18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Avis clients sur Google Keep

En savoir plus sur Google Keep

Application de prise de notes qui permet aux utilisateurs de créer des listes et des notes, de les partager et de collaborer avec d'autres personnes.

En savoir plus sur Google Keep

Avantages :

Easy to organise and prioritise meeting notes, colour options available and intuitive operation.

Inconvénients :

No matter where you take your note if you're connected to your Google account you'll be able to access that from anywhere.

Google Keep - Notes

Note moyenne

Facilité d'utilisation
4,8
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,9

Probabilité de recommander le produit

8,9/ 10

Google Keep a reçu une note globale de 4,7 étoiles sur 5 d'après 216 avis d'utilisateurs publiés sur Capterra.

Avez-vous déjà utilisé Google Keep ?

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Filtrer les avis (216)

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Avis - Google Keep

5,0 l’année dernière

Avantages :

Je ne peux pas me passer de Google Keep, tous les jours je l'utilise pour récupérer des prises de notes, ou pour voir mes rappels. Je peux enregistrer des notes par la voix, mettre des images et on peut même dessiner. Génial.

Inconvénients :

Je ne trouve pas de point négatif de l'application.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Avis Google Keep

5,0 l’année dernière

Avantages :

Bonne utilisation Simple à utiliser Très pratique

Inconvénients :

Je n'ai pas trouvé d'inconvénients à Google Keep.

Martin
Managing Director (Congo-Kinshasa)
Marketing et publicité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Google Keep note simplifiée

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

Le fait de rédiger mes notes sous forme de liste et photo et surtout lorsque j'ai créé des rappels de mes notes importantes, en tout cas je recommande beaucoup

Inconvénients :

Le fait de ne pouvoir le faire vocalement mais sinon c'est la perfection

Estelle
Digital Manager (France)
Santé, bien-être et fitness, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Outil utile

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Correcte

Avantages :

Utile afin de sauvegarder ses notes puis de les visionner sur n'importe quel device lié à son adresse gmail.

Inconvénients :

Je ne teste pas l'outil depuis assez longtemps pour trouver des points négatifs.

Emilie
gérante (France)
Formation professionnelle et coaching, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Google Keep conserve toutes mes idées

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : J'utilise Google Keep pour la saisie rapide de notes, pour ne pas avoir à saisir des informations dans un fichier word. Cela me permet aussi de conserver des liens que j'utilise souvent comme les liens de mes réseaux sociaux par exemple.

Avantages :

La facilité d'utilisation et de mise en place des notes. Le fait de pouvoir partager une note et inviter des collaborateurs.

Inconvénients :

Les fonctions proposées restent basiques. Il serait utile de pouvoir ajouter des notes audio plus faciles à utiliser.

Jérémy
Process (France)
Fabrication électrique/électronique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple mais incomplet pour un usage poussé

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Utilisé quotidiennement via appli (pour le perso) et page web pour le pro.Utilisation simple et rapide Toutes les notes sont retrouvées rapidement grâce au compte g mail peu importe d'où on les consultes.

Avantages :

- Possibilité de créer des to do listes.- Facilité d'utilisation- Intégration d'images et documents dans les notes- Fonction recherche appréciable- Synchronisation sur plusieurs terminaux

Inconvénients :

- Notes partagées entre plusieurs utilisateurs gmail : synchronisation parfois très longue : plusieurs jours des fois, ce qui est un gros inconvénient notamment sur liste de courses / to-do listes collègues-Pas de possibilité de classer les notes par dossiers / thèmes

Mathilde
Médiatrice (France)
Administration publique, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Avis

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

L’application est Simple d’utilisation, je recommande pour des notes rapide

Inconvénients :

Application fade icône moche peu de fonctionnalité

Sébastien
Gérant (France)
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Keep : pour travailler comme faire ses courses

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Je m'en sers pour partager une liste de courses avec ma femme.
Et professionnellement pour noter toutes sortes de listes d'idées, et les ordonner

Avantages :

Sa simplicité d'autant qu'il est naturellement intégré à tout compte Google. Ce sont des listes de notes, rien de plus, mais ça le fait avec excellence

Inconvénients :

Eu parfois des soucis de synchronisation non expliqués avec des notes partagées

Mahmudul islam
Mahmudul islam
Civil engineer (Bangladesh)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Génie civil, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Life saver, easy to keep record of any activity

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Google keep cheapest way to record activities and make to do list.
I can track progress by ticking in the box.
For editing purpose i can change backgrounds also.
Multiple devices login is very smooth, i can use my pixel phone and pc together or separate but result of real time sync is still same.

Avantages :

For taking Note and making To do list, Google keep is very Easy well known solution. Which is free and comes with google ecosystem. Means i can easily use it and integrate with other google services for free. Sharing also very easy here. When i need to take notes of any activity, simply i go in keep and write it. Real time synchronization is top notch,I can check from any devices from anyWhere.

Inconvénients :

Right now it free, so i Don't have any complain about it. But they can introduce some more custom modifications in files.

zoie
zoie
Creator and Coach at TantricSense (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Google Keep for fast on the go note taking

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : Overall I love Google Keep's ease of use for fast and efficient note-taking. The voice-to-text feature is awesome and makes creating personal reminders a breeze. Google Keep works across all of my devices and syncs perfectly making it ideal for staying organized and being productive.

Avantages :

I use Google Keep for fast note-taking on the go. I often use the microphone to leave myself voice to text messages and reminders. This is by far my favorite feature. I also really like the instant sync with all of my devices. I can check my notes on all of my devices.

Inconvénients :

It doesn't have a lot of formatting options for note-taking.

Umut
Developer (Autriche)
Services et technologies de l'information, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Simple and Handy

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Google Keep is great for jotting down quick thoughts or setting reminders. Its simple and reliable, but not ideal for more complex not-taking needs

Avantages :

The simplicity and ease of use are the best parts, its great for quick notes and reminders. Seamlessly syncs across devices

Inconvénients :

It lacks advanced organization tools like tags or folders, which makes it harder to manage lot of notes efficiently

Lewis
Senior Geotechnical Engineer (Australie)
Génie civil, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Google Keep

3,0 l’année dernière

Avantages :

I love taking notes daily. Check boxes notes and colour coding my notes were probably what I liked most about Google Keep.

Inconvénients :

Recently I have switched to samsung notes as there was an issue with using the phone keyboard in Google Keep. I did some research and found other users having this issue. The autocorrect would not work properly. Prior to that I would use Google Keep notes every day.

Lucie
Customer Service Consultant (R.-U.)
Assurance, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Google Keep - keep you notes in a good way

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Google Keep is a complex yet simple to use note taking app. The design is simple and intuitive offering simplicity and quick accessibility as it integrating very well with Google ecosystem.

Avantages :

The most neat feature for me is the labeling, it allows me to separate different notes by my criteria. Also sharable checklists are a useful features as it allows to easily complete tasks for different projects for work, or even shopping lists. The app is versatile as is available as a web app that you can access from a browser or as a smartphone app.

Inconvénients :

Sometimes an import feature would be a great time saver.

Tamer
Finance Assistant (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

It has helped me note down everything.

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Google Keep is the app that simplified my brain and improved my productivity. My notepad is the device that always comes with me to catch random thoughts when they arise, little notes for myself and my never ending list of things to do.

Avantages :

Google Keep is a digital notepad that works best for capturing ideas, simple to-dos, and reminders in the moment. It is simple, allows to color-code during-note text and sync everything between my devices. It is like a sticky note for every thought, always accessible.

Inconvénients :

It is great for taking quick notes, but it lacks advanced features you may find in more fully-featured note-taking apps such as rich text formatting or detailed organization options.

Ebrahim
Legal Assistant (É.-U.)
Services juridiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My easy to use notepad for any task.

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Google Keep has cleared a lot of mind junk and increased their productivity. It's the tool I rely on to catch and capture thoughts, manage a list of things to do, and make sure nothing falls through the cracks.

Avantages :

Google Keep is my place of ideas, to-dos and reminders. Creating notes, lists and voice memos are effortless in the app, but I have been enjoying the color coding and labeling options for organization. The way things sync across devices is so seamless that I am never going to lose track of my thoughts.

Inconvénients :

It is great for simple note-taking, but it may lack advanced features such as rich text formatting or advanced task management features that some will want.

Carly
Accounts Administrator (R.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Google Keep

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Google Keep is a great note taking app, is has an intuitive design that ensures ease of use. As is a cloud base app is synchronize very fast between device and is available on smartphones and as a web based app.

Avantages :

The most I like the collaboration features, its really a great way to share notes and checklist with colleagues. Its integrate very well Gmail and Google Calendar and makes it easy to set reminders and schedule meetings.

Inconvénients :

It lacks the feature to import and export notes from other apps.

Lukasz
Founder (Nouvelle-Zélande)
Services et technologies de l'information, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very handy tool

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It's great for making spontaneous notes or lists. I use it all the time at work and at home. An added bonus is the ability to share entries.

Avantages :

Google Keep is a very handy tool, easy to use, accessible from many different devices.

Inconvénients :

I have no complaints about Google Keep. It's simple, maybe too simple for some, but it's exactly what I needed.

Christine
Paralegal (É.-U.)
Cabinet d'avocats, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Awesome Basic Notes App

4,0 il y a 2 mois

Commentaires : Overall it was awesome. I use it mostly for grocery lists and recipes. It is great for recipes as you can put a picture, bullet list, and regular text in one note. You could even put in oral instructions if you’d like to.

Avantages :

Unlimited number of notes, sharing option, multiple media in one note

Inconvénients :

Can only assign 50 labels, doesn’t integrate with any other software outside of google services

Hrunav
Intern (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Free but at a cost

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Being free to use is on of the biggest pros of this app. Not only that, it's easy to use interface and customisation for notes makes it very likeable.

Inconvénients :

The app crashes a lot. Imagine a note taking app crashing on you for just creating a to-do list. This issue has been there from the start of the app and it has yet to be fixed. Other than that, I feel that app slows down your device considerably if your using it on phone.

Sharon
Graduate Student (É.-U.)
Recherche, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Best Note-Taking App for Free

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : I have been using Google Keep for a few years now and it's going to remain my favorite and go-to no frills note taking software. It is also absolutely free to use!

Avantages :

I love that Google Keep is free and can be easily integrated with other Google suite softwares. It is easy to use to take quick notes and/or to create a to-do list with dateline reminders.

Inconvénients :

For my needs, there isn't any features about Google Keep that I dislike or am missing. I decided with Google Keep after having looking into several other softwares and am currently quite satisfied with it.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Very easy for short notes/ tasks

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : It is a very nice Google feature. I find it very attractive to keep short notes/ tasks handy (either on my web browser or my mobile phone). It's a nice tool for corporate scenarios, but also for more basic/ home-based ones such as shopping list/ etc.

Avantages :

Awesome when it comes to keeping easy track of notes/ tasks. It's just very simple to have a specific tab in the browser for G-Keep and go there anytime to add notes. The different Tags are also great for organizing the note types. Very convenient as well to assign tasks/ notes to people and/ or collaborate. The synced mobile app is also very nice and easy to utilize (btw, great voice-recognition feature for on-the-go voice-based notes creation).

Inconvénients :

Not very convenient if you need to document large stuff/ extensive notes.

Mohammed Abdul
Strategy Advisor (R.-U.)
Administration publique, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Keep your notes forever!

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Great! Easy to use and a great plus for the Google infrastructure

Avantages :

It's such a good note keeping system. Automatically backs up to Google drive. No chance of losing notes or key information.

Inconvénients :

Nothing at the moment. I've used this for a long time and have had no trouble..

Brian
Senior Operations Officer (É.-U.)
Internet, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Google Keep Is A Keeper

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : I was most pleased and intend to continue using Keep for whatever notes I need set down going forward and to store notes transferred from other note sites

Avantages :

Keep has several options for entering and categorizing notes as well as an Archive, labeling tool and an option for adding an image to your note. It is also has a very sharp, clean look that is not only easy on the eyes but easy to navigate as there are no issues making the note page a confusion for the author.

Inconvénients :

I have yet to find naything to dislike worthy of mention.

Advaldo
Director (R.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Google Keep

5,0 il y a 6 mois

Avantages :

Google keep like any other google app is a user friendly app, you can make easely to do's list, you can organize notes and the greatest thing is that you can tag someone who needs to see your notes in real time, if you have an internet connection.

Inconvénients :

When you have a lot of notes it gets difficult to find them, you are not able to set an order of those and it can seem a little bit messier.

Qais
Developer (Jordanie)
Construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Best free Note Manager

5,0 l’année dernière

Commentaires : Google Keep is first solution for personal notes

Avantages :

Google Keep is simple and light, I use it from long away and it's amazing.

Inconvénients :

I don't face any disadvantages or problems with Google Keep.