Logiciels d'assistance à distance

Un logiciel d'assistance à distance aide les professionnels de l'informatique à fournir un support informatique à distance à l'aide d'outils tels que le partage d'écran, le chat texte et la surveillance. D'autres fonctionnalités incluent des outils de réunions et de formations en ligne, ainsi que des enregistrements audio et vidéo et des outils de dessin. Outre le logiciel d'assistance à distance, les acheteurs pourront également être intéressés par un logiciel de CRM, un logiciel pour service client, un logiciel CRM en ligne, un logiciel de gestion des connaissances, un logiciel pour call centers, un logiciel helpdesk, un logiciel de gestion des plaintes, un logiciel de suivi des problèmes, un logiciel pour support technique ou un logiciel de support en ligne (chat).

Pourquoi Capterra est gratuit

par SolarWinds

(209 avis)
Dameware is synonymous with affordable, reliable, and safe remote support software. SolarWinds offers two remote support solutions: on-premises or cloud based. Dameware Remote Everywhere (DRE) is the fast, simple, and lightweight cloud-based version designed to help IT professionals respond to and solve issues quickly. Dameware Remote Support (DRS) is an affordable and easy-to-use on-premises software designed to simplify and accelerate remote IT administration tasks. En savoir plus sur Dameware Easy to use and affordable remote control and remote IT administration tool for Windows, Mac, and Linux platforms. En savoir plus sur Dameware

par LogMeIn

(111 avis)
GoToAssist s'appelle désormais RescueAssist. RescueAssist propose une assistance à distance leader sur le marché et une gestion de centre de service basée sur ITIL pour améliorer les opérations IT et réduire les coûts. Les nouvelles fonctionnalités incluent un temps de connexion ultrarapide, une assistance adaptée comprenant un chat, un affichage à distance et un transfert de fichiers, une prise en charge intégrée au canal (intégrations aux applications comme Slack), une prise en charge des appareils mobiles ainsi qu'un partage de caméra. En savoir plus sur RescueAssist GoToAssist s'appelle désormais RescueAssist. Et la solution est deux fois plus rapide. RescueAssist identifie et résout rapidement les problèmes grâce au logiciel d'assistance à distance. En savoir plus sur RescueAssist

par Zendesk

(2 045 avis)
Great support and a consistent brand experience shouldn't stop when customers connect with businesses on the go. Zendesk's remote helpdesk software helps companies meet customers, and their expectations, whether they're online, in line, or just waking up. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. En savoir plus sur Zendesk Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and SMS. En savoir plus sur Zendesk

par SecureLink

(60 avis)
SecureLink gère l'accès sécurisé et l'assistance à distance pour les entreprises et les fournisseurs de technologies. Les entreprises de classe mondiale dans plusieurs secteurs hautement réglementés, notamment les soins de santé, la vente au détail, le gouvernement, les finances, le droit et les jeux, comptent sur la plateforme SecureLink pour contrôler l'accès au réseau, assurer la conformité, gérer les pistes d'audit, réduire les délais de résolution et réduire la responsabilité. En savoir plus sur SecureLink SecureLink est le leader de l'accès distant sécurisé des tiers pour les entreprises et les fournisseurs de technologies hautement réglementés. En savoir plus sur SecureLink
MSP Anywhere est un logiciel web de contrôle à distance pour les entreprises de services informatiques qui ont besoin de résoudre les problèmes de leurs clients à distance et rapidement. Chat bidirectionnel en direct, durée de connexion moyenne de 5 secondes, sessions distantes réactives et excellents outils d'assistance à distance (comme le visualiseur d'événements Windows et la ligne de commande). MSP Anywhere est 100 % cloud et facile à essayer, acheter et utiliser. En savoir plus sur Solarwinds Take Control MSP Anywhere est un logiciel de contrôle à distance rapide et fiable qui vous permet d'offrir une excellente assistance à distance à vos clients des services informatiques. En savoir plus sur Solarwinds Take Control

par ConnectWise

(1 284 avis)
ConnectWise Control (anciennement ScreenConnect) est une solution d'assistance à distance entièrement fonctionnelle. Le logiciel vous permet de visualiser et de contrôler à distance des appareils de n'importe quel endroit disposant d'une connexion internet. En tant que technicien, que vous preniez principalement en charge les ordinateurs personnels de vos clients ou la vaste infrastructure d'une grande entreprise, la possibilité de résoudre rapidement et efficacement les problèmes vous aide à gagner du temps et à améliorer la satisfaction client. En savoir plus sur ConnectWise Control Collaborez, organisez des sessions de formation, effectuez des mises à jour de projets et discutez avec vos clients grâce à ConnectWise Control. En savoir plus sur ConnectWise Control

par Goverlan Inc.

(65 avis)
Goverlan Reach est une solution de support informatique/d'accès à distance pour les administrateurs système, les techniciens et les ingénieurs. Elle est conçue pour simplifier le support informatique et la gestion des systèmes. Goverlan Reach fournit : Accès sécurisé à vos machines ou à vos utilisateurs, peu importe où ils se trouvent. /Contrôle à distance de classe professionnelle /Administration Active Directory et gestion des mots de passe /Gestion des systèmes en coulisses /Distribution de logiciels et de correctifs /Automatisation des processus informatiques /Gestion de la conformité et de la sécurité En savoir plus sur Goverlan Reach Goverlan Reach est une solution de support informatique à distance pour les administrateurs système, les techniciens de support informatique et les ingénieurs. En savoir plus sur Goverlan Reach
Netop Remote Control est un logiciel conçu pour les grandes entreprises à la recherche d'un accès distant sécurisé et conforme dans des environnements informatiques complexes. Approuvé par la moitié des entreprises de Fortune 100, c'est la solution préférée des entreprises qui accordent de l'importance à un excellent retour sur investissement de l'assistance à distance. Les fonctionnalités incluent des groupes d'utilisateurs fermés et des packages de déploiement sécurisés, des stratégies de sécurité des rôles et du temps/des emplacements, la liste blanche des applications et la confirmation des paramètres d'accès pour les ouvertures de session. En savoir plus sur Netop Remote Control Netop Remote Control est un logiciel conçu pour les grandes entreprises à la recherche d'un accès distant sécurisé et conforme dans des environnements informatiques complexes. En savoir plus sur Netop Remote Control

par Kaseya

(137 avis)
Le système de sauvegarde et reprise après incident Kaseya fournit des solutions automatisées en temps réel de sauvegardes de disque, de création d'images disques, de sauvegardes au niveau des fichiers et de restaurations complètes pour les serveurs et postes de travail Windows. Contrairement aux produits classiques basés sur des fichiers, Kaseya BUDR crée une image de l'état complet du système, y compris le système d'exploitation, les applications métier, les paramètres utilisateur, les pilotes et les données, afin de donner aux administrateurs le cadre nécessaire pour reconstruire complètement un système en moins d'une heure. En savoir plus sur Kaseya VSA Fournit des solutions automatisées en temps réel de sauvegarde de disque, de création d'images disques, de sauvegardes au niveau des fichiers et de restauration complète pour les serveurs et postes de travail Windows. En savoir plus sur Kaseya VSA

par Atera

(111 avis)
Atera est une plateforme de gestion informatique basée sur le cloud qui fournit une solution tout-en-un conçue pour les prestataires d'infogérance. Atera offre RMM, PSA (Professional Services Automation) et Helpdesk et accès à distance dans une solution puissante. La plateforme innovante d'Atera est simple à utiliser, permettant aux MSP d'embarquer rapidement. Utilisez cette plateforme pour prendre en charge n'importe quel appareil, n'importe où avec un logiciel de bureau à distance intégré. Le type de licence disruptif d'Atera permet aux prestataires d'infogérance de payer par technicien avec des agents illimités. Ils offrent un essai gratuit de 30 jours, alors inscrivez-vous et commencez dès maintenant ! En savoir plus sur Atera Gestion et surveillance à distance (Remote Monitoring Management, RMM), automatisation des services professionnels (Professional Service Automation, PSA) et contrôle à distance : tout pour le bonheur du client en un seul endroit. En savoir plus sur Atera

par NinjaRMM

(52 avis)
NinjaRMM est une plateforme informatique SaaS tout-en-un qui simplifie l'assistance informatique à distance. Accédez instantanément à vos ordinateurs clients via TeamViewer/Splashtop intégré. Ninja est fourni avec les deux solutions pour fournir un accès sans surveillance ou assisté et prend en charge Windows et Mac. Construite sur une plateforme cloud simple et intuitive avec un ensemble robuste de fonctionnalités, cette solution vous permet d'être opérationnel en 5 minutes, sans serveur. En savoir plus sur NinjaRMM NinjaRMM, en partenariat avec TeamViewer et Splashtop, propose une expérience transparente de la surveillance et de la gestion à distance. En savoir plus sur NinjaRMM
Remote support, online meetings and demonstration tools offering website integration, screen sharing, audio and desktop recording. Browser- based, no download HTML5 viewer, blazing fast Windows RDP support, access and manage unattended PCs. En savoir plus sur Remote Support and Meetings Remote support, online meetings and demonstration tools offering website integration, screen sharing, audio and desktop recording. En savoir plus sur Remote Support and Meetings
Zoho Assist, your one-stop solution for remote support, screen sharing and remote access helps you access remote desktop of your customers or share your screen and manage unattended computers easily. Get started today with one of the industry's most secure, reliable and affordable software. Requires no prior installation. Cross-platform support available. Works across devices. Supports all major web-proxies and firewalls. En savoir plus sur Zoho Assist Zoho Assist provides a simple and straight forward user interface to connect to remote computers anywhere on the globe. En savoir plus sur Zoho Assist
ISL Light est une solution de bureau à distance basée sur le web qui permet d'accéder et de contrôler tout ordinateur Windows, Mac ou Linux en quelques secondes à partir de tout ordinateur ou appareil mobile ou de fournir une assistance technique ad hoc aux utilisateurs d'appareils mobiles. Partage d'écran multiplateforme, sécurisé, à haute vitesse, basé sur le cloud ou sur site. ISL Light fait partie du progiciel ISL Online tout-en-un qui inclut dans une même licence l'assistance à distance, l'accès à distance, le chat en direct et un logiciel de conférence web. En savoir plus sur ISL Light Remote Desktop Il s'agit d'une solution basée sur le web qui permet de se connecter à tout ordinateur ou appareil mobile. Partage d'écran multiplateforme, sécurisé et à haute vitesse. En savoir plus sur ISL Light Remote Desktop

par AnyDesk Software

(236 avis)
AnyDesk est le logiciel de bureau distant le plus rapide au monde actuellement disponible sur le marché. Il est idéal pour le partage de bureau, l'assistance à distance et la présentation web. En savoir plus sur AnyDesk AnyDesk est le logiciel de bureau distant le plus rapide au monde actuellement disponible sur le marché. Il est idéal pour le partage de bureau, l'assistance à distance et la présentation web. En savoir plus sur AnyDesk
Remote access and support made easy. Unlimited on-demand remote assistance for only $99/year, and unattended remote access plans starting at just $149/year for 25 PCs, making dualmon the price leader for remote access solutions. No installation needed for users to get assistance. Unlimited seats for support reps, and unlimited deployments. Custom cobranding, session recording, file transfer, remote printing, remote diagnostics, usage reporting, and more. Start your two-week free trial today! En savoir plus sur dualmon Remote Access A secure web-based solution for on-demand remote support and remote access. Connect from anywhere, unlimited users and deployments. En savoir plus sur dualmon Remote Access
Conçu spécifiquement pour les prestataires d'infogérance (MSP) et les professionnels de l'informatique, Naverisk est équipé d'un service d'assistance et d'une billetterie intégrés. De plus, il est possible de créer des tickets manuellement ou automatiquement et de définir des paramètres d'accord et de facturation par défaut. Plusieurs techniciens peuvent suivre les temps et l'information concernant un ticket unique. Contrairement à d'autres fournisseurs PSA (automatisation des services professionnels) sur le marché, les composants de billetterie web de Naverisk sont construits à partir de la base du produit. En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA Support à distance et solution de billetterie intégrée à la plateforme de surveillance et de gestion à distance Naverisk tout-en-un pour les services informatiques prestataires d'infogérance. En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA

par Cloud Management Suite

(25 avis)
Our unique, multipoint remote management allows you to remote control any systems in your organization from any browser without deploying a remote control client. Our remote control viewer uses HTML5 which enables access to any device, inside or outside of your network from a simple browser. No software required. En savoir plus sur Agentless Remote Control Remote control any systems in your organization from any browser without deploying agents. En savoir plus sur Agentless Remote Control

par R HUB Communications

(20 avis)
R-HUB secure remote support and remote access servers are on-premises solution for collaborative remote support, unattended support and remote access. Robust, secure and fast. Self-update. Support customers or employees. Unlimited users. Major features include remote control, remote desktop sharing, file transfer, recording, audio and video, small meeting, and so on. Starts at $395 one time. No monthly fees. You own it! You control it! En savoir plus sur TurboMeeting R-HUB secure remote support and remote access server is an on-premises solution. Unlimited users. You own it. No monthly fees. En savoir plus sur TurboMeeting
Remotely support your clients' computers and provide them with remote access. Manage your computers from practically any device. En savoir plus sur Splashtop Remote Support Remotely support your clients' computers and provide them with remote access. Manage your computers from practically any device. En savoir plus sur Splashtop Remote Support

par Techinline

(294 avis)
Cost-effective and easy-to-use remote support application designed for delivering unattended and on-demand support to clients located anywhere in the world. Starting at just $25 per month, FixMe.IT provides multi-session handling, unlimited on-demand support and access up to 150 unattended machines. Other key features include branding, multi-monitor navigation, two-way desktop sharing, file transfer, drawing tools, session recording, reporting, and much more. En savoir plus sur FixMe.IT Remote support app designed for connecting to client machines within seconds to securely deliver on-demand or unattended support. En savoir plus sur FixMe.IT
Manage vendor and internal remote access requests, approvals and connectivity securely without granting VPN access. VIZOR Remote Access manages the complete remote access request process from request approval to session recording for auditing. End-to-end encrypted remote connections are restricted to specific systems associated with each vendor. En savoir plus sur VIZOR Remote Access Manage vendor and internal remote access requests, approvals and connectivity securely without granting VPN access. En savoir plus sur VIZOR Remote Access

par TeamViewer

(4 578 avis)
TeamViewer connecte n'importe quels PC, serveur ou périphérique sur n'importe quelle plateforme globalement en quelques secondes. Disponible dans plus de 30 langues, TeamViewer est l'un des fournisseurs de logiciels d'assistance à distance et de gestion de réunion en ligne les plus populaires au monde, couvrant plus d'un milliard d'appareils. Mettre l'accent sur les technologies basées sur le cloud pour permettre un support en ligne, en collaborant en temps réel à travers le monde, avec un portefeuille de produits étendu, incluant ITBrain (anti-malware), Monitis (système de surveillance de site) et Blizz (collaboration en ligne). Le logiciel d'assistance à distance TeamViewer vous permet de vous connecter de manière sécurisée aux ordinateurs clients, d'accéder aux fichiers et aux applications et de contrôler leur bureau.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds software for better customer relationships. It empowers organisations to improve customer engagement and better understand their customers. Zendesk products for customer support, help centre and live chat are easy to use and implement and helps business innovovate and scale. More than 80,000 companies such as Uber Groupon, Box, Airbnb and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk Help Centre is a self-service destination featuring knowledge base articles, community forums, and a customer portal

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk, call center, and live chat software for better customer relationships. People interact with businesses everyday across multiple channels like email, phone, chat, and social media. Zendesk brings all this together in one beautifully simple platform, enabling you to create more meaningful, personal and productive relationships with customers. More than 81,000 companies trust Zendesk to provide better customer experiences in over 150 countries and 40 different languages. Zendesk enables companies to deliver support, scale with self-service, and differentiate with proactive engagement.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk développe des logiciels helpdesk pour améliorer les relations avec les clients. Ces produits permettent aux entreprises d'être plus fiables, plus flexibles et plus évolutives. Ils contribuent à améliorer la communication et à rentabiliser les énormes volumes de données. De plus, ils fonctionnent en synergie pour convertir les interactions en relations durables. Plus de 200 000 entreprises telles que Uber, Groupon, Box, Airbnb et Disney utilisent Zendesk pour réduire leurs coûts d'assistance, augmenter leur productivité et améliorer la satisfaction de leurs clients. Zendesk permet aux entreprises de fournir une assistance, d'adapter le libre-service et de se différencier avec un engagement proactif.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver support, scale with self-service, and differentiate with proactive engagement.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and SMS.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk and remote support software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. From start ups to Fortune 500 companies, over 200,000+ customers trust Zendesk with their customer support needs.

par Zendesk

(2 045 avis)
Zendesk builds help desk and remote support software for better customer relationships. Our products allow businesses to be more reliable, flexible, and scalable. They help improve communication and make sense of massive amounts of data. Above all, they work together to help turn interactions into lasting relationships. More than 200,000 companies such as Uber, Groupon, Box, Airbnb, and Disney are using Zendesk to lower their support costs, raise productivity, and increase customer satisfaction. Zendesk enables companies to deliver excellent customer support through multiple channels including email, chat, call and sms.

par ConnectWise

(1 284 avis)
ConnectWise Control (anciennement ScreenConnect) prend en charge le partage d'écran 1:1 via l'assistance à distance et les outils d'accès à distance. Avec les réunions à distance, le modèle d'utilisation a été étendu pour fournir un outil de réunion distante riche en fonctionnalités qui permet un nombre illimité de participants. Les réunions en ligne aident les utilisateurs à collaborer, à organiser des sessions de formation, à effectuer des mises à jour de projets, à discuter ou plein d'autres choses. Collaborez, organisez des sessions de formation, effectuez des mises à jour de projets et parlez avec vos clients grâce aux réunions à distance de ConnectWise Control.

par BeyondTrust

(965 avis)
Bomgar est la solution de gestion des accès sécurisés la plus utilisée pour renforcer les entreprises. Les solutions d'assistance à distance, de gestion des accès privilégiés et de gestion des identités de Bomgar aident les professionnels de l'assistance et de la sécurité à améliorer la productivité et la sécurité en permettant des connexions sécurisées et contrôlées vers n'importe quel système ou appareil, partout dans le monde. Bomgar est utilisé par plus de 10 000 organisations dans 80 pays pour fournir des services d'assistance de qualité supérieure et réduire les menaces pesant sur les données et les systèmes importants. Bomgar est privé. Bomgar est le leader des solutions de gestion des accès sécurisés offrant une connexion sécurisée et contrôlée à n'importe quel appareil.
Zoho Assist est une solution d'assistance, de partage d'écran et d'accès à distance qui vous permet d'accéder au bureau distant de vos clients, de partager votre écran et de gérer facilement des ordinateurs sans surveillance. Commencez dès aujourd'hui avec l'un des logiciels les plus sûrs, fiables et abordables du secteur. Ne nécessite aucune installation préalable. Prise en charge multiplateforme disponible. Fonctionne sur tous les appareils. Prend en charge les principaux serveurs web et pare-feu. Zoho Assist fournit une interface utilisateur simple et facile à connecter aux ordinateurs distants partout dans le monde.
LogMeIn Rescue is a powerful, easy-to-use remote support solution for PCs, Macs, mobile devices, and more. Rescue is built to serve teams of all sizes, from small helpdesks to the world's largest support organizations, and everyone in between. Rescue helps you provide technical support to your employees, your customers, or both, with a solution that is fast, reliable, flexible, and easy to use. Real-time remote control of a customer's computer over the web for help desks, support softwares, IT organizations, and more.

par Upscope

(74 avis)
Onboard and support your users like they've never experienced before. Upscope cobrowsing is the one click, no-download, interactive screen sharing for effortless onboarding and support: 1. In one click, see what your user sees, without downloads. 2. Use your mouse on THEIR screen to click and scroll for them. 3. Do this from your live chat system or when they phone in. Beautifully integrates with Intercom, Zendesk, Olark, Livechatinc and your existing phone system. Upscope co-browsing is instant no-download screen sharing for effortlessly onboarding and supporting even your toughest users.

par NinjaRMM

(52 avis)
NinjaRMM is an all-in-one SaaS IT platform that streamlines remote IT support. Instantly access your client machines through integrated TeamViewer / Splashtop. Both solutions are bundled with Ninja to provide unattended or attended access and supports both Windows and Macs. Built on an easy and intuitive cloud-based platform with a robust set of features, you can get up and running in 5 minutes, no servers required. NinjaRMM partners with TeamViewer and Splashtop to provide a seamless experience for remote monitoring and management.

par Realvnc

(43 avis)
VNC Connect est un logiciel de partage d'écran qui vous permet de résoudre des problèmes, d'aider les gens et de travailler à distance.

par iSupport Software

(31 avis)
GWI is a leading global provider of Service Desk and Help Desk software solutions. Our flagship product, iSupport, is used by more than 250,000 help desk professionals every day to help them solve their most demanding support issues. GWI offers two editions (Incident Management and Service Desk) with the power and flexibility to meet your company's needs as they change over time. GWI solutions enable you to manage Incidents, Problems, Changes, CMDB, Assets, Knowledge, Workflows, and more. End users can submit requests for service, search for solutions, and view the status of their open incidents.
CloudBerry Remote Assistant est un freeware Windows destiné au partage de bureau et au contrôle à distance. Cette solution est conçue pour accéder de manière rapide et sécurisée à un ordinateur de bureau ou un serveur distant et les contrôler sur Internet. CloudBerry Remote Assistant est un freeware qui vous permet d'établir une connexion à distance avec votre ordinateur de bureau.

par RemotePC

(21 avis)
Accès à distance pour votre PC ou Mac depuis n'importe où, même sur un iPhone ou un iPad. Prenez en charge plusieurs ordinateurs distants en temps réel. Restez connecté à votre ordinateur de bureau ou personnel sans avoir à vous déplacer. Gérez facilement des fichiers, transférez des données et imprimez des documents à distance. Invitez des collaborateurs à accéder temporairement à votre ordinateur pour travailler en temps réel sur des présentations, des documents, etc. RemotePC est une solution d'accès à distance permettant aux utilisateurs d'accéder à leur PC ou à leur Mac depuis n'importe quel endroit, y compris avec des appareils mobiles.
Gérez et surveillez plusieurs systèmes simultanément sur un réseau local, un réseau étendu et Internet. NetSupport Manager associe un contrôle à distance sécurisé depuis un ordinateur de bureau, un ordinateur portable, une tablette ou un smartphone. Surveillez plusieurs systèmes en une seule action, offrez une assistance à distance, collaborez et même enregistrez ou lisez des sessions. Au besoin, rassemblez un inventaire matériel et logiciel en temps réel, surveillez les services et visualisez même la configuration du système à distance pour résoudre les problèmes rapidement. Fournit une solution unique pour l'assistance à distance : surveillez plusieurs systèmes à la fois à partir d'un ordinateur de bureau, d'un ordinateur portable, d'une tablette ou d'un smartphone.

par Devolutions

(16 avis)
Wayk Now is a flexible, easy-to-use and lightweight remote desktop access solution that reduces implementation time and increases security. Wayk Now is an ideal remote desktop access solution that delivers the best of both worlds for IT professionals and executives alike: efficiency, security and control on one side, and affordability and investment protection on the other! Wayk Now is free for personal AND business use! Wayk Now lets you take control of a remote computer, or allow an authorized user to take control of your computer.

par Remote Utilities

(10 avis)
Remote Utilities est un logiciel de bureau à distance offrant un accès sécurisé aux stations de travail, aux serveurs et aux ordinateurs portables via un réseau LAN et via Internet. Affichez l'écran d'un PC distant et contrôlez sa souris et son clavier comme si vous étiez assis juste devant lui. Avec RU, vous pouvez fournir une assistance technique à vos clients et aider vos amis, ainsi que les membres de votre famille. Le programme est gratuit pour une utilisation professionnelle et personnelle pour un maximum de 10 PC à distance. Un logiciel de bureau à distance qui vous permet d'accéder à distance aux PC LAN et de fournir une assistance à distance via Internet.

par Nischint Technologies

(8 avis)
An advanced device management solution focused on education and SMEs, working across Android, iOS and windows platforms. An advanced device management solution focused on education and SMEs, working across Android, iOS and windows platforms.

par RemoteToPC

(7 avis)
Remote support tools for remote PC access and remote IT management. Plans for home or office remote PC access, or for remote PC support, with unattended remote access & built-in RMM tools for remote PC assistance. Unattended remote desktop access , remote monitoring & alerts. An affordable Lite-RMM designed by IT people for IT people.

par Pilixo

(6 avis)
Logiciel de contrôle à distance conçu sur une plateforme HTML5. Connectez-vous aux appareils en quelques secondes grâce à cette solution d'accès à distance en instance de brevet. Développé pour les appareils Windows et Mac, Remo est le logiciel de bureau à distance HTML5 le plus rapide sur le marché. Les fonctionnalités comprennent des connexions à distance sans surveillance via un navigateur web, le transfert de fichiers, le redémarrage en mode sans échec, etc. Informez-vous également sur Remo Assist, une solution de contrôle à distance unique. Capacité à devenir administrateur et possibilité de jouer agréablement avec l'UAC de Windows. Ce logiciel de contrôle à distance basé sur le web ne coûte que 475 dollars par an par utilisateur admin, avec un nombre illimité d'utilisateurs finaux.

par LiteManagerTeam

(5 avis)
Le programme permet de contrôler rapidement et facilement le bureau de l'ordinateur en temps réel avec une prise en charge complète de Windows 7 Aero, il fournit un accès distant sécurisé au système de fichiers, aux processus et aux services de l'ordinateur distant. LiteManager intègre des outils permettant de créer une carte réseau, de collecter des données techniques, de les déployer et de les mettre à jour à l'aide de services d'installation à distance et de nombreuses autres fonctionnalités. Logiciel de gestion des cours. Logiciel d'accès à distance pour l'administration à distance, le contrôle à distance, l'apprentissage à distance et l'assistance à distance. Logiciel de gestion des cours.

par Instant Housecall

(4 avis)
Easily deliver remote desktop support through firewalls with no configuration Easily deliver remote desktop support through firewalls with no configuration

par ScreenMeet

(4 avis)
ScreenMeet est un logiciel d'assistance à distance moderne basé sur le cloud. Affichez et contrôlez instantanément n'importe quel appareil depuis votre navigateur. Intégré à Zendesk et Salesforce, ScreenMeet vous aide à résoudre les problèmes des clients simplement et facilement depuis votre navigateur. Quelques secondes suffisent pour démarrer une session, voir l'appareil du client (Windows, MAC, Android ou iOS), utiliser un pointeur laser et prendre le contrôle, si nécessaire. Enfin une solution d'assistance à distance qui fonctionne. ScreenMeet convient aux entreprises SaaS, e-commerce, d'applications et de téléphonie. Assistance à distance moderne basée dans cloud. Un moyen rapide et facile pour voir et contrôler n'importe quel appareil en quelques secondes seulement.

par SnapSupport

(4 avis)
SnapSupport is a field engineer companion app on mobile and web, that can be used by FSE's(Field Service Engineers/construction teams/Installation Engineers) to collaborate with their in house experts using collaboration tools such as live video, chat and Google Glass. It enables having your best technician in the field every time, by enabling support remotely through the SnapSupport app. SnapSupport is IoT enabled and can be further used for Quality Approvals and assigning tasks. eal time field support application connecting field service engineers to their in house product experts during service appointments.

par ZBillingNET

(2 avis)
Z-Billing est un logiciel web de facturation récurrente, de facturation et de support. ~ ZB est la meilleure option lorsqu'on recherche : - Logiciel de facturation d'abonnement - Logiciel de facturation récurrente - Logiciel de gestion de licence - Logiciel de facturation WebHosting - Gestion d'application SaaS - Logiciel de ticket de support - Et plus ! Pour ! ZB est un logiciel de facturation récurrente abordable pour les PME ainsi que de ticket de support et système de facturation.
Logiciel gratuit pour un support PC à distance. Travaillez comme si vous étiez présent localement, transférez des fichiers et utilisez le chat. Bureau à distance complet. Utilisez Iperius Remote pour bénéficier d'une assistance à distance pour vos clients, en travaillant à domicile, en transférant des fichiers ou en partageant votre écran avec un nombre illimité d'utilisateurs pour des démonstrations et des réunions. Installez Iperius Remote en tant que service pour un accès sans surveillance. Logiciel d'assistance à distance gratuit et complet, facile à utiliser, léger et puissant.

par TruGrid

(2 avis)
Simplifies corporate-wide access to Enterprise Workspaces (desktops/servers) that are based on Microsoft Remote Desktop Services (RDS). Includes fully-integrated security and cloud scalability. 30-day trial available; no credit card required for trial. Inquire about Service Provider pricing. Simplifies corporate-wide access to Enterprise Workspaces (desktops/servers) that are based on Microsoft Remote Desktop Services (RDS).

par Fastviewer UK

(1 avis)
Logiciel de partage de bureau - réunions en ligne, présentations, formation/support à distance et partage de documents avec un modèle de licence simultané. Logiciel de partage de bureau - réunions en ligne, présentations, formation/support à distance et partage de documents avec un modèle de licence simultané.

par Surfly

(1 avis)
Surfly est une technologie évoluée de co-navigation/partage web qui rend le partage de sessions web extrêmement simple. Contrairement à Teamviewer, Surfly ne vous demande pas de télécharger de logiciels ou plug-ins supplémentaires et ne requiert aucune configuration additionnelle. Surfly peut être utilisé comme un service gratuit via Surfly.com ou il peut être intégré dans d'autres produits (applications ou sites web) pour offrir une expérience en ligne haut de gamme à tous vos clients. Vous pouvez utiliser Surfly comme un outil de vente, d'assistance en ligne et de présentation. Une solution de co-navigation avancée qui permet à deux personnes ou plus de naviguer sur Internet en même temps et à distance. Aucun téléchargement requis.
The augmented support solution is the number one solution for real time support with complex issues. It lets you add virtual elements in real time to the conversation. The virtual elements are shown in real time on both sides of the call. It adds great value, replacing long descriptions by a soft touch on the screen. Augmented support is a cloud based solution that lets you communicate worldwide with voice and video. Every smart device can connect to our server. Cloud based Augmented Reality Solution for providing real time remote technical support in Field Service and Customer Support.

par HPE MyRoom

(1 avis)
A collaboration and meeting room software for both the Enterprise and the SMB. A collaboration and meeting room software for both the Enterprise and the SMB.
Supremo est un logiciel léger permettant de contrôler à distance des ordinateurs/serveurs et d'organiser des réunions. Il n'a pas besoin de configuration de routeur ou de pare-feu et peut être installé en tant que service pour réaliser des accès sans surveillance. Supremo est conçu pour des installations illimitées sur un nombre illimité d'ordinateurs et permet plusieurs connexions, simplement par échange d'identifiant et de mot de passe. Cette application est sécurisée grâce au protocole cryptographique TLS 1.2 et peut également être personnalisée avec votre marque/logo. Gratuit pour un usage personnel. Un logiciel d'accès et d'assistance à distance convivial vous permettant de connecter en toute sécurité votre smartphone et votre tablette à des ordinateurs et des serveurs.

par baramundi Software USA

(1 avis)
Direct, real-time connection to every network endpoint. Full and transparent control of target systems with user notification for remote troubleshooting and maintenance. Independent logon to unmanned endpoints. Built-in security for dropped connections. Management and control of servers. Real-time connection to every network endpoint. Full control of unmanned or in-use systems for remote troubleshooting and maintenance.

par Rise Technologies

(0 avis)
A software-platform for the industry 4.0 that makes the collaboration with your service team easier, faster and more efficient. A software-platform for the industry 4.0 that makes the collaboration with your service team easier, faster and more efficient.

par CT-Assist

(0 avis)
A cloud managed, remote access and support tool that allows users to remotely manage computers over the internet. A cloud managed, remote access and support tool that allows users to remotely manage computers over the internet.

par Eltima Software

(0 avis)
Remote support tool that provides tech support through custom GUI, diagnostics, insights, and analytics. Remote support tool that provides tech support through custom GUI, diagnostics, insights, and analytics.
Cobrowsing software that allows sales and support teams to get on the same page as your customers with one click. Cobrowsing software that allows sales and support teams to get on the same page as your customers with one click.

par DTM Datentechnik Moll

(0 avis)
Envimonitor provides remote environmental monitoring software in a data center on any web-enabled device. Envimonitor provides remote environmental monitoring software in a data center on any web-enabled device.

par Digi International

(0 avis)
Digi Remote Manager is a remote support software that visually monitor, update and maintain the performance requirements. Digi Remote Manager is a remote support software that visually monitor, update and maintain the performance requirements.
Remote access via the RDP protocol; HOB X11Gate uses the RDP protocol for remote access and converts the native X protocol accordingly, which reduces the bandwidth used and shortens the response times. Server farms can be easily constructed due to remote access sessions for many users. Freeware for private users Please note: After installation, a software key is required. To receive it, please send an e-mail with the subject "Free X11Gate" to marketing@hob.de . The purely software-based HOB X11Gate ensures secure and bandwidth-optimized access to Linux/Unix systems using the RDP protocol.
Remote Access Plus is a secure and comprehensive enterprise remote support solution that helps system administrators and IT help desk technicians in troubleshoot Windows, Mac and Linux computers from a central location. Powerfully built tools like advanced remote desktop sharing, remote command prompt, registry, Wake on LAN, remote shutdown, file manager and more enables elite remote assistance and considerably reduces troubleshooting time from days to minutes. Remote Access Plus is a secure remote support solution that lets you remotely govern computers anywhere on the globe

par ITmanager.net

(0 avis)
Remote Monitoring and Management software as a service for MSPs and IT departments. Monitor and manage all your servers and networks using your IOS device, Android device or our web app. Active Directory, Windows Administration, VMware, Hyper-V, Xenserver, Office 365, Google Apps and Microsoft Exchange all support. SSH, Telnet, VNC, RDP, ARD as well. Mobile-first RMM SaaS. Monitor and manage all your servers and networks using your phone.

par Image Retail Solutions

(0 avis)
Technical support help-desk software that features system health monitoring, remote access, file transfer, and much more. Technical support help-desk software that features system health monitoring, remote access, file transfer, and much more.
Enable Support Teams to provide instant and secure remote support to end users and customers with our Remote Support apps. Designed to leverage Microsoft Configuration Manager with the ability to integrate natively into your ITSM solution, these apps streamline customer support by providing valuable insights into users, devices, processes, and deployments. Maximize productivity, deliver faster problem resolution, and increase end user satisfaction with our modern web-based support tools. Enable support teams to provide instant & secure remote support to end users and customers with web-based remote troubleshooting apps.

par Barracuda Networks

(0 avis)
With Managed Workplace, IT service providers can quickly assess vulnerabilities, secure weak points, monitor anomalies, and seamlessly recover data in the event of an attack, all from a single dashboard. Managed Workplace brings a cost-effective, easy-to- use, multi-tenant security lens to remote monitoring and management, enabling MSPs to grow their business, differentiate their services, and build customer loyalty. Put security at the core of your practice.

par pcvisit Software AG

(0 avis)
IT-Probleme zu lsen wird mit pcvisit Software zur Herzenssache. Unsere Fernsupport-Software ist sicher und hochverfgbar. IT-Probleme zu lösen wird mit pcvisit Software zur Herzenssache. Unsere Fernsupport-Software ist sicher und hochverfügbar.