Logiciels de gestion des espaces de travail

Un logiciel de gestion des espaces de travail est utilisé par les planificateurs d'installations pour optimiser l'utilisation de l'espace de travail. Les professionnels du merchandising recourent à ce programme axé sur le commerce de détail pour planifier les placements de produits dans leurs magasins.

Pourquoi Capterra est gratuit

par Gensler

(2 avis)
Wisp is the only full-service space and occupancy management solution, delivered by the leader in workplace: configurable software with tailored implementation, SaaS, ongoing drawing maintenance, 30-60 day implementation, dedicated client services, scenario planning, and unlimited user licenses. Data is combined with interactive floor plans for real-time reporting. Real estate and facility teams excel with the right tools and metrics for strategic planning and daily management. En savoir plus sur Wisp SaaS space & occupancy management solution with live reporting, CAD updates, planning tools, wayfinding, and more for CRE & facilities. En savoir plus sur Wisp
SpaceRunner est une solution de planification et de gestion basée sur le web qui visualise l'équipement, les actifs et d'autres données sur n'importe quelle image, carte ou plan d'étage virtuel. Vous avez un espace. Vous devez garder une trace des informations sur ces choses dans cet espace. Informations telles que les garanties, la maintenance effectuée, les références et les numéros de série. Vous gardez probablement cette information dans des feuilles de calcul, des classeurs et des dossiers. SpaceRunner conserve toutes ces informations et plus encore ! En savoir plus sur SpaceRunner SpaceRunner est une solution de planification et de gestion basée sur le web qui visualise l'équipement, les ressources et autres données sur n'importe quelle image virtuelle. En savoir plus sur SpaceRunner

par POC System

(7 avis)
POC System est une plateforme SaaS dotée d'une interface graphique unique qui vous aide à optimiser le patrimoine commercial et l'espace de travail de votre entreprise. Deux solutions principales sont proposées : 1. Système de gestion de l'espace conçu spécialement pour les entreprises qui détiennent et gèrent des immeubles de bureaux ou des établissements commerciaux générant des rendements. 2. Système d'attribution de sièges conçu pour les moyennes et grandes entreprises ainsi que les espaces de coworking, qui fournit une plateforme visuelle facile à utiliser pour gérer la disposition des sièges dans le bureau et les espaces de travail. En savoir plus sur POC System Logiciel de gestion des installations SaaS qui aide les entreprises à gérer la disposition des sièges et les espaces de travail. En savoir plus sur POC System

par iOFFICE

(26 avis)
iOFFICE is the leading workforce-centric IWMS software and the only 100% SaaS platform for the Digital Workplace. CRE execs, facilities leaders, and digital workplace strategists can get vital tools and real-time data and analytics to effectively manage the workforce and the workplace. iOFFICE Hummingbird is the first collection of employee experience apps designed to instantly integrate with any IWMS to bring DIY and Concierge level services to help employees be their most productive at work. En savoir plus sur iOFFICE Integrated Workplace Management System gives workplace leaders and real estate professionals a better way to manage their facilities. En savoir plus sur iOFFICE

par Streamside Solutions

(22 avis)
Events2HVAC is the easy way to save energy, time, and money. It reduces energy use 20-40% by returning HVAC to unoccupied settings between events. Pre-start times ensure rooms are comfortable when the next event begins. Managers save 2-20 hours/week by NOT entering exception schedules for special events. Energy costs are reduced an average of $0.50 per square foot annually. Events2HVAC is powerful, flexible, and compatible with many systems. This software is the facility manager's autopilot! En savoir plus sur Events2HVAC Reduces energy use 20-40% by returning HVAC to unoccupied settings between events. Powerful, flexible and compatible with many systems. En savoir plus sur Events2HVAC

par SmartDraw

(65 avis)
Logiciel de création de diagrammes qui propose un formatage automatique, des centaines de modèles et un partage de diagramme simple. Créez des plans spatiaux résidentiels et commerciaux, des plans d'étage, des plans de site, des aménagements de bureaux, des plans de construction et bien plus encore. Dessinez et imprimez à n'importe quelle échelle. SmartDraw fonctionne sur n'importe quel appareil connecté à Internet et inclut un téléchargement de PC Windows. Importer, modifier et exporter Visio. MS Office complet et intégrations GSuite Box. Partage de fichiers et collaboration faciles. En savoir plus sur SmartDraw Logiciel de planification d'espace résidentiel et commercial facile. Dessinez et imprimez à n'importe quelle échelle. Comprend plus de 70 types de diagrammes. En savoir plus sur SmartDraw

par AgilQuest

(1 avis)
AgilQuest delivers workspace and meeting room booking software solutions for the modern workplace, alongside workplace analytics to answer your long and short term utilization questions. Our people-focused solutions help companies from enterprise to startup provide freedom and flexibility for employees, and measure and manage space, on-premise or in the cloud. AgilQuest solutions work on multiple interfaces including web browsers, smartphones, tablets, kiosks and digital signage. En savoir plus sur AgilQuest Workplace booking software for organizations who wish to provide freedom and flexibility for employees or share space with others. En savoir plus sur AgilQuest
Le moyen facile et abordable de rendre votre espace de travail jusqu'à 30 % plus efficace. Accordant ne nécessite ni compétences en CAO ni diplôme en architecture, avec une simple interface glisser-déposer. Des informations actualisées et précises peuvent être instantanément consultées par tous ceux qui en ont besoin. Planifiez les déménagements, suivez l'occupation, suivez les baux, utilisez les sondages, etc. avec un seul outil web. Une ressource incontournable pour les entreprises comptant quelques centaines de bureaux, jusqu'aux grandes multinationales. En savoir plus sur Accordant Le moyen facile et abordable de rendre votre espace de travail jusqu'à 30 % plus efficace. Ne nécessite ni compétences en CAO ni diplôme d'architecture. En savoir plus sur Accordant

par Skedda

(115 avis)
Skedda is all about scheduling space and managing online bookings in a visual way. Skedda offers unique scheduling features for spaces such as booking and pricing conditions by time, day, user and space, and sharing and dependency rules. Accessed with a custom URL, single sign on is available with Google, Facebook, Twitter and Microsoft. Designed to help venues and communities manage their space! Skedda is for space-style scheduling and online bookings. A space may be a court, studio, room, hot desk, and so much more!

par FM:Systems

(59 avis)
Les organisations modernes adoptent des approches de planification du lieu de travail rendues possibles grâce aux technologies mobiles et à une main-d'œuvre dynamique. La gestion des espaces de travail de FM:Interact prend en charge les besoins des installations en fournissant des outils aux espaces de travail alternatifs. La suite assure l'attribution de groupes d'espaces définis à un étage dans une zone ou un quartier et l'utilisation de vues graphiques pour identifier rapidement les zones et les quartiers de vos étages. Ce module est conçu pour offrir aux responsables des installations et aux professionnels de l'immobilier une visibilité complète sur l'espace, l'occupation et l'utilisation.

par SpaceIQ

(24 avis)
SpaceIQ is leading the digital transformation of the workplace with our cloud-based platform that turns facilities from cost centers into strategic business assets. SpaceIQ brings management tools and insights to help companies execute data-driven real estate decisions, increase operational excellence, and enhance employee experience. Reimagine Your Workplace(TM) at SpaceIQ.com. SpaceIQ provides the industry's most powerful, smart and easy-to-use CAFM/IWMS Facility Management Software for companies of every size
Space Designer 3D est une application en ligne qui permet aux utilisateurs de dessiner leurs plans d'étage en 2D et de parcourir les espaces intérieurs en 3D. Application en ligne destinée à dessiner des plans d'étage en 2D et à les visualiser en 3D.

par Accruent

(20 avis)
Solution d'entreprise de gestion des espaces et des occupations pour la planification et l'évaluation de l'utilisation des espaces. Plusieurs scénarios de planification peuvent être créés. Solution d'entreprise de gestion des espaces et des occupations pour la planification et l'évaluation de l'utilisation des espaces. Plusieurs scénarios de planification peuvent être créés.

par OfficeSpace Software

(18 avis)
Le logiciel OfficeSpace est un moyen intelligent, simple et efficace de répartir et de gérer votre espace. OfficeSpace fournit une solution unique pour la répartition et la gestion des espaces de travail au sein de l'entreprise. L'éditeur résout les problèmes auxquels sont actuellement confrontés les administrateurs de bureau et donne aux organisations les moyens d'optimiser la valeur des ressources existantes. OfficeSpace offre aux administrateurs un outil visuel puissant qui permet de gérer sans effort les déplacements des employés et de suivre précisément les bureaux à partager, les compartiments, les salles et les espaces. Gérez sans effort les déplacements des employés et les espaces de travail de l'entreprise. Suivez les plans de salle. Générez tous vos rapports de postes vacants et d'allocation d'espace.

par ShareDesk

(18 avis)
Optix est une plateforme mobile-première qui rend la gestion des espaces partagés intelligents et intuitifs. Tous les outils dont vous avez besoin pour gérer un lieu de travail moderne et connecté. Optix est une plateforme mobile-première qui rend la gestion des espaces partagés intelligents et intuitifs.

par JDA Software Group

(16 avis)
Planogram production and category management software for retailers. Planogram production and category management software for retailers.

par Robin Powered

(9 avis)
Planification en temps réel, tableaux d'état et cartes pour les salles de réunion, les bureaux et les collaborateurs dans votre bureau. La plateforme Robin évolue aux côtés de vos calendriers Outlook ou Google existants. Toutes les mises à jour d'une salle de réunion ou d'un espace de travail sont automatiquement synchronisées avec la totalité du calendrier du bureau via le tableau de bord web, l'application mobile ou l'affichage de salle. Aujourd'hui, Robin organise des réunions, des espaces de travail et des personnes dans des milliers de locaux à travers le monde. Planification en temps réel, tableaux d'état et cartes pour les salles de réunion, les bureaux et les collaborateurs dans votre bureau. Utilisez n'importe quel appareil ou calendrier.

par RELEX Solutions

(6 avis)
RELEX Solutions fournit un système intégré de planification de la distribution et de la chaîne d'approvisionnement qui fournit des résultats impressionnants à des clients dans le monde entier. Grâce à une prévision précise de la demande, un réapprovisionnement automatisé, une planification révolutionnaire de l'espace et à l'optimisation des assortiments, RELEX aide les entreprises à mieux planifier, à vendre plus et à gaspiller moins malgré l'évolution du marché. Une technologie agile qui s'adapte aux opérations et processus en évolution, que l'entreprise soit un challenger à croissance rapide ou une multinationale. RELEX Solutions fournit un système intégré de planification de la distribution et de la chaîne d'approvisionnement qui apporte des résultats impressionnants à des clients dans le monde entier.

par Work & People Analytics

(6 avis)
WPA is the premier employee effectiveness platform. Our platform delivers fast and deep insights into the work behaviors that matter most of your teams, departments or whole organizations. WPA combines valuable information about activity patterns, value networks, culture, and other relevant information of the workforce. By visualizing the needs and wants of every team or population we excel at scaling the conversation about how to make work better. WPA is the premier employee effectiveness platform. WPA delivers fast and deep insights into the work behaviors that matter most to you

par 20-20 Technologies

(5 avis)
AutoCAD-based space planning solution that helps create accurate furniture layouts and office space plans. AutoCAD-based space planning solution that helps create accurate furniture layouts and office space plans.

par QuickFMS

(4 avis)
QuickFMS is a cloud-based facility management software platform that provides your business with a modular system for automated management of your day-to-day business and infrastructure processes. It's a one-stop destination for organizing, structuring and running your business and infrastructure for maximizing your company's efficiency and performance. Whether you are an MNC or an SME, we ensure an all-around result for your company by helping you achieve a smoother operation. Cloud-based facility management tool that helps organize, structure and run all elements of your business for maximum performance.

par Digital Artflow

(4 avis)
Professional online 3d interior design software suitable for designers, architects, retailers, dealers and manufacturers. InnoPlanner come in many flavours, from basic designer accounts to white-label versions for ecommerce integration. An interior decoration 3D software accessible directly via browser without the hassle of installation or downloads.

par WebCheckout

(3 avis)
WebCheckout is a browser-based scheduling and resource management software application designed for and used by Higher Education, Broadcast, Automotive and other institutions for AV and IT equipment inventory, media assets, rooms and people. WebCheckout integrates with central administrative systems and provides modules for patron self-booking, help desk, billing, personnel scheduling and more. Schedule, manage and maintain portable and fixed equipment and facility inventories.

par INSITE

(2 avis)
Web-based CAFM system that helps institutions attain better management of their space and assets. Web-based CAFM system that helps institutions attain better management of their space and assets.

par Serraview

(1 avis)
Saas-based workplace optimization and workforce enablement solutions, enabling CRE professionals to manage and deliver todays modern workplace. Our solutions are designed to increase real estate portfolio utilization, streamline operations, and enable smarter, more productive work environments. Space planning software with portfolio modeling and workspace utilization tracking tools.
Trimble Manhattan fournit un système unique pour gérer plus efficacement le cycle de vie et les coûts des portefeuilles immobiliers et des installations. Sa gamme de modules couvre tous les aspects de la gestion immobilière : finances, projets, administration et comptabilité des baux, maintenance, aménagement de l'espace, déplacements et gestion de l'énergie. Manhattan aide les organisations à prendre des décisions commerciales plus éclairées, à réduire les coûts et à accroître les performances opérationnelles, financières et environnementales. Un système unique pour l'ensemble du cycle de vie de la gestion immobilière : finances, baux, projets, maintenance, espace, actifs et durabilité.

par Proximity Space

(1 avis)
Automate the day-to-day activities within your co-working space with door access, membership billing, & conference room bookings. Automate the day-to-day activities within your co-working space with door access, membership billing, & conference room bookings.
In Quant, our clients draw and manage the floorplans of thousands of stores and publish hundreds of thousands of planograms every year. Thanks to the smart automatic generating of planograms optimized according to sales based on user-defined templates it is possible to maintain the planograms in up-to-date state also in large sales networks with diverse stores without increasing demands on human resources. Cloud solution for space planning, category management, planograms, automatic ordering and shelf labels.

par Best Wave

(0 avis)
ReserveIt! - l'agenda en temps réel s'affiche directement à partir d'Outlook ou d'autres systèmes de calendrier. Aucun changement dans les méthodes de réservation de salle existantes n'est requis. ReserveIt! fonctionne en arrière-plan et met à jour tous les affichages de salle à chaque minute dans tout le bâtiment ! Contrôle total du format - arrière-plan, titre, sous-titre, pied de page, police de texte, style et couleur. Les écrans sont disponibles avec des lecteurs multimédias intégrés à moins de 500 dollars par pièce et peuvent être alimentés via une alimentation par Ethernet pour une installation peu coûteuse. Agendas des salles provenant directement d'Outlook ou d'autres systèmes de calendrier. Affiché à l'extérieur de chaque salle de conférence et mis à jour continuellement.

par WUN

(0 avis)
Comprend tous les outils dont vous avez besoin pour développer un espace de travail intelligent et connecté avec réservation, adhésion et gestion des installations. Comprend tous les outils dont vous avez besoin pour développer un espace de travail intelligent et connecté avec réservation, adhésion et gestion des installations.

par Guardian Global Systems

(0 avis)
Space Manager provides operational and strategic tools that aid clients in managing both traditional and agile workplaces. As a web-based system requiring little to no integration with existing IT, Space Manager allows users to record and plan churn, track space availability, and manage and report on space usage If there is any other relevant information needed please let us know! Space Manager providing workplace occupation, utilisation and performance reporting in both the traditional and Flexible Workplace
Retail space planning solution that allows planners to analyze planogram assortment and space utilization. Retail space planning solution that allows planners to analyze planogram assortment and space utilization.

par Retail Smart

(0 avis)
Micro space and shelf planning software that provides 2D planogram design, virtual 3D viewing of planograms, and real-time analytics. Micro space and shelf planning software that provides 2D planogram design, virtual 3D viewing of planograms, and real-time analytics.

par EasternGraphics

(0 avis)
Outil de planification d'espace et d'ameublement vous permettant de créer des aménagements intérieurs en 3D et des rendus photoréalistes à l'aide du catalogue de modèles 3D. Outil de planification d'espace et d'ameublement vous permettant de créer des aménagements intérieurs en 3D et des rendus photoréalistes à l'aide du catalogue de modèles 3D.

par Applied Predictive Technologies

(0 avis)
Designed to optimize space allocation through plan analysis and specific space recommendations by location and by category. Designed to optimize space allocation through plan analysis and specific space recommendations by location and by category.

par Planorama

(0 avis)
Digitaliser l'exécution de la vente au détail et le commerce pour les fabricants et les commerces de détail
Category management platform that automates the creation of data-driven planograms, localized assortment plans, and retail analytics. Category management platform that automates the creation of data-driven planograms, localized assortment plans, and retail analytics.

par Climbax Entertainment

(0 avis)
Automate your everyday tasks with Digicuro. Forget the spreadsheets, never lose a resource because of mis-management. We, at Digicuro have devised a solution so that you just focus on growth and expansion and our product will make it a cakewalk for other day to day management tasks. SaaS solution to end-to-end manage, automate, market and escalate the growth of your space.

par SpaceTrak

(0 avis)
Cloud software that radically simplifies occupancy planning and real estate forecasting saving significant time and costs. Cloud software that radically simplifies occupancy planning and real estate forecasting saving significant time and costs.

par Modulus Technologies

(0 avis)
Amspaces is leading coworking space management software for shared offices, flexible hubs, and coworking spaces. Amspaces is leading coworking space management software for shared offices, flexible hubs, and coworking spaces.