Logiciels de communication d'équipe

Logiciels de communication d'équipe, France : utilisez Capterra.fr pour trouver les meilleurs outils pour votre entreprise.

Pourquoi Capterra est gratuit

À propos des options de classement

Logiciels filtrés :

52 produits trouvés

Note du produit

Déploiement

Fonctionnalités

Slack

Slack

par Slack

(4816 avis)

Slack est au cœur du travail. Slack est là pour vous lorsque votre équipe a besoin de démarrer un projet, d'embaucher un nouvel employé, de déployer un code, de passer en revue un contrat de vente, de finaliser le budget de l'année prochaine, de mesurer un test A/B ou encore de planifier l'ouverture de votre prochain bureau. En savoir plus sur Slack

Front

Front

par Front

(56 avis)

Front est le premier logiciel de gestion des e-mails qui permet aux équipes de collaborer avec plus de transparence et de responsabilité dans la gestion de centaines d'e-mails envoyés à des adresses génériques, telles que support@ et sales@. Grâce à Front, affectez des e-mails aux membres de votre équipe ; partagez et discutez d'e-mails en interne sans avoir à les transférer ou à répondre à tous ; ou programmez des rappels afin de répondre plus tard. Automatisez vos flux de travail à l'aide de modèles d'e-mails, de séquences, de fusions d'e-mails et de raccourcis, afin d'économiser du temps. Sans oublier que Front est disponible en version d'essai gratuite. En savoir plus sur Front

monday.com

monday.com

par monday (formerly dapulse)

(684 avis)

monday.com est un outil de gestion de projet que votre équipe utilisera réellement. Il est amusant et facile pour tout le monde de collaborer, de se concentrer sur l'essentiel et d'en faire plus au travail. C'est le premier outil visuel de ce genre et vous montre exactement la situation d'un seul coup d'œil. Finalement, débarrassez-vous des fils de messages longs, réduisez les réunions et éprouvez la satisfaction de la validation après achèvement. En savoir plus sur monday.com

Travitor

Travitor

par Travitor

(20 avis)

Travitor is available for teams starting at 10 people. Travitor is the easiest way for teams to learn. Drag-and-drop videos and documents directly into Travitor. Create quizzes, slides, and homework. When your team needs to onboard new employees, create learning plans, communicate product updates, measure employee performance, make meetings organized and productive, Travitor has you covered. Includes 200+ top-rated courses. Learn Software, Business Skills, Compliance, Safety and more. En savoir plus sur Travitor

Flock

Flock

par Riva

(31 avis)

Lorsque les utilisateurs leur disent qu'ils s'envoient moins de messages e-mail et qu'ils échangent des messages Flock pour la réalisation des tâches, ils savent qu'ils font ce qu'il convient ! De la messagerie instantanée à la création de canaux pour intégrer vos applications externes préférées telles que Google Drive, MailChimp, Dropbox, Jira, Trello, organisez tous vos efforts de collaboration professionnels avec Flock. Flock est un outil de travail puissant, livré avec des fonctionnalités intégrées telles que tâches à faire, rappels, notes, sondages partagés et bien plus encore ! En savoir plus sur Flock

Highfive

Highfive

par Highfive Technologies

(102 avis)

Highfive delivers a quality video & web conferencing experience that enables rich communication across your company. Highfive also offers the industry's clearest audio powered by Dolby Voice. Highfive makes team collaboration easy! With no pin codes, passwords, or dongles, video conferencing has never been easier. Best of all, your entire team, has unlimited use. Make every meeting face-to-face and improve your team collaboration with Highfive! En savoir plus sur Highfive

Glip

Glip

par Glip

(110 avis)

FREE to use. Glip is a messaging and collaboration app that provides a single, unified team workspace. Using Glip, you and your team will work, communicate, and collaborate faster and more effectively than ever before. Emails, scattered discussions, and disjointed resources are drastically reduced as teams share conversations, files, tasks, and calendars. Your teams will be more productive using their favorite devices anytime, anyplace, all within the Glip team workspace. En savoir plus sur Glip

When I Work

When I Work

par When I Work

(312 avis)

When I Work is now free forever and is the easiest way for businesses to schedule and communicate with their hourly employees. Put the schedule and time clock in everyone's pocket. Schedule on-the-go with free apps for iPhone and Android. Save yourself time and money with simple employee scheduling tools. When I Work is helping schedule over 500,000 people around the world. Thousands of businesses signup to use When I Work every week. En savoir plus sur When I Work

Wire

Wire

par Wire Swiss

(3 avis)

Wire est le logiciel de communications d'équipe le plus sécurisé, proposant un cryptage complet de bout en bout sur toutes les conversations. Pourquoi ne pas intégrer les fonctionnalités intuitives et simples d'une messagerie privée à votre environnement de travail ? Avec Wire, plus besoin d'envoyer des centaines d'e-mails par jour. Avoir une équipe synchronisée pourrait être aussi facile que de discuter du choix du lieu de déjeuner. Partagez des idées, partagez des fichiers, organisez des conférences ou des appels vidéo et prenez des décisions, le tout dans une seule fenêtre. En savoir plus sur Wire

Jostle

Jostle

par Jostle Corporation

(36 avis)

Découvrez une plateforme d'employee engagement qui transforme les lieux de travail. Intranet complet et intuitif. Améliorez la motivation des collaborateurs, divulguez la culture de l'entreprise et facilitez la communication. Transformez votre lieu de travail. Obtenez un taux de participation de vos employés 5 fois supérieur aux portails employés et intranets sociaux classiques. Logiciel cloud qui n'a pas besoin d'être paramétré. Vous serez entièrement opératif en une semaine. En savoir plus sur Jostle

Noodle

Noodle

par Vialect

(19 avis)

Utilisez votre Noodle ! Noodle fournit un large éventail de fonctionnalités pour une solution de portail d'entreprise unique. Pages Wiki et portails, gestion de personnes et de groupes, création de formulaires et de bases de données, démarrer un réseau social d'entreprise, utiliser la messagerie instantanée au sein de l'entreprise. Noodle est une application d'entreprise. Visitez le site web pour une démonstration GRATUITE DE 30 JOURS En savoir plus sur Noodle

MangoApps

MangoApps

par MangoApps

(43 avis)

La solution de collaboration d'équipe et de fournisseurs MangoApps permet à vos employés, fournisseurs, clients et partenaires de mieux travailler ensemble. Avec une plateforme d'employés intelligente à la base, MangoApps est conçu pour et dessert des organisations de 50 à 50 000 employés dans un large éventail de secteurs : commerce de détail, soins de santé, fabrication, organismes sans but lucratif, services professionnels, services financiers, médias, technologie et secteur public. En savoir plus sur MangoApps

Azendoo

Azendoo

par Azendoo

(57 avis)

Azendoo est une application de suivi du travail qui permet de planifier les équipes et de partager les tâches, de synchroniser différents projets et de communiquer plus efficacement. Disponible en versions web, mobile et de bureau, Azendoo permet aux entreprises de toutes tailles d'accroître leur productivité. Azendoo harmonise les objectifs de vos équipes et suit le travail plus efficacement, en temps réel. Affranchissez-vous du courrier électronique, des réunions ennuyeuses et des feuilles Excel inefficaces. Il est super facile pour les équipes de se synchroniser et de gagner du temps. En savoir plus sur Azendoo

Branch Messenger

Branch Messenger

par Branch Messenger

(399 avis)

***Click to Chat With a Live Expert*** Branch Messenger enables enterprises to optimize their workforce at scale and in real-time to improve operational efficiencies. A web dashboard and self-service mobile app streamline team communication, schedule creation, distribution and management. Employees are able to chat, view schedules, swap shifts, request time off and set their availability all from within the app. En savoir plus sur Branch Messenger

InitLive

InitLive

par InitLive

(63 avis)

Use InitLive to easily manage up to thousands of staff across multiple events & activities. InitLive allows you to customize scheduling, recruitment, shift assignments, & email/SMS text communication based on your unique needs. Stay informed on-site: all scheduling & staff info is transferred to the InitLive mobile app, equipping organizers & staff with a powerful communication tool that continually displays actionable real-time insights. Ideal for organizers managing 100-2000+ staff/volunteers. En savoir plus sur InitLive

Bria

Bria

par CounterPath

(13 avis)

Make the most out of your VoIP set-up with a fully featured unified business communication solution. Set up multi-way voice and video calls for weekly meetings. Collaborate with screen-share and instant messaging. Take calls while on-the-go with persistent call continuity. Bria is designed to make IP-telephony easy yet fully capable of becoming your unified business communication solution. En savoir plus sur Bria

MyHub

MyHub

par MyHub Intranet Solutions

(8 avis)

Build an intranet quickly and easily with MyHubs cloud-based intranet portal software. Whether you are looking for an intranet for small business or a corporate we cater for all company sizes. MyHub is a low-cost intranet solution that provides an out of the box intranet with a range of powerful business tools designed improve internal communications and employee engagement. Such as staff directory, profiles, secure login, mobile friendly, document/file storage, blogs, forums, custom pages. En savoir plus sur MyHub

ClickUp

ClickUp

par ClickUp

(99 avis)

ClickUp is a beautifully simple and intuitive platform for managing every project imaginable. ClickUp's core purpose is to remove the frustrations, inefficiencies, and disconnect caused by the current project management ecosystem. Perfect for those who find other project management platforms either too simple, or too complex, ClickUps exceptional design and user experience echo what Slack did for communication. En savoir plus sur ClickUp

ConnectWise Control

ConnectWise Control

par ConnectWise

(622 avis)

ConnectWise Control (formerly ScreenConnect) has supported 1:1 screen sharing through our remote support and remote access tools for years. With remote meeting, we have expanded the use model to provide a feature-rich remote meeting tool that allows for an unlimited number of attendees. Online meetings allow users to collaborate, hold training sessions, provide project updates, talk customers into buying their stuff, or anything in between. En savoir plus sur ConnectWise Control

FunctionFox

FunctionFox

par FunctionFox

(101 avis)

FunctionFox timesheet and project management software was created by an ad agency for creative professionals, advertising agencies, and in-house creative teams. Simple and powerful, it has more than 100,000 users in graphic design, advertising, marketing, multimedia, and public relations, and is ranked number one in North America. This intuitive, web-based system helps boost productivity, improve communication, reduce admin time, and increase profitability for users in more than 120 countries. En savoir plus sur FunctionFox

Blerter

Blerter

par Blerter

(0 avis)

Do you have a large, dispersed team? Do you rely on a lot of one-off, occasional and seasonal team members? Blerter is a mobile-first communication and collaboration platform that connects and engaged your dispersed and changing team to create a productive and safe environment for everyone. BLERTER FOR EVENTS: Blerter is especially popular with large, mass-participation events where organizers want to create an amazing experience for everyone involved with the event. En savoir plus sur Blerter

Favro

Favro

par Favro

(192 avis)

Favro est une application de planification et de collaboration pour le flux organisationnel. Elle permet aux organisations d'évoluer plus rapidement que les marchés. Elle aide à gérer les tâches les plus élémentaires et les plus grands défis. Elle s'intègre facilement aux processus et outils existants, permet de décentraliser la prise de décision et ce, de manière efficace et élégante. Enfin, elle aide les organisations à se concentrer sur leurs domaines d'excellence, c'est-à-dire créer des produits et des services qui changent le monde. En savoir plus sur Favro

todo.vu

todo.vu

par Kitovu

(16 avis)

todo.vu est un suite de productivité offrant une alliance unique de fonctionnalités : CRM, gestion des tâches, suivi du temps et facturation. todo.vu est idéal pour les travailleurs indépendants, les consultants et les équipes de toute taille qui cherchent à gagner en efficacité, en qualité et en transparence. todo.vu est entièrement gratuit pour les freelancers. Les licences payantes sont limitées à 11 utilisateurs. Au-delà, profitez de votre licence pour un nombre illimité d'utilisateurs. En savoir plus sur todo.vu

Samepage

Samepage

par Samepage

(131 avis)

Samepage est un logiciel de collaboration primé conçu pour aider les équipes à cocréer des documents, à partager des fichiers, à gérer des tâches et des calendriers, à dessiner des diagrammes, à éditer des feuilles de calcul et bien plus encore, le tout en temps réel. Le partage sécurisé vous permet de collaborer avec des collègues, des entrepreneurs, des clients, etc. Le chat de groupe intégré et l'appel vidéo vous permettent de voir votre équipe et ses conversations à côté du contenu sur lequel vous travaillez ensemble. Il s'intègre également à des centaines d'applications pour vous aider à consolider vos flux de travail et à éviter la surcharge d'e-mails. En savoir plus sur Samepage

BRIC

BRIC

par BRIC

(74 avis)

Bric gives time tracking a new purpose. Instead of focusing on invoicing and payroll, Bric maximizes your team's time and skills. With Bric you will know: who is working on what, how long projects will take, and your capacity for new projects. In addition, Bric automatically finds patterns in your team's timesheets. These patterns are used to recommend more accurate project plans. This allows you to plan projects with a click just review, edit and activate. Now, get back to the work you love.

Microsoft Teams

Microsoft Teams

par Microsoft

(955 avis)

Unite your team members using group chatting tool that offers file sharing, online meetings, and calls.

talkSpirit

talkSpirit

par talkSpirit

(29 avis)

Talkspirit est un nouveau type de plate-forme de réseau social d'entreprise destiné aux lieux de travail. Elle fournit une gamme complète de fonctionnalités pour se connecter, communiquer et collaborer en un clin d'œil. Les fonctionnalités se trouvent au bon endroit et vous pouvez travailler en toute transparence avec plus de 500 applications, outils et services déjà implémentés dans votre entreprise. Vous pouvez faire des recherches sur tout le contenu, qui est sécurisé et disponible pendant vos déplacements grâce aux versions mobiles pour Android et iOS.

Ryver

Ryver

par Ryver

(6 avis)

Web based solution that provides all of your team communications in one place: chats, posts, and files.

Fleep

Fleep

par Fleep

(2 avis)

Fleep combines messaging with baked-in lightweight collaboration tools and video. Unlike competitors, it works across multiple teams and organisations. Fleep integrates with any email client making it arguably the most flexible communication solution for any business. Fleep can radically improve the way you work with colleagues and partners. It allows you to seamlessly connect with all of them in one place.

Basecamp

Basecamp

par Basecamp

(4499 avis)

Le chat en groupe ne suffit pas. Basecamp combine tous les outils dont les équipes ont besoin : forums de discussion, plannings, listes de tâches, discussions en groupe, stockage de fichiers et de documents, etc. Tous les supports sur lesquels vous travaillez seront centralisés dans un emplacement rationalisé et organisé au lieu d'être dispersés dans plusieurs endroits. Les missions de chacun seront clairement définies. Il n'y aura aucune faille. Vous serez toujours informé de la situation avec précision.

Chat

Chat

par Google

(1 avis)

A messaging platform built for teams

iMeetCentral

iMeetCentral

par PGi

(10 avis)

iMeetCentral makes it possible for people to work together in ways they never thought possible. Share files, centralize communication, manage projects, review and mark up creative assets, and streamline processes all in the cloud. Key features include file-sharing collaboration with internal and external team members, project and task management, workflows and databases for process automation, integration with third-party applications and social capabilities.

Unison

Unison

par Rotunda Software

(0 avis)

Unison is a group communication tool that helps organizations connect and organize groups of people.

Workplace

Workplace

par Facebook

(103 avis)

Chatting app that enables idea exchange between team members, video broadcasting, and messaging.

Convo

Convo

par Convo

(16 avis)

Convo is a work collaboration tool that helps cross-functional teams (like product design, health care, emergency care, editorial content creation and more) make faster, smarter decisions. Available on web, desktop, iOS, and Android, Convo distills what is most effective in enterprise social networks, task manager, project management and productivity apps to become the best workplace collaboration software for large, agile teams.

Zinc

Zinc

par Zinc

(1 avis)

Eighty percent of the workforce is deskless. In industries like hospitality, construction, retail, healthcare and field service, the workforce is not only mobile, they are disconnected from offices and computers 100% of the time. Zinc delivers a feature rich mobile communication platform that deskless and mobile employees embrace, with the security, compliance and administrative controls enterprises require.

Switchboard

Switchboard

par Synervoz

(0 avis)

Communicate spontaneously like you are in the same room.

Mattermost

Mattermost

par Mattermost

(48 avis)

Mattermost provides enterprise-grade collaboration solutions for the worlds leading organizations on a vibrant open source platform. Our private, hybrid and public cloud solutions offer secure, configurable, highly scalable messaging across web, mobile and PC with archiving, search, and deep integration across in-house systems.

Circuit

Circuit

par Unify

(18 avis)

Circuit improves teamwork by bringing together voice, video, screen share, messaging, and file sharing into a single tool with one view accessible through multiple devices and platforms. Circuit integrates with workflow apps like Box, Google Drive and Syncplicity, and offers a broad range of APIs for custom integrations. As a cloud collaboration platform, Circuit also integrates with existing telephony solutions.

Twist

Twist

par Doist

(8 avis)

Teamwork tools like email and group-chat are disorganized, dysfunctional and distracting. Twist is a team communication app that fosters mindful communication and gives modern teams a central place to grow their knowledge base and have organized, on-topic conversations that are accessible to everyone. Twist gives teams the space to fully discuss complex ideas and projects from start to finish without making people feel like theyre missing out if they dont respond immediately.

Crew

Crew

par Speramus

(5 avis)

Keep everyone on the same page. Crew powers the front-line of your business in one simple-to-use app. Over 10,000 businesses across every industry are using Crew to streamline communications, engage employees and drive business results. You can use Crew to immediately message all team members, distribute the schedule, find shift coverage and recognize top-performing employees across your organization.

Bolste Social

Bolste Social

par Bolste

(3 avis)

SOCIAL NETWORK Bolste is the leading all-in-one social collaboration solution, making it easy for businesses of all sizes to work simpler and smarter. By streamlining communication, tasks, file-sharing and feedback, Bolste keeps projects moving forward. The proprietary technology is instantly usable and customizable, and is available on the Web and via iOS and Android apps. Questions? 844-4BOLSTE

Cerri

Cerri

par Cerri

(1 avis)

Crafted in the heart of Montreal and inspired by Swiss precision and design, Cerri is the enterprise project management software that provides team collaboration and project management solutions to improve workflow and align teams. Our family of productivity apps prioritizes an intuitive, enjoyable user experience without sacrificing security. Deploy Cerri in the Cloud or On-Premise. Cerri is available in English, French, German, Russian, Spanish and Turkish.

Thirdspace

Thirdspace

par Thirdspace

(0 avis)

Promote company culture through team communication and knowledge sharing with simple communication tool.

TeamTab

TeamTab

par TeamTab

(0 avis)

TeamTab is a simple web, mobile-web and desktop app to help your team synchronize. Tell them when you'll be in the office, if you're available for a meeting or what you're working on, using colourful text badges, emojis or "Pingmojis"! TeamTab works great on top of your existing communication tools: our integration with Slack makes it easy to update your TeamTab status in Slack, thanks to our friendly chat bot.

Jandi

Jandi

par Toss Lab

(0 avis)

Collaboration solution with real time messaging, file sharing, search, and project management functionality for the entire team.

Topicbox

Topicbox

par Topicbox

(0 avis)

Topicbox is a new group email management tool from the team behind FastMail. Designed for small businesses, associations and professional groups, Topicbox increases team productivity with: Unlimited groups to keep conversations organized; Customized email delivery options for every member to minimize distractions; Searchable, skimmable team history for a better onboarding experience. Take advantage of our free 1-month trial. No credit card required!

Xmetryx

Xmetryx

par Xmetryx

(0 avis)

Strong, trusting relationships are essential for team effectiveness and individual well-being. Xmetryx Team Relationship Management tools measure peoples experiences versus their expectations. Closing gaps between experiences and expectations nurtures strong, trusting team relationships and individual engagement. Like radar for team relationships, Xmetryx gives you the quick, easy-to-use tools to identify, track, and close those gaps, and increase your team's effectiveness and well-being.

SIGNL4

SIGNL4

par Derdack

(0 avis)

SIGNL4 automatically notifies operations teams and provides for a 10x faster response to critical alerts, major incidents and urgent service requests. SIGNL4 connects with any 3rd party app and automates critical notification workflows with tracking and escalations. SIGNL4 is linking machines, IT or any other application to the right person at the right time ensuring the automated anywhere delivery of critical alerts and service requests.

Sameroom

Sameroom

par LeChat

(0 avis)

Collaboration tool that connects conversations between various teams that use different chat channels into one chatting stream.

Sococo

Sococo

par Sococo

(0 avis)

Communication and collaborative workplace for distributed teams - includes screenshare, messaging, and more.

Our People

Our People

par Our People

(0 avis)

Mobile communication platform that helps to connect your entire workforce and provide constructive feedback.