Logiciels pour musées

Un logiciel pour musées aide les musées à automatiser leurs opérations, de la vente de billets à la gestion des boutiques de cadeaux, en passant par le suivi des visites et expositions programmées et la conservation des listes de clients actifs. Il permet d'organiser et d'archiver les informations de collecte. Ce système inclut des applications de caisse et un logiciel d'informations pour les musées. Voir aussi : logiciel de caisse, logiciel de billetterie, système de gestion du commerce de détail et logiciel de gestion des abonnements.

Pourquoi Capterra est gratuit

par NetX

(19 avis)
NetX est une plateforme de gestion des ressources numériques de premier plan déployée dans de nombreux musées tels que le MoMA, le musée d'Art moderne de San Francisco, le Metropolitan Museum of Art, le Brooklyn Museum, la National Gallery of Art, etc. Avec une conception moderne et épurée, des composants évolutifs et un historique d'innovation, NetX est l'outil idéal pour répondre aux besoins de votre entreprise ou de votre service en matière de gestion des ressources numériques. NetX propose des abonnements sur site et dans le cloud. En savoir plus sur NetX Outil simple, utile, puissant. Fournisseur de gestion des ressources numériques possédant une expertise dans le secteur des musées. En savoir plus sur NetX

par Veevart

(8 avis)
Application destinée aux équipes de ventes permettant aux musées d'échanger avec leur public, de promouvoir leurs œuvres et activités, et d'augmenter leurs rentrées. Quelques fonctionnalités : - CRM (gestion des visiteurs, des donateurs et des abonnements) - billetterie - application pour points de vente et boutiques de souvenirs - gestion des collections et des publications web - application pour les visiteurs En savoir plus sur Veevart Application pour les équipes commerciales des musées. Fonctionnalités incluses : gestion des visiteurs, des donateurs, des abonnements et des collections. En savoir plus sur Veevart

par Doubleknot

(9 avis)
Doubleknot helps museums, zoos & similar organizations manage, coordinate & promote online, onsite & mobile ticketing, admissions, memberships, camps, classes, group visits, special events, rentals & fundraising campaigns. All membership, registration, reservation, donation & sales data is stored in a single database for reporting/analytics. The Sales Station POS and mobile POS empower staff to can scan tickets, update records & collect payments & donations at the front desk/gate or anywhere. En savoir plus sur Doubleknot Integrated tickets, memberships, bookings, events, donations & sales. Front-desk & mobile POS for sales, checkin, updates & payments. En savoir plus sur Doubleknot

par Collection Harbor

(0 avis)
Collection Harbor is an intuitive web-based CMS for museums and private collectors that lets you manage your collection efficiently and affordably. Our system was designed by museum professionals, so our interface is streamlined and easy to use. Collection Harbor is also based in the cloud, which means you can work from any computer - anywhere! Plus, being cloud based means we handle updates, security, and backups so that you can get back to focusing on managing your institution! En savoir plus sur Collection Harbor An intuitive web-based CMS for museums and private collectors that lets you manage your collection efficiently and affordably. En savoir plus sur Collection Harbor
Axiell is the leading provider of collections management software solutions for Museums, Archives and Libraries. More than 3000 customers use our products to manage over 690 million objects. Use our solutions to effectively: Manage Your Collections, Research & Analyze Your Collections, Easily Manage Exhibitions, Events & Loans, Preserve & Protect Your Collections, Make Your Collections Accessible Online & Effectively Digitize Your Collections En savoir plus sur Axiell Collections Management Collections management software to help you to manage, conserve, exhibit, share and digitise your collections En savoir plus sur Axiell Collections Management

par Rapid POS

(10 avis)
Complete point-of-sale solution (software and hardware) built for retail and wholesale businesses. Features include: club management, job estimating, installation and delivery management, lightning-fast checkout, age verification (state and federal compliance), mobile solution, CRM, Safe Sync 'Always On' mode, loyalty and gift card programs, robust reporting, comprehensive inventory management, security system integration, accounting integration, and much more. En savoir plus sur Rapid POS An affordable POS solution that provides a comprehensive set of business management tools needed to successfully run a retail business. En savoir plus sur Rapid POS

par Celerant Technology

(8 avis)
Manage your stores and eCommerce anywhere, anytime! Run your brick-and-mortar and online operations as one! With real-time integration and live inventory, cross-channel promotions and pricing are maintained with ease. Unlike most cloud solutions, Cumulus Retail offers an 'Always On' POS option for on-premise, which provides reliability should internet connectivity go down. And with iCumulus eCommerce- pricing, promotions, gift cards and inventories are consistent both in your store and online. En savoir plus sur Cumulus Retail Affordable & powerful Cloud SaaS retail software and eCommerce makes it easy to manage your store and website in a single platform. En savoir plus sur Cumulus Retail

par Artwork Archive

(4 avis)
Artwork Archive is the most affordable and intuitive art collection management tool on the market. It provides museums with simple, yet powerful tools to manage their art inventory. Best for small to mid-size museums with limited budgets and resources, this cloud-based solution provides intuitive tools and reporting along with complimentary data migration and a team of support specialists. Plans start at $24/month and non-profits receive a 30% discount for the lifetime of their account. En savoir plus sur Artwork Archive Affordable, intuitive and cloud-based solution that helps small to mid-size museums organize, manage and showcase their art collection. En savoir plus sur Artwork Archive

par Lucidea

(3 avis)
Argus est une plateforme web flexible de gestion des collections des musées et des galeries spécialement conçue pour améliorer la conservation des œuvres et élargir considérablement leur portée, leur accessibilité et leur pertinence. Elle a pour objectif d'enrichir l'expérience des visiteurs physiques et virtuels via la création d'une communauté culturelle et la mise en relation de ses membres. Basée sur le web et très facile à configurer, elle répond à différentes exigences en offrant des services innovants qui vont plus loin que les systèmes de gestion des collections classiques. En savoir plus sur Argus Argus est une plateforme web de gestion des collections des musées qui améliore divers aspects : efficacité, portée, accessibilité et pertinence. En savoir plus sur Argus

par The Mad Pixel Factory

(3 avis)
Second Canvas est un outil destiné à aider les musées à créer des expériences multimédias en combinant des images à super haute résolution (SHR) à un récit interactif. Il vous permet de convertir une image SHR en un format zoomable, de l'enrichir de couches multimédias et de la publier dans différents formats tels que web, applications, expositions numériques ou appareils d'interprétation pour les galeries. Cet outil est utilisé par des institutions comme le musée du Prado, le musée Thyssen-Bornemisza (Espagne), Mauritshuis (Pays-Bas), SMK (Danemark), etc. En savoir plus sur Second Canvas Second Canvas aide les musées à créer des expériences multimédias en combinant des images à super haute résolution (SHR) à un récit interactif. En savoir plus sur Second Canvas

par Eloquent Systems

(0 avis)
Mobile-Friendly Collections Management Software (CMS) starting at $400/month in the Eloquent Cloud. Modular and scalable. For physical and digital assets (DAM). Photo gallery, flip books, maps, architectural diagrams, and more. Modules include accessions, storage management, loans & exhibitions, and more. Integrates with the popular Eloquent Archives and its Historical Timeline. Superior unlimited Help Desk support and automatic software updates. En savoir plus sur Eloquent Museum Mobile-Friendly software for all managing collections of artifacts, fine art, or historical archives, physical and digital assets (DAM) En savoir plus sur Eloquent Museum

par Jaywil Software Development

(11 avis)
Logiciel de bibliothèque de ressources, conçu pour les églises, synagogues, écoles, organismes à but non lucratif, musées, prisons, professionnels, sociétés, etc. "Je déteste avoir l'air d'un fanatique, mais je le suis. Je suis tellement impressionné par ce logiciel. Félicitations pour un produit exceptionnel et fournisseur fidèle "Janine Walters, directrice, Bibliothèque Centre Point En savoir plus sur ResourceMate Logiciel de bibliothèque de ressources, conçu pour les églises, synagogues, écoles, professionnels, sociétés et organismes à but non lucratif. En savoir plus sur ResourceMate

par Re:discovery Software

(0 avis)
Grâce au système de gestion des collections et des archives de musées Proficio, simplifiez vos tâches quotidiennes d'encodage des données, de mise à jour, de recherche, de création de rapports ou d'étude. Utilisez le module web pour partager vos collections en ligne. L'éditeur de cet outil n'est pas un simple fournisseur de logiciel de gestion des collections, mais toute une équipe de professionnels des musées et des archives renforcée par d'excellents ingénieurs spécialisés dans le logiciel. Le système est régulièrement mis à jour et un support client est mis à votre disposition. Conversions fluides et hébergement cloud disponibles. En savoir plus sur Proficio and Proficio Elements Gestion et suivi de l'ensemble des facettes des collections ou d'archives de musées de toute taille. Possibilité de partager les collections en ligne. En savoir plus sur Proficio and Proficio Elements

par Blackbaud

(31 avis)
Avec Blackbaud Altru, votre organisation peut regrouper les entrées, les adhésions, les collectes de fonds, les produits dérivés, le marketing, etc., dans une solution logicielle cloud révolutionnaire qui vous offre un aperçu clair de vos adeptes. Vendez simplement plus de billets et fidélisez les visiteurs en tant que membres et donateurs permanents.

par Authentic

(17 avis)
Engagez vos visiteurs avec la principale plateforme d'applications mobiles du secteur du tourisme, de la culture et du patrimoine. Transformez vos promenades, sentiers, visites de musées et guides audio en applications mobiles.

par Advanced Retail Management Systems

(15 avis)
La suite d'application se compose d'une caisse, d'opérations en magasin, de merchandising, de solutions de paiement, de fonctions de planification et de business intelligence.

par Vernon Systems

(12 avis)
Collection management system on the web. Gives you the power to share and discover collections online in simple and creative ways. Collection management system on the web. Gives you the power to share and discover collections online in simple and creative ways.

par Artifax Software

(12 avis)
ArtifaxEvent is designed to manage venue hire, event planning, artistic and production schedules, education programs and tour scheduling. Suitable for any size of organisation, ArtifaxEvent is available in the cloud or on-premises and in multiple languages. At its heart, ArtifaxEvent is a central calendar, providing one source of the truth for your entire organisation. ArtifaxEvent handles all aspects of your venue bookings from the initial inquiry to the wash-up invoice. Venue and event management software in the cloud or on-premises. Named and/or concurrent user licensing.

par Museum Anywhere

(11 avis)
Automatically generate eMembership Cards with automated renewal reminders from your Altru, Raiser's Edge, Raisers Edge NXT, Fundly CRM or other Membership System. Easy access for members to their membership card on smartphones.

par Explorer Systems

(10 avis)
Versai is a fully integrated solution that focuses on patron-centric activities for the ease of business for both staff and customers. Versai conveniently houses a variety of business areas with consistent and intuitive functionality to introduce users to the features they need most and continue to fulfill their needs as their institution's needs grow over time. Fully-Integrated Admissions, Membership, Schools, Camps, Fund Raising, Groups, Birthdays, Gift Shop, Web, Kiosk, Scanner Admissions.

par PastPerfect

(9 avis)
Provides the tools to automate accessions, exhibits, condition reports, repatriation, and incoming and outgoing loans. Provides the tools to automate accessions, exhibits, condition reports, repatriation, and incoming and outgoing loans.

par Gatemaster Technology Corporation

(7 avis)
Designed for Amusement Parks, Water Parks, Go-Kart Tracks, Laser Tag, Mini-Golf, Museums, Zoos, Aquariums and FECs. Manages all aspects of sales, ticketing and party events. Also features an integrated web store. No ongoing fees or per ticket charges. Upgradeable from 1 to 1000 station systems. Since 1994. Point of sale and ticketing software that manages your entire facility and online.

par It Unlimited

(7 avis)
Powerful, intuitive, multi-user, mobile/desktop app to securely catalog and collaboratively manage collections anywhere. Powerful, intuitive, multi-user, mobile/desktop app to securely catalog and collaboratively manage collections anywhere.

par Aluvii

(2 avis)
The future of amusement software has arrived! ALUVII is an all-in-one, cloud-based software platform for the amusement & leisure markets and includes all modules needed to run your business. Because ALUVII is cloud-based its easy to setup and use, accessible on any device, and is extremely affordable. Core modules include ticketing, point-of-sale, membership management, ecommerce, event scheduling, inventory management, HR & timekeeping, sales & marketing, and much more. Aluvii is an all-in-one, cloud-based software platform for the amusement & leisure markets.

par Museum Archive

(1 avis)
Museums, Historical Societies, and other groups can organize their collections without spending valuable. Museums, Historical Societies, and other groups can organize their collections without spending valuable.

par Gallery Systems

(1 avis)
Collections management and web publishing solutions for museums. Collections management and web publishing solutions for museums.

par TOR Systems

(0 avis)
Visitor management solution designed specifically for the needs of visitor attractions and museums. Visitor management solution designed specifically for the needs of visitor attractions and museums.

par Collector Systems

(0 avis)
Système sécurisé et basé sur le web pour organiser votre collection et collaborer avec vos collègues. Système sécurisé et basé sur le web pour organiser votre collection et collaborer avec vos collègues.

par FusionRMS

(0 avis)
Fusion Retail Management System (FusionRMS) is a suite of applications extending the reach of your ERP to the SMB retail and wholesale distribution markets without effecting core functionality. Fully integrated Point-Of-Sale, Warehouse Management, Digital Marketing and Accounting solution thats cloud enabled and specially designed for todays retailers. POS software with a inventory management system, gift card integration, and credit card processing for specialty retailers.

par ArtPro

(0 avis)
Le moyen le plus simple de gérer, suivre, stocker et valoriser votre galerie d'art directement en ligne avec une efficacité optimale. Le moyen le plus simple de gérer, suivre, stocker et valoriser votre galerie d'art directement en ligne avec une efficacité optimale.

par Sirma Enterprise Systems

(0 avis)
Museum Space is cloud-based, end-to-end Museum Management Software developed to helping galleries, libraries, archives and museums, making the worlds cultural treasures accessible and meaningful to all. Based on Sirma Enterprise Platform, Museum Space contains all necessary modules for museum management: Conservation Management, Image Annotation, Exhibition Management, Cataloging Management, Loans Management, Locations and Movements, Acquisition Management, Deaccession Management, Museum Space, an end-to-end, cloud based, museum management software developed to helping galleries, libraries, archives and museums
Digital membership cards offer convenience and ease of use for members and organizations. Eco-friendly and fully integrated with mobile wallets, digital cards streamline the membership process and reduce the costs associated with physical card creation and distribution. Digital membership cards offer convenience and ease of use for members and organizations.
Web based solution for museums that includes ticketing, guides, visitor management, and more. Web based solution for museums that includes ticketing, guides, visitor management, and more.