Logiciels pour services informatiques (IT Service Software)

Un logiciel pour services informatiques aide les fournisseurs de services informatiques à vendre, mettre en œuvre, livrer et facturer leurs services en automatisant la gestion des interventions et des techniciens. Il est souvent compatible avec ITIL, flexible et personnalisable et est conçu pour permettre aux entreprises de se concentrer sur la fourniture de services tout en réduisant leurs frais généraux. Pour des solutions logicielles connexes, voir aussi : logiciel d'affectation du personnel et logiciel de gestion des interventions.

Pourquoi Capterra est gratuit
Samanage

Samanage

par Samanage

(455 avis)
Samanage est le service d'assistance informatique le plus évalué et le mieux coté. Ce centre de services simplifie les tâches complexes et automatise les tâches basiques, tout en fournissant un grand nombre de mesures, de rapports et de configurations, le tout sans effort. Samanage vous permet de suivre facilement le framework ITIL, afin que vous puissiez résoudre les cas d'assistance plus rapidement, améliorer les SLA et perdre moins de temps à répéter la même tâche, encore et encore. Offrez des services informatiques plus rapides et plus intelligents et arrêtez de gâcher votre temps. En savoir plus sur Samanage Résolvez les cas d'assistance plus rapidement et perdez moins de temps à répéter la même tâche grâce à la solution ITSM la plus évaluée et le mieux cotée. En savoir plus sur Samanage
Freshservice

Freshservice

par Freshworks

(328 avis)
Freshservice est un centre de service ITIL en ligne, qui offre de nouvelles fonctionnalités. L'outil offre une expérience utilisateur agréable, ainsi que des fonctionnalités puissantes de cas d'assistance et de gestion des ressources, telles que la découverte automatique de nouvelles ressources, une gestion puissante de la configuration et une analyse d'impact améliorée. Le traitement des demandes de service et la gestion des incidents sont simples et intuitifs. La gestion des problèmes, des changements, des versions et des connaissances ne sont que quelques-unes des autres fonctionnalités qui font de Freshservice la solution adaptée aux besoins informatiques de votre organisation. En savoir plus sur Freshservice Ce centre de service ITIL en ligne vous permet de gérer votre infrastructure informatique, en laissant les complications de côté. En savoir plus sur Freshservice
SolarWinds N-central

SolarWinds N-central

par SolarWinds MSP

(14 avis)
Remote Monitoring & Management est la plateforme de gestion à distance numéro un du marché, car elle est la seule à offrir un éventail aussi complet d'outils permettant d'assurer la sécurité, la maintenance et l'amélioration des opérations informatiques. La console web intègre gestion des correctifs, antivirus, filtrage de contenu web, sauvegarde et récupération, accès à distance, monitoring automatisé, maintenance et plus encore. Les fonctionnalités d'automatisation s'appliquent simplement aux tâches de routine et les rapports fiables vous donnent une vision à 360 degrés de vos activités. En savoir plus sur SolarWinds N-central Outil de gestion informatique puissant et flexible avec accès à distance, gestion des correctifs, antivirus, suivi des ressources, sauvegarde et monitoring. En savoir plus sur SolarWinds N-central
Service Desk

Service Desk

par InvGate

(64 avis)
InvGate Service Desk is a web-based ITIL ready solution with an unprecedented user interface. Offering Incident, Problem, Change, Asset & Knowledge processes. Service Desk provides unmatched collaboration between users, powerful automation & smart ticket management. Multi-tenant cloud-based SaaS or On-Premise implementation. 100% code-free configuration, drag-and-drop graphical workflow builder, business analytics reporting, custom dashboards, SLAs, email ticketing and Gamification. En savoir plus sur Service Desk Intuitive web-based service desk software to manage, analyze, and automate your IT service support. En savoir plus sur Service Desk
SysAid

SysAid

par SysAid Technologies

(99 avis)
SysAid simplifie les défis auxquels les professionnels de l'informatique sont confrontés quotidiennement avec une seule plateforme intuitive. Avec une solution de centre d'assistance de renommée mondiale pour la gestion et le suivi de vos activités informatiques et non informatiques, la gestion des biens et les flux de travail ITIL avancés, SysAid offre une solution de service informatique abordable et facile à configurer. Personnalisez et gérez plus efficacement votre environnement informatique en utilisant une solution éprouvée que plus de 10 000 clients satisfaits de SysAid dans le monde ont mise en œuvre depuis 2002. En savoir plus sur SysAid Gérez facilement toutes vos activités de service informatique avec une solution confirmée. Vous trouverez tous les éléments essentiels dont vous avez besoin dans un seul tableau de bord. En savoir plus sur SysAid
NinjaRMM

NinjaRMM

par NinjaRMM

(39 avis)
NinjaRMM is an all-in-one IT service management platform with a robust set of features to help you design, plan, deliver, operate and control IT services. You can manage network devices including windows and mac endpoints, perform patching, access remotely, deploy and run antivirus scans, automate scripts across all devices, monitor website performance and more. Built on an easy and intuitive cloud-based platform, you can get up and running in 5 minutes, no servers required. En savoir plus sur NinjaRMM NinjaRMM is the easiest, all-in-one remote IT service management and monitoring solution that IT professionals love. En savoir plus sur NinjaRMM
ConnectWise PSA

ConnectWise PSA

par ConnectWise

(127 avis)
Made for companies that sell, service, and support technology, ConnectWise Manage can help you standardize service workflows, automate communication with customers and even recurring tasks. The platform fully integrates business-process automation, help desk and customer service, sales, marketing, project management, cloud services and business analytics that dramatically streamline a company's operations. En savoir plus sur ConnectWise PSA ConnectWise Manage helps you distinguish yourself from the competition by offering proactive, business-focused technology services. En savoir plus sur ConnectWise PSA
mHelpDesk

mHelpDesk

par mHelpDesk

(696 avis)
mHelpDesk is the #1 easiest and most powerful software solution for your field service business, automating everything from first customer contact all the way to getting paid. We provide our customers with mobile and online tools that are unmatched in performance, reliability, and functionality. We've packed the best tools into one extremely easy-to-use and affordable package that requires no big upfront investment. And we have in-house product experts to get you up and running immediately. En savoir plus sur mHelpDesk The fastest, easiest, and highest value service management software to automate everything from first customer contact to getting paid. En savoir plus sur mHelpDesk
Naverisk RMM & PSA

Naverisk RMM & PSA

par Naverisk

(21 avis)
Naverisk est une excellente solution de suivi à distance et de gestion pour les prestataires d'infogérance et les fournisseurs de services informatiques à la recherche des fonctionnalités clés requises pour les logiciels RMM (maintenus à distance). Gestion des correctifs intégrée en une solution, Naverisk fournit des outils pour la surveillance des appareils et du réseau, l'alerte, l'audit, la correction, le reporting, la gestion des tickets, le workflow, l'automatisation et la création de scripts. De plus, les partenaires bénéficient d'un support mondial exceptionnel 24h/24, 7j/7 pour la plateforme, sans frais supplémentaires. Il est facile d'obtenir un essai gratuit ! En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA Logiciel de services informatiques tout-en-un conçu pour les prestataires d'infogérance afin de gérer les services informatiques, la surveillance et la gestion à distance. En savoir plus sur Naverisk RMM & PSA
ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

par ManageEngine

(109 avis)
ManageEngine ServiceDesk Plus is a Help Desk and Asset Management Software. It offers an Integrated Package with Incident Management(Trouble Ticketing), Asset Tracking, Purchasing, Contract Management, Self-Service Portal, and Knowledge Base at an Affordable Price Point. ServiceDesk Plus provides all that you need to have a Full-Fledged IT Help Desk and a Productive Help Desk Staff. ManageEngine ServiceDesk Plus is available in both On-Premise and On-Demand. En savoir plus sur ServiceDesk Plus Help Desk Support Software and Asset Management Tool includes, Knowledgebase, SLA Management, Ticket Tracking, Inventory Management. En savoir plus sur ServiceDesk Plus
JDisc Discovery
JDisc Discovery automatically creates the IT documentation for your network and detects all common operating systems (including HP-UX, Solaris and AIX). The IT documentation includes detailed hardware and software information, IP Networks, Windows domains and Active Directory installations. JDisc's vision is to make your IT documentation as current and complete as possible. En savoir plus sur JDisc Discovery A network inventory and documentation software that collects software and hardware details from all kind of devices on your net. En savoir plus sur JDisc Discovery
BlueFolder

BlueFolder

par BlueFolder

(20 avis)
BlueFolder is a web-based service management solution that offers a unique blend of ease-of-use and breadth of functionality. Along with features such as robust work order management, scheduling/dispatch, and billing, BlueFolder stands apart with features like a powerful customer portal, asset/equipment tracking, and customer notifications. Our customers regularly tell us that adopting it has been the key to realizing the productivity gains that have propelled their business to the next level. En savoir plus sur BlueFolder Software built for service business professionals; centralizing work order & customer management, billing, team scheduling and more. En savoir plus sur BlueFolder
Auvik for MSPs

Auvik for MSPs

par Auvik Networks

(53 avis)
Auviks network infrastructure RMM gives MSPs the network visibility and process efficiency they need to boost the profitability of their network services. Our cloud-based software provides unprecedented insight into client networks and automates complex and time-consuming tasks so you can scale your practice effectively. By giving you visibility and actionable data on network infrastructure, Auvik is a great complement to traditional RMM systems that focus on servers and endpoints. En savoir plus sur Auvik for MSPs Auvik's cloud-based network operations software, provides MSPs unprecedented insight into client networks and automates complex tasks. En savoir plus sur Auvik for MSPs
LogMeIn Central

LogMeIn Central

par LogMeIn

(154 avis)
LogMeIn Central is a powerful, easy-to-use endpoint management solution enabling IT professionals to effectively monitor, manage, and secure their endpoint infrastructure. Whether you have remote employees or endpoints scattered across the globe, LogMeIn Central provides IT organizations with the speed, flexibility, and insight needed to increase productivity, reduce IT costs, and mitigate risk. En savoir plus sur LogMeIn Central Simplified endpoint management for desktops, servers, and mobile laptops. En savoir plus sur LogMeIn Central
Intelligent Service Management
Intelligent Service Management est une suite de gestion de services robuste et complète qui est simple, abordable et facilitée par Luma, l'agent de support virtuel avec l'intelligence artificielle. La solution réduit les efforts d'assistance et améliore l'expérience de l'utilisateur final. Avec l'aide de la configuration sans code et de l'automatisation du service glisser-déposer, la personnalisation est facile et l'administration est minimale. L'interface conversationnelle basée sur Lumas AI comprend l'intention des utilisateurs, s'assurant que les demandes sont exploitables. En savoir plus sur Intelligent Service Management Intelligent Service Management est une suite de gestion de services robuste et complète, assistée par Luma Virtual Agent avec IA. En savoir plus sur Intelligent Service Management
JumpCloud DaaS

JumpCloud DaaS

par JumpCloud

(4 avis)
JumpCloud Directory-as-a-Service, c'est Active Directory et LDAP réinventés. JumpCloud gère et connecte en toute sécurité vos utilisateurs à leurs systèmes, applications, fichiers et réseaux. JumpCloud gère les utilisateurs et leurs systèmes sous Mac, Linux ou Windows et fournit un accès aux ressources dans le cloud et sur site tel qu'Office 365, Suite G, AWS, Salesforce et Jira. Le même login connecte les utilisateurs aux réseaux et aux partages de fichiers via RADIUS et Samba, respectivement, en sécurisant le WiFi de votre entreprise. En savoir plus sur JumpCloud DaaS JumpCloud Directory-as-a-Service gère et connecte en toute sécurité vos utilisateurs à leurs systèmes, applications, fichiers et réseaux. En savoir plus sur JumpCloud DaaS
AlertFind

AlertFind

par Aurea

(0 avis)
We deliver enterprise notifications ensuring companies can reach employees during unplanned incidents and emergency disruptions. Millions of people around the world depend on AlertFind for business continuity and disaster recovery. Reach every employee every time with AlertFinds IT alerting and emergency notification system. Unlike other ENS providers, we pull employee contact info from your companys HRIS to ensure that your contact database is 100% accurate. No matter the emergency - cyber En savoir plus sur AlertFind The only IT alerting and emergency notification system that guarantees a 100% complete contact database. Every employee, every time. En savoir plus sur AlertFind
Wrike

Wrike

par Wrike

(1 169 avis)
Wrike facilite la gestion de plusieurs projets et d'équipes transversales, réparties ou en croissance. Cette solution de bout en bout amène vos projets de l'étape de la demande initiale jusqu'au suivi de l'avancement du travail et des résultats de reporting. Gérez les projets d'entreprise depuis la création et la délégation des tâches, jusqu'à la visualisation des plans et l'organisation des flux de travail, etc. Parfait pour les équipes marketing, création, opérations, informatique, projet et produit de plus de 20 personnes. En savoir plus sur Wrike Gérez les projets d'entreprise du début à la fin avec Wrike. Parfait pour les équipes de marketing, de création et de projet de plus de 20 personnes. En savoir plus sur Wrike
Alloy Navigator

Alloy Navigator

par Alloy Software

(26 avis)
Atteindre des niveaux élevés de service client tout en gérant une exploitation informatique complexe est essentiel pour toute entreprise. C'est pourquoi il existe une solution de gestion des services informatiques intuitive et collaborative qui s'intègre de manière transparente et vous offre des flux de travail intelligents, des tableaux de bord perspicaces et des visualisations à la volée. Combiné avec de puissants outils de gestion d'actifs, Navigator est votre solution complète de gestion informatique. En savoir plus sur Alloy Navigator Alloy Navigator est une solution réelle superbement conçue pour des clients réels, construite par des informaticiens réels comme vous. En savoir plus sur Alloy Navigator
TeamHeadquarters

TeamHeadquarters

par Entry Software

(9 avis)
TeamHeadquarters est une suite extrêmement intégrée d'outils complets pour la gestion de projets, la gestion de portefeuilles, le service d'assistance et les feuilles de temps. TeamHeadquarters permet à vos collaborateurs de déployer correctement leurs efforts, au moment opportun. Vos responsables pourront faire leurs preuves avec brio. Disponible désormais sur demande, ce logiciel puissant de grande entreprise est utilisable immédiatement. En savoir plus sur TeamHeadquarters Logiciel de gestion de projets avec une assistance intégrée. Maintient les projets sur la bonne voie tout en assurant un support client. En savoir plus sur TeamHeadquarters
SupaDESK

SupaDESK

par SupaTools

(12 avis)
SupaDESK is a fully integrated ITSM solution based on ITIL principles. It offers full Service Desk functionality including Incident, Request, Problem, Service and SLA Management. There is built-in Active Directory integration, Service Catalog and Self-Service interface. A mobile app is also available for remote ticket management. Can be integrated with SupaCMDB module to provide full asset management solution. En savoir plus sur SupaDESK Service Desk software based on ITIL principles with integrated CMDB. SaaS or on-premise deployment - low cost! En savoir plus sur SupaDESK
QuestDesk Solutions

QuestDesk Solutions

par QuestDesk Solutions

(11 avis)
Our comprehensive Service Management solution for internal and customer support. We offer out-of-the-box functionality which facilitates best practices for incident and change management with powerful email integration, SLA support, knowledgebase, teamworking, advanced configuration, automatic ticket assignment and a self-service portal. En savoir plus sur QuestDesk Solutions An enterprise-level service management solution designed for organizations of all sizes. En savoir plus sur QuestDesk Solutions
ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

par ConnectWise

(58 avis)
Developed by IT service providers with real experience in the IT services industry, the ConnectWise Automate, formerly LabTech, IT automation platform was designed to give you greater visibility into your clients' IT networks and the tools you need to automate your IT services. With Automate, your technicians can perform any IT support or management task remotely, efficiently and non-intrusively. If you can think of an IT task or process, Automate can do it! Get your free tour! En savoir plus sur ConnectWise Automate Automate is the most powerful, feature-rich & most recognized RMM platform in the IT market. Streamline your IT service delivery! En savoir plus sur ConnectWise Automate
OTRS

OTRS

par OTRS

(50 avis)
OTRS is a fully-managed service management suite that includes ticketing, workflow/process automation and notification, among its many features. Processes can be customized to incorporate ITIL and/or specific security requirements. IT service professionals use OTRS to structure communication and streamline internal processes so that they can respond quickly to any situation and provide the best possible service in a cost effective way. Request a demo today. En savoir plus sur OTRS Fully-managed service management suite that includes ticketing, workflow automation & notification for IT service professionals. En savoir plus sur OTRS
ServiceLedger

ServiceLedger

par ServiceLedger

(6 avis)
ServiceLedger Software is designed for field service organizations requiring powerful service tracking, scheduling, dispatching and invoicing functionality. ServiceLedger is focused on your success and provides measurable results that you can easily identify and realize. ServiceLedger is primarily designed for U.S., Canadian and Australian markets, however can be used in other markets. En savoir plus sur ServiceLedger Includes work order management, project management, scheduling and dispatch management and quoting management. En savoir plus sur ServiceLedger
Patch Connect Plus

Patch Connect Plus

par ManageEngine

(0 avis)
Patch Connect Plus est un logiciel d'intégration qui permet aux utilisateurs de patcher des applications tierces (plus de 300 applications non-Microsoft) en utilisant leur serveur Microsoft SCCM existant. Vous pouvez personnaliser votre déploiement et afficher les données de déploiement SCCM complètes. Patch Connect Plus fournit également une option pour publier des correctifs via le catalogue SCUP. Avec le dernier plugin SCCM, les utilisateurs peuvent désormais accéder et déployer l'intégralité des applications tierces prises en charge par Patch Connect Plus directement à partir de la console SCCM. En savoir plus sur Patch Connect Plus Patch Connect Plus s'intègre au serveur SCCM pour automatiser le déploiement de plus de 225 applications tierces et les publier manuellement via le catalogue SCUP. En savoir plus sur Patch Connect Plus
Vizor HelpDesk & IT Assets
Vizor is a comprehensive helpdesk issue tracking system for delivering full IT end-user and customer support. Features include powerful email integration, SLA support, knowledgebase, team-working, automatic ticket assignment and a self-service portal. Vizor ServiceDesk is ready to use out-of-the-box or can easily be customized to meet your exact requirements. Available on-premise or in the cloud. Click here to test drive now. En savoir plus sur Vizor HelpDesk & IT Assets Comprehensive helpdesk issue tracking for IT end user and customer support. En savoir plus sur Vizor HelpDesk & IT Assets
Lansweeper

Lansweeper

par Lansweeper

(27 avis)
Lansweeper est une solution de gestion d'actifs sans agent qui peut analyser n'importe quelle configuration réseau. Cette solution utilise la plage IP et la numérisation intégrée AD ou les serveurs spécifiés, qu'il est essentiel d'analyser plus régulièrement. Obtenir un inventaire complet de tous les postes de travail, serveurs, routeurs, commutateurs, moniteurs, imprimantes, téléphones VoIP. Déploiement automatique du logiciel en utilisant des étapes spécifiques. Une mine d'informations sur le matériel et les logiciels est scannée et peut également être utilisée pour créer des rapports au moyen d'un éditeur de rapports intuitif. Lansweeper est une solution de gestion d'actifs sans agent qui peut analyser n'importe quelle configuration réseau. Inventaire réseau et déploiement d'actifs automatisé.
Service Manager

Service Manager

par Key Computer Applications

(0 avis)
Total workforce and business management solutions, for service, maintenance and installation organisations, that will increase your efficiency, optimise your workforce / boost sales. Efficiently manage your service, installation, repair and hire contracts with ease. Access your system from anywhere on any device. Increase performance and customer satisfaction. Service Manager includes a range of field and service management modules tailored to suit your business requirements /budget. Field service automation solution with asset tracking, contractor hiring management, service report generation capabilities, and more.
Planio

Planio

par Planio

(19 avis)
Planio est un outil de suivi des problèmes basé sur Redmine. Vous pouvez créer des flux de travail personnalisés adaptés à votre situation. Le centre de service facilite la gestion des tickets d'assistance. L'intégration étroite avec GI/SVN signifie que vous pouvez lier vos validations de référentiel aux problèmes dans Planio. Le transfert des données depuis d'autres outils et l'assistance téléphonique sont inclus gratuitement avec chaque plan. Planio simplifie la gestion des projets logiciels grâce au bug tracking et au suivi des problèmes, aux cartes agiles et à l'intégration étroite avec GIT/SVN
Netmon

Netmon

par Netmon

(0 avis)
Netmon est un système complet de monitoring réseau doté d'une technologie brevetée haute performance de détection de trafic. Sa combinaison d'analyse approfondie et d'alertes instantanées fait de Netmon une solution complète pour les organisations qui ont besoin de surveiller la santé et l'état actuel des systèmes critiques. Ses offres de produits combinées à des conditions de licence flexibles s'adaptent pour rendre les capacités de surveillance des systèmes professionnelles accessibles aux petites et moyennes entreprises. Appareil de monitoring réseau complet. Surveillez le trafic réseau, les appareils et les services. Système d'alerte intégré.
TOPdesk

TOPdesk

par TOPdesk

(17 avis)
TOPdesk is one of the fastest-growing service management providers worldwide, with offices in 10+ countries. We have over 4500 customers worldwide, supported by 600 specialists, from developers to consultant and support. Our goal? Guide you towards service excellence: making your Service Management smarter, easier and more fun. ITIL-aligned service management software with KPI dashboard that helps track workload for each employee and assign tasks efficiently.
ONEview

ONEview

par Managed Maintenance

(2 avis)
ONEview est un logiciel de gestion d'actifs SaaS Coud qui permet aux organisations de fournisseurs de technologies d'optimiser les revenus de service récurrents grâce à une solution automatisée de gestion des actifs et des contrats de bout en bout. ONEview permet de joindre plus de services, de vendre plus de renouvellements d'entretien et de gérer le cycle de vie complet du produit de la base des actifs clients tout en obtenant une vision précise de l'environnement clients. Permet aux fournisseurs de technologies de maximiser les revenus de service grâce à une solution automatisée de gestion des actifs et des contrats.
Symantec Ghost Solution Suite
Symantec Ghost Solution Suite est une solution logicielle reconnue pour l'imagerie et le déploiement de postes de travail, d'ordinateurs portables, de tablettes et de serveurs. Ghost Solution Suite 3.1 inclut la console Deployment Solution 6.9 et ses fonctionnalités de base pour le déploiement du système d'exploitation, la migration et la gestion multiplateforme. Associé à des fonctionnalités clés de Ghost Solution Suite 2.5, comme Ghost Cast Server et DeployAnywhere, Ghost Solution Suite accélère et simplifie l'imagerie et le déploiement. Symantec Ghost Solution Suite est une solution logicielle reconnue pour l'imagerie et le déploiement de postes de travail, d'ordinateurs portables, de tablettes et de serveurs.
CMDBuild

CMDBuild

par Tecnoteca

(1 avis)
CMDBuild est une solution open source d'entreprise pour la gestion des ressources informatiques (CMDB, ITAM). Elle est destinée à façonner et à gérer la base de données des actifs informatiques et à prendre en charge les workflows de gestion selon les meilleures pratiques ITIL. Les outils de configuration de CMDBuild permettent d'activer ACompleteCMS (Configuration Management System) pour gérer le département informatique. Grâce à son caractère hautement configurable, c'est un bon outil pour configurer des solutions personnalisables pour la gouvernance informatique, mais aussi pour la gestion d'actifs en général. CMDBuild est une solution intégrée pour la gestion du centre de service. Hautement configurable, compatible ITIL, multilingue et open source.
FieldAware

FieldAware

par FieldAware

(43 avis)
Our made-for-mobile, cloud-based software was designed from the ground up to provide ease-of-use with total flexibility. With FieldAware, you will amaze your customers, make your team more productive and stay ahead of your competition. Your business deserves the most powerful and easy to use field service management system available, including work order management, job scheduling asset management and more. Our made-for-mobile, cloud-based software provides power, ease-of-use and total flexibility for better field service management.
CA Service Desk Manager

CA Service Desk Manager

par CA Technologies

(7 avis)
Take a proactive approach to IT service management. Take a proactive approach to IT service management.
Octopus

Octopus

par Octopus-ITSM.com

(1 avis)
Built from the ground up on ITIL best practices and pre-configured for immediate usage, Octopus is a very user-friendly, accessible and constantly evolving application, ideal for small / mid-sized IT depts. Features include incident, service request, problem, change and event management, SLA and automated escalation, CMDB and automated inventory, web portal with custom forms, email notifications for all important events and advanced reporting. Octopus is supported by a unique service package. Helpdesk / IT Service Management software. Document and resolve daily incidents and requests in the most efficient way possible.
ConnectWise Manage

ConnectWise Manage

par ConnectWise

(127 avis)
Made for companies that sell, service, and support technology, ConnectWise is the #1 business management platform worldwide. Today, more than 100,000 users rely on ConnectWise to achieve greater accountability, operational efficiency, and profitability. The platform fully integrates business-process automation, help desk and customer service, sales, marketing, project management, cloud services and business analytics that dramatically streamline a company's operations. ConnectWise helps you organise your business around one centralized system, so your organisation can easily connect and communicate.
Vivantio Pro

Vivantio Pro

par Vivantio

(71 avis)
Vivantio Pro est le logiciel d'assistance le plus flexible, le plus fiable et le plus reconnu du marché. L'automatisation et l'organisation intégrées du produit permettent de gagner du temps et de l'argent et de soulager votre équipe de support pour qu'elle se concentre sur des tâches stratégiques comme la planification et la gestion de l'entreprise. Tirez parti des principaux processus ITIL comme la gestion des incidents, des problèmes, des changements et des services et des fonctionnalités avancées telles que la gestion des ressources, la synchronisation AD/LDAP, l'authentification unique, la base de connaissances, le libre-service et les SLA pour créer votre environnement de services idéal. Vivantio Pro est le logiciel d'assistance informatique le plus flexible, le plus fiable et le plus reconnu du marché.
Remedy IT Service Management

Remedy IT Service Management

par Remedy IT Service Management

(69 avis)
BMC Remedy IT Service Management revolutionizes enterprise service management. Delivered on-premises or in the cloud, Remedy ITSM is a configurable and extensible platform radically redesigned to meet the needs of any transformative IT organization. Easier to use, faster to deploy, and packed with the latest innovations in service management, Remedy IT Service Management and Remedy OnDemand are the most complete and capable IT service management for your enterprise. Radically redesigned to set a new standard for IT service management on-premises or in the cloud.
ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

par ConnectWise

(58 avis)
Server & network infrastructure provide the backbone for your clients' businesses & they depend on you to ensure its always available. As an IT service provider, if you are tasked with the mission critical functions of network & server management, you are responsible for detecting, troubleshooting and repairing faults; configuring services; controlling resource access; ensuring up-time & measuring performance. Automate collaborates with industry leaders to deliver the integrated tools you need. Automate collaborates with industry leaders to deliver the integrated tools needed to optimize servers & keep your clients' network up.
BOSS Solutions

BOSS Solutions

par BOSS Solutions

(56 avis)
BOSS Solutions software is available for both On Premise and SaaS environments. BOSS provides capabilities that address requirements for Help Desk/Service Desk, Asset Management and Tracking, and other Service Management applications. Powered by its ITIL based solutions, BOSS has gained significant knowledge in implementing ITSM best practices and helped customers to improve overall efficiency and user satisfaction. Major features and capabilities include, Automatic Discovery, Incident Managemen Software is available for On Premise and SaaS and solutions provides capabilities that address requirements for Help Desk/Service Desk,
Optsy

Optsy

par Optsy

(10 avis)
Offers field service solutions for managing routine service calls, service agreements, advanced project management and more. Offers field service solutions for managing routine service calls, service agreements, advanced project management and more.
IncidentMonitor

IncidentMonitor

par Monitor 24-7

(6 avis)
ITIL Service Management solution. Pink Verified for 10 processes. IncidentMonitor is a service management framework that comes out of the box with multiple free process templates. The application offers Enterprise features at an low SMB price. All processes can easily be customized using the graphical workflow and smart service catalog designer. No coding is needed to create most advanced workflows and webforms. Unlimited processes can run next to each other created a real shared service center Enterprise ITIL Service Desk solution at a low cost SMB price. Advanced and Feature rich. FREE ITIL process templates available
TechSuite

TechSuite

par RepairTech

(4 avis)
RepairTech makes automated computer repair software design specifically for IT Professionals. Instead of manually running through every tool on your checklist, simply use TechSuite, select what you want to run ahead of time, click start, and come back to a full HTML report. TechSuite automates over 300 commonly used utilities, and should be on every serious technician's bench. Learn more at repairtechsolutions.com, and make sure to check out the free trial. RepairTech's suite of software automates the computer repair process.
Routezilla

Routezilla

par Routezilla

(2 avis)
Routezilla is the UBER like booking and routing engine for On the Go business. It will reach, route and book customers online, 24/7. Eliminate phone tag, routing and scheduling conflicts with its brand-able mobile solution. Unlike OpenCal (acquired by Groupon) which is designed for hair salons and spas, Routezilla maps customer locations, automatically books and reduces the driving distance from one job to the next. Routezilla is scalable technology that can be used anywhere in the world. An UBER like Booking and Routing Engine for On the Go businesses.
CommitCRM

CommitCRM

par Commit Business Solutions

(1 avis)
Assign open tickets to telephone helpdesk or directly to a field service technician. Assign open tickets to telephone helpdesk or directly to a field service technician.
ServiceTonic

ServiceTonic

par ServiceTonic

(1 avis)
ServiceTonic is a powerful and easy-to-manage solution for any company that needs to automate services without programming skills. ServiceTonic is a Spanish based company, founded in 2009 and rapidly enlarged its operations globally in more than 14 countries with strategic partners through all markets: Service Providers, finance, government, industry, consulting,etc. ServiceTonic brings IT Service Management, Customer Service and Enterprise Service Management to all range of customers. From sma Powerful, flexible and easy-to-manage Web-based help desk, issue tracking and service management software.
unitworx

unitworx

par unitworx

(1 avis)
unitworx is a fully-integrated IT Service Management Software designed and developed to master the challenges of small and medium sized IT companies or departments. The ITSM software brings together all of the key elements of successful IT management into a single system: Documentation, Monitoring & Ticketing. The users will benefit from the interaction of these modules, an easy-to-use interface, pre-defined workflows and many other features. unitworx is a fully-integrated ITSM Software with all tools for professional IT Management: Documentation, Monitoring & Ticketing.
Scc

Scc

par Scc

(1 avis)
SCC enable people to do business by planning, supplying, integrating and managing IT for leading public and private sector businesses across the UK. We optimise IT infrastructure to reduce cost and increase business agility and competitiveness. SCC keeps your business secure, mobile, agile, connected and supported. SCC enable people to do business by planning, supplying, integrating and managing their IT.
Seerene

Seerene

par Seerene

(0 avis)
Serene is a code-people management platform that sets a new standard for how CIOs manage their most important asset their codebases and engineering capacity. Actively drive IT change, balance productivity and innovation while massively reducing risk and increasing transparency.
Process Management Platform
Central customer request platform for all service providers within an organization. Includes forms, workflows and ticketing. Central customer request platform for all service providers within an organization. Includes forms, workflows and ticketing.
EBC Group

EBC Group

par EBC Group

(0 avis)
EBC group is a managed IT service provider that offers solutions such as document capture, business intelligence, and cyber security EBC group is a managed IT service provider that offers solutions such as document capture, business intelligence, and cyber security
Tigerpaw Software

Tigerpaw Software

par Tigerpaw Software

(44 avis)
Our unique, all-in-one solution combines the best features of a PSA tools solution, a robust CRM solution and a BPM software solution into a platform that provides complete visibility, coordination and control of all aspects of your business. With Tigerpaw One, every employee -- from the CEO to the field technician, and from the head of sales and marketing to the customer service representative -- will have the tools and resources he or she needs to be more productive. Automate Your Business. Simplfy Your Life. Tigerpaw is a complete end-to-end business automation solution.
The Service Program

The Service Program

par Westrom Software

(27 avis)
The Service Program is the industry leading QuickBooks add-on Service Software. Dispatch, Routing, work order tracking, maintenance schedules, customer call, tracking equipment, GPS, Mobile Solution and Customer Service Portal - compatible with any iPhone, Droid phone or Tablet or laptop with real time synch, signature capture, field printing, attach pictures, invoices, Rentals, barcodes, and billing and much more. INCLUDES Weekly Training, Technical Support and Software Upgrades. Simple. QuickBooks add-on service software with dispatch, routing, work order, maintenance schedules, GPS, mobile and customer service tools.
Zerion Software

Zerion Software

par Zerion Software

(5 avis)
The Zerion team is dedicated to helping you focus on what matters most and deliver efficiency and productivity back into your business. Every data problem has three distinct components: Data Collection, Data Transformation and Data Reporting. Zerion delivers the ability for your people, processes and platforms to flow in harmony. What does efficiency mean to your business? What is the value of efficiency? Lets take a look at how Zerion accelerates your mobile workflow. Make better decisions with flexible end-to-end mobile solutions, powerful data-driven workflows, easy-to-understand custom reports.
Service Transaction Portal
Enables automated connection between Help Desks, Service Dispatch systems to one or more service vendors. Enables automated connection between Help Desks, Service Dispatch systems to one or more service vendors.
BulkdataPro

BulkdataPro

par Tantara Business Solutions

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We develop software on BulkDataPro platform which is a suite of products.The product suite,cloud based or onsite, includes equipment maintenance solution,stock control,fleet cost management,jobcard and workorder management,workflow,CRM, human resources and payroll management,point of sale,manufacturing and production management,accounting,data warehousing and analytics. Our solutions are in-house and our comprehensive development team customize the solution to meet customer requirements. A software suite , best choice for manufacturers,fleet owners,logistics wanting a complete business solution.
Specops Self Service Portal

Specops Self Service Portal

par Specops Software

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Specops Self Service Portal allows users to request resources without contacting the helpdesk. With built-in request and approval workflow support, you can use the Specops Self Service Portal to control which computer(s) or user(s) can request resources such as shares, printer, software, and the type of software. This decreases costs by allowing you to keep track of license usage. Empowers users to request their own IT resources and applications through self service
Ticketing Application for Office 365
HyperTeams Ticketing Application is designed to help companies hurdle pesky work obstacles and deliver superior customer service! When used internally, this system gives employees a better way to send, track, and manage their work tickets. That means no more running marathons around the office when you need help or stalking IT when your computer crashes! When used externally, this solution gives your customers the opportunity to submit their own complaints or cases directly to the system. HyperTeam¿s Ticketing Application is designed to help companies hurdle pesky work obstacles and deliver superior customer service!
Requuest

Requuest

par Requuest

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Requuest is web-based SaaS service desk software designed for delivering worry-free IT support, a platform allowing agent's productivity to go beyond client expectations. Requuest gives you an edge in reducing ticket volume, automating quick response and make IT results shine across your business. Create workflows. Manage assets. Set business rules. Visualize key reports. Auto-assign. Prepare survey. Customize portal. Filter dispatch tickets. Meet all around service levels. Requuest. You got IT. Requuest is web-based SaaS service desk software designed for delivering worry-free IT support.
Spiceworks Network Monitor
Monitor all your devices easily and in one place! With Spiceworks Network Monitor you can keep an eye on your servers and SNMP-enabled devices like routers and switches from one dashboard. Youll have total visibility over your network, so you can catch issues before any of your users, and be the IT hero you were meant to be. After work hours, rely on email alerts to keep you updated of the critical issues affecting your systems. All of this, and its free! Download Network Monitor now. Real-time monitoring, email alerts, monitor multiple devices in one dashboard, easy-to-use for Windows and Linux servers & switches.
ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus

par ManageEngine

(109 avis)
ManageEngine ServiceDesk Plus est un logiciel de gestion de service d'assistance et de gestion des ressources. Il offre un package intégré proposant la gestion des incidents (dossiers d'incidents), le suivi des ressources, les achats, la gestion des contrats, un portail self-service et une base de connaissances à un prix démocratique. ServiceDesk Plus contient tout ce dont vous avez besoin pour un service d'assistance informatisé complet et une équipe d'assistance productive. ManageEngine ServiceDesk Plus peut être installé sur vos machines ou accessible à la demande. Logiciel d'assistance de service client et outil de gestion des ressources comprenant une base de connaissances, la gestion des SLA, le suivi des tickets et la gestion des stocks.
Service Desk

Service Desk

par InvGate UK

(64 avis)
InvGate Service Desk is a web-based ITIL ready solution with an unprecedented user interface. Offering Incident, Problem, Change, Asset & Knowledge processes. Service Desk provides unmatched collaboration between users, powerful automation & smart ticket management. Multi-tenant cloud-based SaaS or On-Premise implementation. 100% code-free configuration, drag-and-drop graphical workflow builder, business analytics reporting, custom dashboards, SLAs, email ticketing and Gamification. Intuitive web-based service desk software to manage, analyze, and automate your IT service support.
Service Desk

Service Desk

par InvGate SRL

(64 avis)
InvGate Service Desk es un software 100% web, basada en ITIL, con una interfaz de usuario sin precedentes. Cuenta con Gestion de Incidentes, Problemas, Cambios, Asset y Base de Conocimiento. Imbatible colaboracion, poderosa automatizacion y gestion inteligente de solicitudes. Multi-tenant cloud-based SaaS o implementacion On-Premise. 100% code-free configuration, drag-and-drop graphical workflow builder, business analytics reporting, custom dashboards, SLAs, email ticketing y Gamification. Software intuitivo 100% web para su Service Desk. Imbatible colaboracion, poderosa automatizacion y gestion inteligente de solicitudes.
IT Management Platform

IT Management Platform

par Continuum

(19 avis)
Continuum's IT (RMM) Platform is made for MSPs to increase their profitability. An end-to-end remote monitoring and management platform built on an intelligent alerting engine and FULLY integrated with a 650-tech NOC services team which dramatically improves your ability to scale your business, increases your operational efficiencies and reduce overhead needed to provide 24x7 monitoring, troubleshooting and maintenance for their clients desktops, servers, mobile devices and endpoints. An IT Management Platform (RMM solution) built for Managed IT Providers large & small to proactively manage SMB clients remotely.
4me

4me

par 4me

(13 avis)
Un déploiement global de la gestion des services informatiques devrait rendre l'informatique plus flexible et plus efficace. 4me est construit pour le rendre possible. Comment ? 4me soutient la collaboration entre l'informatique locale, les centres de données régionaux et les centres d'excellence mondiaux. Les services standard mondiaux peuvent être assistés par des équipes virtuelles. Les ressources libérées peuvent fournir de nouveaux services pour rendre l'entreprise plus compétitive. Les KPI et les rapports de niveau de service permettent d'avoir un aperçu des opportunités d'amélioration. Des investissements plus ciblés peuvent être réalisés et le retour sur investissement peut être mesuré Application de gestion des services informatiques de classe professionnelle, conçue pour les multinationales sur le principe de l'intégration et de la gestion des services.
smartImager

smartImager

par Sircks

(4 avis)
A full-featured software solution that simplifies static and dynamic Windows deployments and migrations. A full-featured software solution that simplifies static and dynamic Windows deployments and migrations.
Youzer

Youzer

par YOUZER

(4 avis)
Youzer est un logiciel en ligne qui propose aux entreprises un accès centralisé à l’ensemble des utilisateurs de leur SI et aux ressources logicielles. Attribuez, suspendez, modifiez les accès de chaque utilisateur en quelques clics et offrez leur la possibilité de choisir leurs outils depuis une librairie de ressources dédiées. Aidé par de puissantes fonctionnalités d’automatisation, vous participez à l’amélioration de la sécurité informatique de votre entreprise et à la réduction du shadow IT. Youzer est un logiciel en ligne qui permet aux entreprises de gérer les ressources logicielles et matérielles de leurs collaborateurs.
TD/OMS

TD/OMS

par Remain Software

(1 avis)
TD/OMS supports IBM i (Power) Windows and Unix/Linux. It incorporates fundamental IT business process support to manage software changes, software development, deployment and modernization projects. TD/OMS enables development teams to work in a collaborative way and to share any information at various development stages in any environment. TD/OMS is a powerful software solution that incorporates all the functionalities to support modern software development requirements. Scalable ALM/SCM solution to control all software assets and changes within any organization.
mspStack

mspStack

par mspStack

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Marges réduites, prix compétitifs et pression croissante issue des services publics basés sur le cloud font partie des raisons qui vous poussent à transformer votre modèle commercial. Ce portail web générique, intuitif et disponible en self-service traite les commandes de vos clients, fournit les services requis et les met en œuvre, afin d'unifier tous les éléments de votre entreprise en créant un seul système rentable. Encore mieux : il est compatible avec les solutions que vous offrez déjà à vos clients ! Compatible avec de nombreux fournisseurs, dont Microsoft, VMware, Google et bien plus. Plateforme Saas permettant de commander, de fournir et de mettre en œuvre des services basés sur le cloud. Compatible avec vos fournisseurs existants pour une mise en place simple et rapide !
ph Assessment

ph Assessment

par Apar PeopleWorld

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Technical assessment platform, built on AI & ML, integrated with Code Sense technology, with GCVS enabled code analysis. Technical assessment platform, built on AI & ML, integrated with Code Sense technology, with GCVS enabled code analysis.
Hornbill Service Manager

Hornbill Service Manager

par Hornbill Corporate

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Hornbill Service Manager is an easy to use, powerful, collaborative Service Desk solution. Collaborative ITSM is a fresh approach, combining innovative collaboration technology, ITSM best practice, and powerful business process automation. Hornbill Service Manager is ideal for service desks that need to get up and running quickly, with intuitive deployment of ITSM best-practice. Collaborative ITSM breaks down silos, enabling teams to deliver better outcomes, by working together on common goals. Hornbill Service Manager is an easy to use, powerful, collaborative Service Desk solution that helps IT teams modernize their ITSM.
Knowledge-Based Support

Knowledge-Based Support

par Trigent Software

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Trigent brings 22 years of software development experience combined with a track record of over 300 successful applications projects in the last three years alone. Our Software Development Center accelerates development, transforms applications, and increases cost savings. Our software development services helps to increase development bandwidth, build and launch products faster and transform legacy applications or just maintain them at a fraction of the cost. Enterprise Product, Software & Mobile Development
Alhambra-Eidos

Alhambra-Eidos

par Alhambra-Eidos

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Alhambra-Eidos provides managed IT, infrastructure, cyber security, and cloud computing services to medium and large organizations Alhambra-Eidos provides managed IT, infrastructure, cyber security, and cloud computing services to medium and large organizations
MBOX to PST converter

MBOX to PST converter

par Stellar Data Recovery

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Stellar MBOX to PST Converter migrates MBOX email clients like Thunderbird, Entourage, Spicebird, Pocomail, AppleMail, Eudora, Mulberry, SeaMonkey, Netscape, ClawsMail, OperaMail, Mozilla Mail, Evolution, Sylpheed, Cone, Mutt, Gnu Mail clients into PST. Stellar MBOX to PST Converter is an easy-to-use email migration tool that converts MBOX files to '.PST' files
Service Management Automation
Helps you manage services by taking a lifecycle approach to IT service management, offering consistent improvement. Helps you manage services by taking a lifecycle approach to IT service management, offering consistent improvement.
decídalo

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par Data Assessment Solutions

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decidalo takes over most of your time-consuming internal tasks, allowing you to use your time more profitably. With decidalo you increase your sales opportunities through shorter response times, bid-specific CVs, and relevant project references. By linking skills, project requirements, employee capacities, and accounting data, decidalo shows you how to utilize existing skills as profitably as possible. Skills & CV management Resource & Reference management Quotation and effort calculation Time recording and budget tracking
ScriptRunner

ScriptRunner

par AppSphere

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Make PowerShell a real solution. For you and your team. ScriptRunner uses PowerShell to automate and delegate daily tasks intelligently, easily and securely. Especially the ones that keep you from your job. It simplifies the use of PowerShell for administrators, the service desk and end users. That makes ScriptRunner an essential part of a fully automated IT infrastructure. Not tomorrow but today. ScriptRunner is the leading all-in-one solution for PowerShell. Automate and delegate many tasks with PowerShell and ScriptRunner.