website on their mobiles and tablets to access our rota to check their shifts, request holiday etc.

Inconvénients :

The way the software is currently setup its not possible to assign more than 1 rule to pay rates with makes my job more difficult when working out wages on days that attract 2 different levels of premium rates. For example paying someone an additional £1 per hour for working a night shift and also paying them an additional £1 per hour because that night shift was on a sunday or a bank holiday.

Réponse de l'équipe de Findmyshift B.V.

il y a 6 ans

Thanks for the review Tyrone! Regarding the pay rates, it is actually possible to add multiple rules and you can quite easily set them up to pay your staff different rates for different types of shifts. If you'd like us to walk you through it, get in touch with our support team!